  • 31. Data: 2016-09-20 19:40:56
    Temat: Re: za wysoka parterówka
    Od: uciu <a...@g...com>

    ze schodów zrezygnowałem wiec już mieszać nie będę.
    Po obniżeniu ze strychu i tak da rade korzystać - od podlogi do jętek będzie 2,3m -
    Wystarczy, nawet jak dam 30cm styro na podłoge - zostanie 2m wysokości.
    Użytkowy strych (1,4m do 2m) bedziem miał wymiar około 4,5-5 m na całą długość domu.
    Jak córka bedzie chciała kiedyś zamieszkać u góry (w co wątpie), rozbierze się dach,
    podmuruje i bedzie git :-)

    Co do wielości garażu - bedzie tam stało i taak jedno auto bo koło domu planuje
    wiate. A na zime to i dwie się zmieszczą - w końcu to 6m to nie az tak mało.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 32. Data: 2016-09-20 19:45:40
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 19:32:08 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > na osobną pralkę i suszarkę (badam jeszcze ew. ustawienie pionowe).
    >
    > Jak uciu skasuje miejscobierne schody, to pole na suszarkę znajdzie. Ile
    > kasy zaoszczędzi na podnoszeniu ścian aby na opddaszu było znośnie,
    > ocieplaniu i izolowaniu poddasza od parteru, to jego.
    >
    > Wg mnie bardzo dobry krok i nie ma się co oglądać na córkę, czy rzekome
    > marnowanie "dostępnej" przestrzeni. "Dostępna" to ona by była za sporym
    > nakładem pieniędzy. Gdyby uciu chciał ją faktycznie wykorzystać, to by
    > budował od podstaw dom piętrowy -- a przecież buduje z założenia

    dokładnie jest jak piszesz co do suszarki (pralko-suszarka a sama suszarka to niebo a
    ziemia) Zaciągnąłem dziś na ten temat jezyka i kumpla który to posiada - mowił, że
    odkąd mają suszarke to prasują tylko koszule.

    A co do córki to dokładnie - tez masz racje. Na razie strychu mi wystarczy a co
    bedzie potem to sie okaże. Schody na strych zrobi w garazu po ścianie, wąski
    drewniane i bedzie ok ;-)

    uciu

  • 33. Data: 2016-09-20 19:48:06
    Od: "Uzytkownik" <a...@s...pl>

    Kris wrote:
    W dniu wtorek, 20 września 2016 18:47:51 UTC+2 użytkownik Uzytkownik
    napisał:

    > Jak nie rozumiesz, to nie zabieraj glosu.
    > Nie pij tyle!
    Kamilek- do lekcji!!

    Oj, miesza Ci sie ;->
    A mowilem Ci, Krzysztof nie pij tyle!

  • 34. Data: 2016-09-20 19:52:47
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Wg mnie bardzo dobry krok i nie ma się co oglądać na córkę, czy rzekome
    > marnowanie "dostępnej" przestrzeni. "Dostępna" to ona by była za sporym
    Strop i tak robi. Styro na nim planuje. Dodatkowy nakład to jakieś osb czy inna płyta
    na styropian i schody + drzwi. Podnoszenia ściany kolankowej może się udać uniknąć
    Darmowe to wszystko nie jest ale koszty myślę akceptowalne.
    Jak tego teraz nie zaplanuje to później o garażu jako garażu może zapomnieć, ew jak
    ma gdzie to będzie z boku coś dobudowywał.

    >Gdyby uciu chciał ją faktycznie wykorzystać, to by
    > budował od podstaw dom piętrowy -- a przecież buduje z założenia
    > parterówkę.
    Tyle że za jakiś czas bedze pytania zadawał odnośnie budynku gospodarczego czy innej
    wiaty.
    Brak odpowiednio dużej powierzchni "gospdarczej" to najczęstszy błąd przy budowie
    1domu. Sam tak mam.
    A tu ma praktycznie w gratisie kilkaset m2 to grzech to nie wykorzystać.

  • 35. Data: 2016-09-20 19:57:16
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > wyglądały prawie jak po prasowaniu. Dlatego u siebie zaplanowałem miesjce
    > na osobną pralkę i suszarkę (badam jeszcze ew. ustawienie pionowe).
    Jeśli znajdziesz taką z odpowiednio dużym bębnem to ok.
    Te standardowe to na sensowne suszenie dwóch ręczników.

  • 36. Data: 2016-09-20 20:07:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 10:45:40 -0700 (PDT), uciu

> [...]
    > suszarka to niebo a ziemia) Zaciągnąłem dziś na ten temat jezyka i
    > kumpla który to posiada - mowił, że odkąd mają suszarke to prasują

    Chyba nie jest tak kolorowo i spodnie też trzeba prasować. ;)

    > A co do córki to dokładnie - tez masz racje. Na razie strychu mi
    > wystarczy a co bedzie potem to sie okaże. Schody na strych zrobi w
    > garazu po ścianie, wąski drewniane i bedzie ok ;-)

    Czyli ostatecznie obniżasz sufit i kasujesz schody. Dach przerabiasz na
    kopertę czy zostanie jak jest z oknami w szczytach bocznych?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2016-09-20 23:01:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 10:04:09 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > zelbet z racji szkód górniczych

    Idealny pod jakiś flex system (można zalewać w betonie).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 38. Data: 2016-09-21 10:00:40
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 20:06:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Czyli ostatecznie obniżasz sufit i kasujesz schody. Dach przerabiasz na
    > kopertę czy zostanie jak jest z oknami w szczytach bocznych?

    ostatecznie, schody do kasacji, ściana kolankowa idzie o 60cm w dół, sufit bedzie
    obniżony na 2,65 (z 2,8), dach zostanie 2 spadowy bo chce tam mieć zwykłe okna po
    bokach. Koperta mi się nie widzi, 2 spadowy praktyczniejszy:-)

    uciu

  • 39. Data: 2016-09-21 12:05:30
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 21.09.2016 10:00, uciu wrote:

> [...]
    obniżony na 2,65 (z 2,8), dach zostanie 2 spadowy bo chce tam mieć zwykłe okna po
    bokach. Koperta mi się nie widzi, 2 spadowy praktyczniejszy:-)

    To gdzie będzie wisieć to pranie żony?

  • 40. Data: 2016-09-21 12:28:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Sep 2016 12:05:30 +0200, KIKI

    Ale tu też pewnie by zeszło trochę z ceny. Jeśli strych nieogrzewany,
    ostatecznie przeznaczony tylko na graciarnię, to okna będą zbyteczne, lampy
    wystarczą. No chyba, że jednak w przyszłości będziesz chciał tam coś
    organizować do mieszkania...

    Ps. już chyba kiedyś o tym pisałem -- czy dobrym rozwiązaniem jest
    sypialnia "w rogu", a pokój dziecinny blisko łazienki i części dziennej?

    > To gdzie będzie wisieć to pranie żony?

    Z suszarki wychodzi suche pranie. :P Po za tym w miejscu schodów będzie
    kupa miejsca i nie trzeba będzie dźwigać prania po schodach w te i nazad.

    --
    Pozdor
    Myjk