  • 1. Data: 2022-04-04 21:57:58
    Temat: wyrównanie podłogi w piwnicy
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Podłoga w piwnicy jest pofalowana. Pod regały trzeba dawać podkładki a
    to z jednej lub drugiej strony a kiwają się i tak. Nie podoba mi się to.
    Chciałbym wyrównać podłogę jakimś domowym sposobem. Dłuta mam, skuję
    trochę te nierówności, pierwsze próby poczyniłem -- idzie ładnie. Ale co
    na to położyć? Nie chcę narobić sobie jakiejś wielkiej roboty i na
    początku pomyślałem o wylewce samopoziomującej cementowej. Zacząłem
    zgłębiać temat i niektórzy producenci "zabraniają" użytkowania podłogi z
    samą wylewką tj. bez kolejnych warstw, np. wykończeń pływających lub
    klejonych. Tak jakby bez tych wykończeń mogło być nietrwałe (?), łatwe
    do uszkodzenia (?). Nie wiem, zgaduję że jakiś sens w takim wymogu jest.
    Płytek/paneli tam nie położę, po prostu chciałbym to wyrównać i aby
    miało sensowną wytrzymałość do chodzenia, postawienia regałów na
    przetwory, jakiegoś małego stołu warsztatowego.

    Te wylewki samopoziomujące cementowe wydawały mi się w pierwszej chwili
    odpowiednie, ale teraz mam wątpliwości. Jak taki temat ruszyć z głową,
    aby nie przesadzić z wydatkami lub nakładami pracy i było sensownie
    dobrze? Piwnica mała, niecałe 4m2. Ale chciałbym, aby podłoga była
    jednak prosta :)

    JaceK

  • 2. Data: 2022-04-04 22:35:12
    Temat: Re: wyrównanie podłogi w piwnicy
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 4 kwietnia 2022 o 21:58:01 UTC+2 JaceK napisał(a):
> [...]
    > aby nie przesadzić z wydatkami lub nakładami pracy i było sensownie
    > dobrze? Piwnica mała, niecałe 4m2. Ale chciałbym, aby podłoga była

    1. Worek kleju do kafelek i najtańszye kafelki podlogowe jakie znajdziesz(pewnie w
    okolicy 20zl/m2)
    2. Deski. 4m2 desek gr 2,5 cm to.koszt ok 150-200zl
    3. Kostka betonowa/ płyty chodnikowe + worek piachu na wyrównanie podłoża. Koszt
    pewnie też z 200zl za całość.

  • 3. Data: 2022-04-04 23:30:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.04.2022 o 21:57, JaceK pisze:
> [...]
    > aby nie przesadzić z wydatkami lub nakładami pracy i było sensownie
    > dobrze? Piwnica mała, niecałe 4m2. Ale chciałbym, aby podłoga była

    Cokolwiek zrobisz, będzie pylić przy chodzeniu lub pękać, jeśli cienka
    warstwa. Wylej wylewkę i daj "gumolit" jak wyschnie (potem łatwe w
    sprzątaniu), to ścierać nie będziesz i zachowasz poziom. Każda inna
    warstwa (kafelki/panele/itp) to koszty i nieskuteczne.

    Głupki potrafią to pomalować olejną. Potem się odparza i syf straszny :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 4. Data: 2022-04-05 12:42:49
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 04.04.2022 23:30, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > warstwa (kafelki/panele/itp) to koszty i nieskuteczne.
    >
    > Głupki potrafią to pomalować olejną. Potem się odparza i syf straszny :)

    Podoba mi się ten pomysł z gumolitem. Widzę, że niespecjalnie kosztowne
    rozwiązanie byłoby, rozeznam temat. Sensownie trwałe to jest? Czyli
    mechanicznie wyrównać ile się da, wylewka do posadzek klejonych i na to
    przykleić gumolit. Zgadza się?

    JaceK

  • 5. Data: 2022-04-05 22:16:33
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.04.2022 o 12:42, JaceK pisze:

    > Podoba mi się ten pomysł z gumolitem. Widzę, że niespecjalnie kosztowne
    > rozwiązanie byłoby, rozeznam temat. Sensownie trwałe to jest?

    Mam tak w piwnicy od 20 lat ale cienki gumolit to głupi pomysł. Miałem
    cienki na początku to się po 5 latach usztywnił i pękał. Położyłem
    grubszy/bardziej wykładzina w sensie że jakiś filc miał pod spodem (z
    demobilu to było z jakiejś rozbiórki - za free) i 15 lat trzyma i
    bardziej równo leży na niedoskonałości posadzki do tego nie ziębi.

    > Czyli
    > mechanicznie wyrównać ile się da, wylewka do posadzek klejonych i na to
    > przykleić gumolit. Zgadza się?

    Tego grubszego nawet nie przyklejałem. Listwy dookoła jedynie dałem,
    żeby się nie podwijało samo.
    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-04-06 02:06:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 5 April 2022 at 22:17:33 UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > bardziej równo leży na niedoskonałości posadzki do tego nie ziębi.
    > >
    > Tego grubszego nawet nie przyklejałem. Listwy dookoła jedynie dałem,
    gumolit to był popularny za Gomółki

    każda guma to syf i śmierdzi i nie przepuszcza wil;gpoci i pod gumolitem będzie
    pleśniało i smierdziało
    bo posadzka, podłoga w każdej piwnicy musi oddyc hać i wilgoć pochlaniać albpo
    oddawac
    zatem to haniebne rozwiązanie

    Tylko deski bo izoluja latem, zimą, a drewno wcchłania wilgoć

    deski ocieplają i chodzenie po deskacch jest przyjemne, bo podłoga nie jest zimna

    żadna plyta, sklejka, bo podłoga musi oddychać, aby nie zatęchła

  • 7. Data: 2022-04-06 19:16:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.04.2022 23:30, LordBluzg(R) wrote:
    > Cokolwiek zrobisz, będzie pylić przy chodzeniu lub pękać, jeśli cienka
    > warstwa.

    Beton pytli. Ale jeżeli zaciągnie klejem do płytek to nie będzie już pylić.

    Pod tym gumolitem w piwnicy to mam wrażenie że tylko grzyba wychoduje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2022-04-06 19:17:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > warstwa.

    Beton pytli. Ale jeżeli zaciągnie klejem do płytek to nie będzie już pylić.

    Pod tym gumolitem w piwnicy to mam wrażenie że tylko grzyba wyhoduje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-04-06 20:11:15
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 4.04.2022 o 21:57, JaceK napisał:

> [...]
    > aby nie przesadzić z wydatkami lub nakładami pracy i było sensownie
    > dobrze? Piwnica mała, niecałe 4m2. Ale chciałbym, aby podłoga była

    Jak można przesadzać z wydatkami na czterech metrach kwadratowych,
    jeśli się nie jest krakowskim centusiem, albo pyrą poznańską? Zrób
    jak ludzie normalni: wylewka samopoziomująca plus panele winylowe
    klejone i będziesz pan zadowolony. Albowiem wszystko nieprzyklejone
    w piwnicy będzie hodowlą grzyba.

  • 10. Data: 2022-04-06 20:11:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 6 kwietnia 2022 o 19:16:32 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Beton pytli. Ale jeżeli zaciągnie klejem do płytek to nie będzie już pylić.

    Ja miałem taki pylący beton w poprzednim garażu, wystarczyło 2x pomalować gruntem do
    ścian (nie pamiętam jakim, ale raczej nie ma znaczenia, jakiś ~najtańszy...)