  • 1. Data: 2015-02-02 22:51:36
    Temat: wiertarka
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Co powiecie o tej wiertarce za 79 zł?
    http://www.biedronka.pl/pl/press,id,233,title,Dla-do
    mowych-majsterkowiczow

    Potrzebuję wiertarkę do drobnych prac w mieszkaniu z płyt żelbetonowych
    oraz na działce.
    Sprawdzi się do takich prac, przy mocy 710 W?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2015-02-02 22:55:45
    Temat: Re: wiertarka
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 22:51:21 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    > oraz na działce.
    > Sprawdzi się do takich prac, przy mocy 710 W?

    Zelbet i 710W? Marnie to widze - tym sobie mozna powiercic w drewnie
    conajwyzej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-02-02 23:09:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-02 o 22:51, Krycha pisze:
> [...]
    mowych-majsterkowiczow

    > Potrzebuję wiertarkę do drobnych prac w mieszkaniu z płyt żelbetonowych
    Zapomnij, zwykła wiertarka ma za słaby udar żeby wiercić w żelbecie
    wielkopłytowym, tam były stosowane specjalne betony o bardzo dużej
    twardości, byle co tego nie chyci.
    Kup sobie młot udarowy nawet najtańszy z marektu za 200-250zł daje radę,
    do tego zestaw wierteł od 5 do 12 sds i możesz wiercić.

    > oraz na działce.
    > Sprawdzi się do takich prac, przy mocy 710 W?
    Na działce to co innego, ale jak kupisz młot to wtedy wystarczy ci
    najtańsza wiertarka za 40-50zł.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-02-02 23:27:40
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lutego 2015 23:09:50 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > do tego zestaw wierteł od 5 do 12 sds i możesz wiercić.

    > Na działce to co innego, ale jak kupisz młot to wtedy wystarczy ci

    Bez przesady. Pamiętam czasy jak ludzie dwubiegowymi celmami z przystawką udarową w
    wielkiej płycie skutecznie wiercili. Porządnym wiertłem fi5-6 mm dziury pod kołki pod
    szafki albo obrazki da się biedronkową wiertarką wywiercić. Podstawa to nie za duże
    obroty. Do przerobienia ściany z wielkiej płyty na ser szwajcarski taka wiertarka się
    nie nadaje. Ale jak komuś nie zależy czy 4 dziury zrobi w 4 minuty albo w pół godziny
    to taka wiertarka się nadaje. Z tym że nie kupował bym w biedronie bo nie wiem jak
    tam z reklamacjami. W pełno gabarytowym markecie bym kupił.

  • 5. Data: 2015-02-03 09:17:03
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > oraz na działce.
    > Sprawdzi się do takich prac, przy mocy 710 W?

    Ja za żadne skarby nie przekonam się do takich wynalazków wiercenie w
    drewnie w cienkiej stali to jak najbardziej ok, ale wiercenie w żelbecie
    ta wiertarka nie wytrzyma. Nie licząc wierteł które muszą być już nie z
    "biedronki" bo jednej dziury można nie wywiercić.

    Polecam nawet najtańsza chińszczyznę, ale z udarem pneumatycznym,
    kupiłem taką w celu wyłącznie kucia, aby makity nie zajeździć. Mogę
    tylko powiedzieć, że waga dwa razy większa a mocy dużo mniej od
    profesjonalnej wiertarki, remont wytrzymała i ma się dobrze. Pilnować
    tylko trzeba śrub bo same się odkręcają :) Zapłaciłem ok 120zł

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-02-03 09:40:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > oraz na działce.
    > Sprawdzi się do takich prac, przy mocy 710 W?

    Do zastosowań domowych moc jest mało istotna. Dawne Celmy miały 350 i
    wydaje mi się, że były mocniejsze od współczesnych chińskich (u nich wat
    watowi nierówny).
    Co do wiercenia w płytach żelbetowych to zasadnicze pytanie jest; ILE
    tych wierceń? Jak sporadycznie, to da radę i szkoda kasy na kolejne
    urządzenie. Ważne, aby wiertło było przyzwoitej jakości.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-02-03 10:05:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 09:40, Jacek pisze:

    > Ważne, aby wiertło było przyzwoitej jakości.

