    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zabezpieczenie studni płytą OSB
    Date: Fri, 20 Apr 2018 13:39:11 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Wtargasz. Jak wysoko masz ten krąg?

    bardzo nisko - niecały krąg nad ziemią.

    > U mnie taki wlaz byl zrobiony na obreczy z kola z furmanki.
    > Troche betonu (5-7cm) plus troche siatki do zbrojenia. To pancerne nie musi byc.

    właz sobie wyspawam jak będę miał do czego

    > Jak nie chcesz osb to zrob z desek. Deski od wierzchu nakryj papą.

    Deski były (są) ale nie zabezpieczyłem tego niczym i delikatnie mówiąc w
    2 lata zrobił się z nich gnój. Pewnie mnie (85kg) by utrzymały ale nie
    zamierzam testować.

    > Ewentualnie jak juz osb to kup te grubsze, zamaluj farba ftalowa, grubo. I na
    wierzch daj pape czy inny pcv lub od biedy folie ogrodnicza te gruba.

    Płytę wziąłem najgrubszą jaka była (bodaj 28mm) Z tą papą mnie
    zastanowiłeś - napewno by to przedłużyło żywot tej płyty. Mam jeszcze
    gont po altanie ale na płaskim to ani nie będzie działać ani wyglądać...