  • 1. Data: 2010-09-30 09:53:32
    Temat: woda kapie z bojlera przy 40 C.
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    Dzisiaj odpaliłem na próbę piec z podajnikiem na eko-groszek (
    alternatywnie drewnem) . Ustawiłem temperature na piecu 40 C i na
    bojlerze też 40 C. Rozpaliłem piec, piec się palił około 2 godzin,
    temperatura podskoczyła do 50 C i potem zaczęła stopniowo spadać bo już
    nie podkładałem. Po 1,5 godziny ( na piecu było około 42 C, na bojlerze
    39 C - zaczęła woda kapać z zaworu bezpieczeństwa z bojlera. Na początku
    lata rozpalałem piec nawet do 70 stopni i woda z bojlera nie kapała. Co
    tym razem źle zrobiłem. Może coś w sterowniku pokręciłem - bo w sumie
    cały czas chodziła pompa dodatkowa od bojlera. A nie wiem czy to dobrze,
    czy ona na okrągło powinna chodzić. Macie jakieś hipotezy ????

  • 2. Data: 2010-09-30 10:05:13
    Temat: Re: woda kapie z bojlera przy 40 C.
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > nie podkładałem. Po 1,5 godziny ( na piecu było około 42 C, na bojlerze 39
    > C - zaczęła woda kapać z zaworu bezpieczeństwa z bojlera. Na początku

    a naczynie przeponowe kolega posiada?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-09-30 10:10:37
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arti" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas chodziła pompa dodatkowa od bojlera. A nie wiem czy to dobrze, czy
    > ona na okrągło powinna chodzić. Macie jakieś hipotezy ????

    Brak naczynia przeponowego na instalacji ciepłej wody

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-09-30 10:21:51
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    mam naczynie przeponowe,i jak piec się palił to ciśnienie było 1,5 na
    zegarze na naczyniu przeponowym

  • 5. Data: 2010-09-30 10:31:03
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > mam naczynie przeponowe,i jak piec się palił to ciśnienie było 1,5 na
    > zegarze na naczyniu przeponowym

    Piszesz o naczyniu przeponowym na instalcji ciepłej wodu uzytkowej?
    Bo moze może mylisz naczynie przeponowe na instalacji CO z naczyniem
    przeponowym na instaklacji ciepłej wody.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-09-30 10:40:18
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    To naczynie przeponowe jest usytuowane bardzo blisko bojlera.
    Mam 3 pompy , jedną od grzejników, druga od bojlera i trzecia od
    podłogówki. Mam tylko jedno naczynie przeponowe, ale myślę ze to jest to
    od Bojlera. Instalację robili doświadczeni hydraulicy więc raczej
    takiego błędu nie zrobiliby. Coś bulgocze w tym bojlerze, jak pompa CWU
    pracuje, slysze w nim przepływającą wodę , sam juz nie wiem co to za
    przyczyna kapania wody.Aha mam jeszcze zawór trojdrożny do sterowania
    wody na grzejniki albo na cwu.

  • 7. Data: 2010-09-30 10:45:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik arti napisał:

    . Mam tylko jedno naczynie przeponowe, ale myślę ze to jest to
    > od Bojlera.

    No i tu może być pies pogrzebany... :-).
    W takim razie upewnij się, bo może się okazać, że masz naczynie dla
    obiegu zamkniętego CO, a na CWU, już nie masz.

    Ja mam dwa naczynia przeponowe - jedno na CO, a drugie właśnie na CWU.

    Instalację robili doświadczeni hydraulicy więc raczej
    > takiego błędu nie zrobiliby.

    A może jednak...?

  • 8. Data: 2010-09-30 11:18:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "arti" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dzisiaj odpaliłem na próbę piec z podajnikiem na eko-groszek (

    Powietrze uciekło z naczynia przeponowego tego na zimnej wodzie
    doprowadzanej do zasobnika. Naciśnij wentyl. jak nie ma to musisz wypuścić
    wodę z naczynia, bo nie dopompujesz. I zmień wentyl.

  • 9. Data: 2010-09-30 11:19:35
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik arti napisał:
    >>

    > . Mam tylko jedno naczynie przeponowe, ale myślę ze to jest to

    Zgjęcie, nie nam autor zrobi zdjęcia.

  • 10. Data: 2010-09-30 18:16:12
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Gdy woda kapie z bojlera i gdy wtedy odkręcasz kran z ciepłą wodą to
    czy czuć jakieś szarpnięcie ciśnienia ( z kranu).
    Czy po tym odkręceniu woda natychmiast przestaje kapać z zaworu
    bojlera (powinien nastąpić natychmiastowy spadek ciśnienia w
    bojlerze) ?