  • 1. Data: 2011-11-09 14:12:12
    Temat: wentylacja piwniczki podziemnej
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    witam.

    mam pod garażem piwniczkę mocno wilgotgną - pod sufitem wiszą krople
    wody, klapa wejściowa jest również cała wilgotna od spodu.
    piwniczka posiada otwór wentylacyjny prowadzący na dwór - zaznaczony na
    rysunku grubą zieloną kreską.
    wpadłem na pomysł żeby zrobić dziurę pomiędzy garażem a piwniczką i
    zamontować wentylator w otworze prowadzącym na dwór wentylator aby
    wydmuchiwać powietrze z piwniczki na dwór - wtedy przez nowo wykonany
    otwór dostawało by się do piwniczki powietrze z garażu, niestety nie
    pomogło.

    drugi pomysł: zdemontowałem wentylator i zamontowałem rurę spiro na oko
    fi 130 do otworu przy dachu garażu zaznaczoną kolorem jasno zielonym.
    zamysł był taki żeby wytworzony cug wyciągał powietrze z piwniczki a do
    piwniczki dostawało by się tym grubym zielonym otwotem z podwórka. to
    niestety też przynosi słaby efekt - tzn nie osusza.

    co można jeszcze wykombinować? może do rury spiro dodać wentylator? czy
    wogule jest to bez sensu?

    rysunek poniżej:
    https://picasaweb.google.com/jhbvhgfvdhgfdhvjkhbv/Pi
    wnica#5672995864900864418

    jesli chodzi o wymiary to piwniczka mniej więcej na oko 2x3 metry i
    wysokość ze 2,5m.

    pozdrawiam. Kamil

  • 2. Data: 2011-11-09 14:19:08
    Temat: Re: wentylacja piwniczki podziemnej
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    lekko zmodernizowałem zdjęcie:
    https://picasaweb.google.com/jhbvhgfvdhgfdhvjkhbv/Pi
    wnica#5673000216092465042

  • 3. Data: 2011-11-09 14:50:20
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    witam.

    > mam pod garażem piwniczkę mocno wilgotgną - pod sufitem wiszą krople wody,
    > klapa wejściowa jest również cała wilgotna od spodu.

    Panie Kamilu, cala ta robota bedzie bez efektu, szkoda kasy i roboty,
    jesli nie bedzie izolacji na zewnatrz/wokół i od spodu piwniczki.

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2011-11-10 08:32:32
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    witam.

    > Panie Kamilu, cala ta robota bedzie bez efektu, szkoda kasy i roboty,
    > jesli nie bedzie izolacji na zewnatrz/wokó? i od spodu piwniczki.

    hmm... z zewnątrz mógłbym nieco obkopać i dysperbitem załatwić temat,
    ale od spodu ciężko będzie ;) jest jakaś szansa żeby bez wielkich robót
    budowlanych nie wydając za dużo gótówki polepszyć sytuację czy jestem na
    straconej pozycji?

    generalnie trzymałem tam np koła samochodu, ale felgi pordzewiały i
    chyba już zrezygnuję z tej funkcji piwniczki ;)

    pozdrawiam. Kamil

  • 5. Data: 2011-11-10 08:47:36
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Problem polega na tym, że wilgoć pewnie pochodzi z powietrza np. latem
    temperatura zewnętrzna + 25 C, punkt rosy jakieś + 17 C, temperatura w
    piwniczce + 14 C.

    i woda wykrapla się wszędzie. Musisz podnieść temperaturę piwniczki
    zwłaszcza latem (zimą powinien być mniejszy problem) jak to zrobić ?

  • 6. Data: 2011-11-10 09:11:48
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 10 Lis, 09:32, Kamil <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > generalnie trzymałem tam np koła samochodu, ale felgi pordzewiały i
    > chyba już zrezygnuję z tej funkcji piwniczki ;)

    A może izolacja cieplna od środka na podłodze: beton, folia,
    styropian, wylewka -> To powinno podnieść temperaturę latem, bo nie
    będzie się piwniczka wychładzała od ziemi. Tym samym nie będzie
    problemu z punktem rosy?

