  • Data: 2017-11-22 22:08:59
    Temat: Re: wiercenie precyzyjne
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 22 listopada 2017 21:57:21 UTC+1 użytkownik maniek4 napisał:
> [...]
    i wtedy wiercić pozostałe otwory

    > Sciskiem stolarski ustawic deske od dolu w poziomie i odleglosci od
    > podmorowki, czy co tam jest. Przewiercic zaczynajac od strony otworu w
    > przesle jak juz autor uparl sie na te sruby. Wystrugac sobie
    > listwe/dwie, ktore bedzie sie klasc na deske juz przykrecona a na nich
    > kolejna deske do gory. Bedzie i w poziomie i odleglosci jednakowe.

    Metoda jak najbardziej ok tylko poziome ja mam a autor pionowe;)

    > Wiercenie gdzies w stodole desek, liczac na to, ze przesla maja otwory
    > rozplanowane co do milimetra to raczej sfera marzen niz rzeczywistosc.
    > Osobiscie nie wierze w to, ze przesla powiercone sa idealnie, choc
    > oczywiscie zycie i takie przypadki zna.

    A to już pisałem- autor ma nadzieje ze to wyjdzie jak montaż mebli z ikea, czyli
    profile nawiercone idealnie a on w stodole otwory w deskach do tego dopasuje.
    To nawet na dzisiaj nie zawsze Ikea sie udaje.

> [...]
    > czasie wiercenia sciera sie z wkreta i osadza na wierconym otworze. Stad
    > lepiej jest kupowac wkrety markowe w ktorych producent okresla minimalna
    > werstwe cynku. Miedzy innymi dlatego otwory blachy dachowej nie
    > rdzewieja po przewierceniu jej wkretem na dachu. Poza tym oczynk i stal
    > ma te ciekawa wlasciwosc, ze ocynk chetnie zabezpiecza odkryta w czasie
    > obrobki stal wczesniej ocynkowana. Podobnie jak przy wkretach, krawedzie
    > blachy dachowej nie rdzewieja po jej cieciu. Zabezpieczenie
    > antykorozyjne stali cynkiem to jedna z lepszych rzeczy jaka czlowiek

    A tego to nie wiedziałem aczkolwiek nosem czułem że tak jest
    Całe życie człowiek sie uczy a..

    Ot to