    O, to, to. Wiertło jest kluczem do udanego wiercenia.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-02-03 10:50:41
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam.
    Wiercilem w wielkiej plycie celmą 350W z przystawką-da się.
    Tylko że:przyzwoite wiertlo cylindryczne kosztuje od 20 zl
    w górę,a i tak na zbrojeniu poleci.
    Podobnej wytrzymalości SDS kupisz za 6 zl.
    Do wiertarki SDS nie zalożysz wiertla cylindryczego(np do metalu)
    potrzeba przejściówki i wylącznika udaru.
    Podsumowując:tej konkretnej nie kupuj.Pierwsze,co poleci to silnik.Lepiej kup
    solidniejszą.Najlepiej sprawdzają się dwie:
    jedna- akumulatorowa-w biedronce byly dwubiegowe na 12V-od 2 lat używam do
    wszystkiego.
    druga-SDS używana raz na kwartal(można kupić z sąsiadem)
    Ale razem to 300-350 zl.
    A pierdziawka* Boscha gdzieś leży...
    PS Byly gdzieś dwubiegowe pierdziawki Skila-nie do zabicia,niska cena.
    * ze względu na odglos przy wierceniu z udarem.
    pozdro dolniak

  • 9. Data: 2015-02-03 12:31:37
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-02 o 23:27, k...@g...com pisze:
> [...]
    to taka wiertarka się nadaje. Z tym że nie kupował bym w biedronie bo nie wiem jak
    tam z reklamacjami. W pełno gabarytowym markecie bym kupił.

    Może i pamiętasz takie czasy, ale ja przerobiłem jakiś czas temu to w
    praktyce. Efekt - właśnie takich małych dziurek zwykłą, nawet nie
    najtańszą chińską udarówką z porządnym wiertłem nie dało rady wywiercić.
    Wiertło wchodziło na głębokość tynku i dalej ni chu chu...
    Kupiłem fajną i tanią młotowiertarkę Einhella (polecany w necie model,
    SDS-Plus) na Allegro, całość z przesyłką kosztowała 210 zł wówczas i
    wiercenie stało się przyjemnością, bo wiertła same wchodziły w ściany,
    jak w masło.

    Teraz przeprowadziłem się do domu, więc do wspomnianej młotowiertarki
    dokupiłem jakiegoś małego najtańszego chińczyka za 59 zł, to lżejszych
    prac i to jest duet w sam raz do wszystkiego.

    Ale do wielkiej płyty odradzam wszelkie "wiertarki udarowe". Tam jest
    potrzebna przynajmniej młotowiertarka. Wiertarki mają za słaby udar.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 10. Data: 2015-02-03 12:32:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Zelbet i 710W? Marnie to widze - tym sobie mozna powiercic w drewnie
    > conajwyzej :-)

    A ileż to mocy miała nieśmiertelna Celma? Przez lata przy gorszych wiertłach
    wystarczało do wszystkiego a teraz to niby za mało? Nie moc ma znaczenie a
    wiertło. Dobre wiertło (np. Irwin) i każda wiertarka da radę.

    Miałem jakiegoś Pegasusa co miał 450W (i udar). Dostałem go już używanego od
    kogoś z rodziny co sobie kupił nową i zawiozłem na niezamkniętą i
    niestrzeżoną budowę by była na wszelki wypadek gdy akurat coś trzeba będzie
    zrobić a zapomnę z domu wiertarki.

    Oczywiście wiercenie nią zajmowało więcej czasu niż nawet najzwyklejszą
    amatorską "boszką" o małym młotku z SDS nawet nie wspominając, ale dawała
    radę zarówno fi 12mm w stalowym płaskowniku 3mm grubości jak i w żelbetowych
    nadprożach. Zarżnąłem go dopiero gdy go używałem do mieszania zaprawy na
    przemian w dwóch wiadrach bez przerwy - przekładnia tak się nagrzała że smar
    wypłynął i zaczął się topić plastik obudowy po czym dostała bicia bo łożysko
    w roztopionym plastiku się przesunęło.

    Do ciągłego używania taka moc to zdecydowanie za mało ale raz na kilka
    miesięcy by wywiercić dziurę pod kołek nie widzę problemu nawet w dobrym
    betonie..

    Pozdrawiam
    Ergie