  • Data: 2010-02-13 19:53:40
    Temat: Re: wewnętrzna antena TV
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > Ale te częstotliwości (wczesne kanały -- tak ze 150 MHz)
    > przechodzą
    > dość łatwo przez ściany. Tak czy nie?

    Niskie kanały - tak. Ale i na niskich obecnie mało co jest.

    > Antena na balkonie może ;)
    > budzić zainteresowanie otoczenia... :)

    A niech budzi, telewizor w domu to obecnie chyba nie jest dowód
    specjalnej majętności.

    > Chyba jednak nie warto zawracać sobie głowy jedynką czy dwójką,
    > skoro jest trochę innych, ciekawych programów z parabolek? :)

    No tak, Trwam, Polonia, Puls... nic, tylo zza telewizora nie wstawać
    :-)

    > Myślałem, że domowe anteny mają sens, skoro są sprzedawane tunery
    > TV do komputerów.

    Mają sens, ale w bliższych nadajnikom TV lokalizacjach. A tunery TV
    w formie kart komputerowych w dodatku wymagają dość dobrego sygnału.

    > A może warto pomyśleć o antenie własnej produkcji?
    > Wzmacniacza nie wykonam, ale może jakieś konkretne ułożenie
    > drutów?

    Można, ale moim zdaniem nie ma sensu. Jesli koniecznie chcesz, opis
    konstrukcji anteny TV, choćby wymiary samego dipola znajdziesz bez
    problemu w necie.

    J.