  • 7. Data: 2011-11-10 09:40:55
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    On 10 Lis, 09:32, Kamil <k...@g...pl> wrote:
    Witam.

    > hmm... z zewnątrz mógłbym nieco obkopać i dysperbitem załatwić temat,

    Tak trzeba zrobic, ale ... to na wiosne ;-)))))))))))))))))))

    > ale od spodu ciężko będzie ;) jest jakaś szansa żeby bez wielkich robót

    Najczesciej juz wysuszenie i izolacja scian pomoga,
    to juz poprawi problem z wilgotnoscia w piwniczce :-))))))))))
    Od spodu czyli czy zrobic wylewke, skuc obecna podloge i czy zastosowac
    inne pomysly to mozna ocenic po kolejnym sezonie :-)))))))))))))))

    Sciany maja byc suche i koniec kropka.

    > generalnie trzymałem tam np koła samochodu, ale felgi pordzewiały i
    > chyba już zrezygnuję z tej funkcji piwniczki ;)

    Szkoda tej piwniczki.
    Musi Pan tez pobserwowac czy po ulewach jest w niej woda itd itd. ;-)))

    Adams

  • 8. Data: 2011-11-10 09:48:05
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam.

    > Tym samym nie będzie
    > problemu z punktem rosy?

    Kolejne urban legend nazywa "punkt rosy" , wystepuje
    on wszedzie i niszczy co popadnie,
    w kotlowni punkt rosy, na scianach punkt rosy,
    na wylewkach punkt rosy :D:D

    Czy w moim kanale w garazu po ulewach i lokalnych
    podtopieniach mam pol metra wody to jest gigantyczny
    punkt rosy, czy moze taki jest teren ?

    Troche wyobrazni i doswiadczenia Panowie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 9. Data: 2011-11-11 09:46:15
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-11-09 15:19, Kamil pisze:
    > lekko zmodernizowałem zdjęcie:
    > https://picasaweb.google.com/jhbvhgfvdhgfdhvjkhbv/Pi
    wnica#5673000216092465042

    Nie widze zadnego zdjecia ("Niestety, nie znaleziono strony.")
    a bardzo interesuja mnie piwniczki pod garazami, bo mam juz
    na wiosne skuta posadzke i przygotowany dobry szpadel i taczke.

    Choc nie widze zdjecia, wydaje mi sie, ze powinien byc wylot,
    ale i wlot powietrza. Wylot spod sufitu, wlot przy podlodze.
    Jak sie da, to tak rozegrac, by lokalne wiatry wialy we wlot.
    Wylot moze byc poprowadzony wyzej (komin?) i ocieplony.

    Ocieplanie podlogi (chyba) jest bledem. Grunt jest zródlem ciepla
    w zimie i chlodu w lecie, a o to chodzi.

    pozdro
    --
    teoretyk piwniczek pod garazami

  • 10. Data: 2011-11-12 09:59:04
    Od: Kamil <k...@g...pl>

    > Nie widze zadnego zdjecia ("Niestety, nie znaleziono strony.")

    ciapa ze mnie, nie udostepnilem albumu, już powinno być ok.

    a jeszcze jedno przyszlo mi do glowy apropo (o ile to się tak właśnie
    pisze) wyrównywania temperatury pomiędzy garażem a piwniczką. do
    piwniczki prowadzi właz z klapą blaszaną o wymiarach na oko 70x90cm. po
    jej otwarciu i pozostawieniu na kilka dni wilgoć zauważalnie się
    zmniejszyła, coć nie znikła całowicie.

    to może tymczasowo klapę/właz ponawiercać? albo wyciąć prostokąt i
    wspawać w to miejsce jakąś kratownicę z czegoś? - widziałem fajne
    wycieraczki z kratownicy z pasków blachy ustawionej na sztorc, to
    powinno dać wytrzymałość - na klapę najeżdżam kołem samochodu parkując w
    garażu.

    pozdrawiam. Kamil