  • 21. Data: 2010-10-01 19:43:22
    Temat: Re: woda kapie z bojlera przy 40 C.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Nie jestem instalatorem, nie widzialem zaworow po tylu latach. Ale
    > wiem, ze to element mechaniczny ktory moze sie zepsuc, zaciac, zapiec.
    > I prawidlowo wyposazona kotlownia MUSI (przepisy, normy) zawierac
    > naczynie przeponowe + zawor bezpieczenstwa.

    Mylisz dwie rzeczy CWU to nie kotłownia, przepisy dotyczą tylko kotłowni.

    Nie wiem wiec czemu
    > podpowiadacie autorowi glupie rozwiazanie, ktore moze byc wykorzystane
    > tylko tymczasowo, jako cos normalnego i bezpiecznego :( Mam nadzieje,
    > ze nie jestes instalatorem i mowisz to tylko z punktu widzenia
    > normalnego uzytkownika :)
    Jestem instalatorem i mówię z punktu widzenia instalatora, zbiornik CWU za
    zaworem
    zwrotnym musi posiadać zawór bezpieczeństwa i taki posiada, nie ma wymogu
    posiadania naczynia wyrównawczego/przeponowego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2010-10-01 19:46:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-10-2010 o 13:30:40 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Teraz dzwonie po wszystkich ludziach, którzy mają instalacje CO na
    > węgiel, i też mają tylko jedno naczynie przeponowe tak jak u mnie,

    Bo mają go na CO, na CWU może być ale nie musi, musi być zawór
    bezpieczeństwa.

    i od
    > wielu u nich to chodzi, nic nie rozrywa. Nawet jak zagotują wodę to woda
    > ucieknie przez zawór bezpieczeństwa.
    Jak będziesz stale utrzymywał temp w zbiorniku powyżej 50 st to przestanie
    kapać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2010-10-03 11:18:56
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Może to zabrzmi jak herezja - ja parę lat temu wywaliłem zawór
    bezpieczeństwa - trochę hałasował, ponadto zrobiłem sobie nietypową
    instalację solarną i potrzebowałem pompować wodę z solara w drugą
    stronę.
    1. Jeżeli woda jest grzana piecem o temperaturze poniżej 100 C to nie
    ma możliwości aby woda w bojlerze się zagotowała.
    2. Bardzo nieczęsto załącza mi się grzanie elektryczne mam zwykły
    sterownik czasowy np. rano załączam go na 2 godziny i wieczorem tak
    samo. Gdy temperatura w bojlerze zadana jest wyższa od aktualnej to
    załącza się wtedy grzałka.
    Gdyby nawet grzanie w bojlerze się zepsuło i było na stałe załączone
    to i tak przez 4 godziny nie zgotuję bojlera.
    3. Gdyby bojler się zepsuł i sterowanie czasowe też zepsuło (nie mam
    pojęcia jak) to i tak ciśnienie przejęłaby przepona w
    hydroforze ...... Takie zdarzenie chyba praktycznie niemożliwe.
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-10-03 19:34:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-10-2010 o 13:18:56 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3. Gdyby bojler się zepsuł i sterowanie czasowe też zepsuło (nie mam
    > pojęcia jak) to i tak ciśnienie przejęłaby przepona w

    Czyli nie masz zaworu zwrotnego, to trochę zmienia sytuację bo wtedy
    hydrofor
    ci amortyzuje wzrost ciśnienia, tyle że gorąca woda cofie sie do zimnej
    i dlatego taki układ jest niepolecany.

    --
    Pozdr
    JanuszK