  • 1. Data: 2012-07-01 22:46:10
    Temat: wiatrak - kiedy potrzebne pozwolenie
    Od: "rt" <x...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    mam zamiar na kominie umieścić wiatrak albo kupiony małej mocy a lbo
    zrobiony również małej mocy - komin jest solidny 6 kanalowy - powinein dac
    radę. Mam pytanie czy w takim przypadku jest potrzebne zezwolenie ? jak je
    załatwić i gdzie?

    Dzieki za pomoc

    http://decore-meble.pl

  • 2. Data: 2012-07-02 16:31:07
    Temat: Re: wiatrak - kiedy potrzebne pozwolenie
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > mam zamiar na kominie umieścić wiatrak
    > czy w takim przypadku jest potrzebne zezwolenie ?

    jak nie wystaje wiecej niż 3m ponad dach to nic nie musisz zglaszac
    jak wiecej niz 3m - zgłoszenie
    jak stoi obok domu (samodzielna konstrukcja) - pozwolenie

  • 3. Data: 2012-07-03 09:38:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > jak nie wystaje wiecej niż 3m ponad dach to nic nie musisz zglaszac
    > jak wiecej niz 3m - zgłoszenie
    > jak stoi obok domu (samodzielna konstrukcja) - pozwolenie

    No i to jest ciekawe że solary jak stawiasz w ogrodzie to nie wymagają
    żadnego pozwolenia czy zgłoszenia a jak wiatrak to już trzeba.

    Marek

  • 4. Data: 2012-07-03 11:50:31
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > No i to jest ciekawe że solary jak stawiasz w ogrodzie to nie wymagają
    > żadnego pozwolenia czy zgłoszenia a jak wiatrak to już trzeba.

    Można nie związywać z gruntem i wtedy nie trzeba...
    Np. na prowizorycznym wozie hahaha - maszt umocowany do gruntu na odciągach.
    Pod prawo budowlane wtedy nie podpada... chyba, ze pod jakieś inne [?]

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-07-03 11:51:44
    Od: szary <n...@x...pl>

    rt wrote:

> [...]
    > radę. Mam pytanie czy w takim przypadku jest potrzebne zezwolenie ? jak je

    Albo poczekaj 3 lata:
    http://energetyka.wnp.pl/energia-odnawialna-w-kazdym
    -domu,173743_1_0_0.html

    Na pewno dostosują przepisy do udojni.

  • 6. Data: 2012-07-03 11:55:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik szary napisał:
    > Albo poczekaj 3 lata:
    > http://energetyka.wnp.pl/energia-odnawialna-w-kazdym
    -domu,173743_1_0_0.html

    I cytat:

    'Na wejściu w życie nowego prawa skorzystają producenci i sprzedawcy
    odnawialnych źródeł energii. Do tej pory ani deweloperzy, ani wspólnoty
    mieszkaniowe nie byli zainteresowani instalacją alternatywnych źródeł
    energii jako podrażających koszty przy niewielkich korzyściach.'

    Jakże wymowny...
    To lobby jest gorsze niż cała zorganizowana przestępczość w
    cywilizowanym świecie i nie zorganizowana w niecywilizowanym... Czy to
    się wreszcie skończy?

    Prawdziwa udojnia !!! 8-/

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 7. Data: 2012-07-03 12:13:01
    Od: szary <n...@x...pl>

    szary wrote:

    > http://energetyka.wnp.pl/

    ps. Nie lubie tego portalu, najczesciej w moim mniemaniu można tam się
    natknąć na przygotowywanie gruntu (vide szereg art. o wiatrakach) lub
    propagandą sukcesu np.:\
    http://gazownictwo.wnp.pl/beda-ulgi-w-akcyzie-na-gaz
    ,173668_1_0_0.html

    Vitat! "...działanie Ministra Finansów zasługuje na uznanie"

  • 8. Data: 2012-07-03 12:23:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odciągach.
    > Pod prawo budowlane wtedy nie podpada... chyba, ze pod jakieś inne [?]

    Byle tylko nie odleciał.
    A jeżeli wywiercę otwory, takie jak mam pod słupki ogrodzeniowe fi20cm i
    zaleję betonem to czy to jest trwałe związanie z gruntem?
    Taki betonowy korek z ziemi przecież bez problemu wyciągnąć można więc to
    nie trwałe w gruncie jest.

    Marek

  • 9. Data: 2012-07-03 12:29:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lipca 2012 12:23:44 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    nie podpada... chyba, ze pod jakieďż˝ inne [?]

    > Byle tylko nie odleciaďż˝.
    A może zamontować to na "wiacie na odpady"?

  • 10. Data: 2012-07-03 12:31:55
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Taki betonowy korek z ziemi przecież bez problemu wyciągnąć można więc
    > to nie trwałe w gruncie jest.

    jak się uprzeć, to i fundament posadowiony na 2m pod dużym budynkiem,
    też można wyciągnąć :-)... kwestia tylko technologii i użytego
    sprzętu/narzędzi.

    Z tego co się orientuję, to zalewanie czegoś betonem w ziemi podpada pod
    trwałe związywanie z gruntem. Natomiast przywiązywanie linami - do ziemi
    też - już raczej nie :-)...

    pozdrawiam
    Robert G.