    From: "Witolko" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: wymiana halogenów 12V na LEDy.
    Date: Tue, 4 Nov 2014 15:03:42 +0100

    Użytkownik <n...@y...com> napisał w wiadomości
    news:54581f76$0$12628$65785112@news.neostrada.pl...

    > Witam, Poproszę o poradę odnośnie wymiany halogenów na LEDy.
    >
    > Mam obecnie w łazience 8 halogenów 25W w oprawkach GU5.3 MR16.
    > Instalacja jest 12V. Transformator toroidalny.
    >
    > Czy dla LED SMD 12V muszę wymienić ten transformator?

    Kiedyś zamiast halogena GU5,3 12 V 20 W wstawiłem LED 12 V 3W.
    Działa już dosyć długo. Transformator ten sam.
    Ten mój LED to chyba jakaś chińszczyzna,
    nie pisze czy jest na prąd stały, czy zmienny.
    Transformator może być ten sam. Ważne abyś nie przekroczył
    mocy transformatora czyli 8 x 25 W = 200 W. Czyli do transformatora
    nie możesz podłączyć więcej lampek niż 200 W razem.
    Jeżeli twój LED ma 5 W to możesz podłączyć najwyżej 40 LEDów
    i nic więcej, mniej można. 40 x 5 W = 200 W.