  • Data: 2020-02-13 13:43:13
    Temat: Re: utwardzenie terenu ok 500m
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-13 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > OMG

    ;) -> zauważyłeś?

    > No to jeszcze raz...
    > - smiecenie ogólnie jest złe, plastikiem tym bardziej bo wolno sie
    > rozkłada
    > - palenie plastikiem jest złe bo trują spaliny

    Też jestem za takim podejściem do plastiku.

    > Na bazie powyzszych rozwazan, czy asfalt zerwany i połozony w innym
    > miejscu jest rowniez zły bo zmienił swoje własciwosci czy jest taki sam
    > tylko połozony w innym miejscu?

    Taki granulat asfaltowy położony w innym miejscu nie staje się z
    powrotem jednolitą warstwą asfaltu, cały czas pozostanie granulatem.
    Musiałby być pewnie podgrzany i mieć dosypane jakieś lepiszcze, żeby
    związał ponownie.
    Ponieważ to nie jest ponownie asfalt taki, jak na drogach, to woda przez
    niego przesiąka, zapewne wymywa z niego rożne związki do gruntu. Co
    prawda w korespondencji z linku Budynia:
    https://wios.warszawa.pl/pl/form/r3740,Jakie-sa-waru
    nki-stosowania-destruktu-w-celu-utwardzania-drog.htm
    nie wynika jednoznacznie czy szkodzi, czy nie - piszą tylko że nie
    mają/nie znają wyników badań w tym temacie.

    Ale zdrowy rozsądek mówi, że lepiej nie jeść warzyw z ogródka
    zlokalizowanego w pobliżu takiego terenu :)
    A może rzeczywiście nie przypadkowo, tylko celowo odpady o kodzie 17 03
    01* i 17 03 02 nie są uwzględnione w rozporządzeniach ministerstwa
    środowiska jako te, które można odzyskiwać i utylizować poza miejscami
    do tego przeznaczonymi. Może te rozporządzenie nie jest jako kaganiec,
    tylko jednak w trosce o nasze zdrowie?

    --
    viktorius