  • 31. Data: 2011-03-08 09:14:34
    Temat: Re: zakończenie fundamentów - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Szanowni, naczytałem się sporo tych Waszych odpowiedzi i wiecie co?
    W pierwszej kolejności chciałbym zwrócić uwagę że dyskysja poszła w stronę
    sporu co lepsze 1W czy 2W czy ytong jest kochany czy beee a pytanie było
    zgoła inne.
    Owszem poczytałem wszystko bo czasem cos ciekawego było ale:

    1. Mam kumpla co pracuje w ytongu i sam postawił z ytonga - sam sobie kichy
    by nie zrobił a człowiek "techniczny"
    2. Nt. budowania i technologii oraz ew. błędów wiem już.... no może nie
    wszystko ale prawie.
    3. Poza tym mam zamówionego instruktora Ytonga który przyjedzie na start i
    poinstruuje co i jak i podpowie (czy do maxa albo poro też przyjeżdżają??? -
    NIE! )
    4. Mam ponadto 2 znajomych co mieszkają w domach z 1W ytonga 36,5 jeden
    paretrówka 120m2 drugi ponad 200m2 parter z poddaszem
    obaj chwalą zarówno walory użytkowe jak i ekonomiczne i to od samej
    budowy (materiały i wykonanie) jak i teraz w użytkowaniu,
    a bywam u nich często i potwierdzam.
    5. Nikt jeszcze nie wspomniał o kwestii oszczędności np. na tykach bo już
    majstry powiedzieli że będzie taniej niż na zwykłym murze
    poza tym kafelki na ścianach idą na goło- też jakiśtam zysk czasowy i
    finansowy. Prowadzenie instalacji w materiale, a będzie tego
    woda, c.o., elektryka, centr. odkurzacz, itd. Ryjesz masz. Widziałem
    roboty w maxach porotermach - dziękuję.
    Że nie wspomnę o kwestii załamań konstrukcji, krzywizn itd. Tnę nawet
    ręką i mam, tłuczcie to z maxów i porotermów - również dziękuję.
    6. Jeśli chodzi o wytrzymałość to ja mieszkam spokojnie i moje dzieci
    przynajmniej też. A potem.... potem to każdy dom wymaga remontów.
    7. W zakresie "jak coś do wszystkiego to do niczego" - bardzo uważam na to
    powiedzenie, ale czy ktoś z Was nie korzysta
    z CD-ROM, DVD-ROM, Blu-ray itd.? Wszystko w jednym a działa. Nie
    odrzucam czegoś bo jest uniwersalne.
    8. Jeśli chodzi o sam wieniec to u mnie istotne byłyby 2 jego funkcje, po
    pierwsze poszerzenie dla ytonga super podstawa i jednocześnie
    wzmocnienie i związanie dotychczasowej konstrukcji fundamentów, oraz
    podniesienie o naście cm co i tak chyba nastąpi a wtedy
    murowanie całej warstwy z bloczków. Więc kosztowo jeden grzyb a
    technologicznie chyba jednak lepiej wieniec.
    9. Osobiście nie jestem budowlańcem ale ojciec jest i to dobrym tylko jak
    wspomniałem nie budował z ytonga. Natomiast jako laik stanąłem
    do murowania fundamentów obok ojca - owszem początkowo stawiałem 3
    bloczki a on całą warstę na ścianie a potem jak złapałem to sżło jak trzeba
    znajomek zajrzał na budowę i powiedział że na tych fundamentach chyba
    płytki będziemy kłaśc bo tak dobrze wyszło a u niego "fachowcy" fale robili.
    W podsumowaniu na całych fundamentach w dówch miejscach mamy odjazd od
    wymiaru na 0,5 cm to chyba luxus. Więc o dokłądnośc
    i sumienność się nie boję - robię dla siebie.
    10. Ciepłota? Mam fundamenty ocieplone które podchodzą pod sam ytong więc
    mam ciągłość izolacji termicznej.
    11. Wełny na zewnątrz nie przewiduję ale tak jak piszecie jakby za 10 lat
    się okazało że "cośtam" i należałoby to zawsze można.
    Nie przwiduję wełny bo mam dowody na wystarczającą warstwę ytonga w
    1W. Jest ciepło i komfortowo.
    12. Koszty, no i policzcie sami koszt 1W ytong na m2 i tych porotermów maxów
    itd plus robocizna ociepleniowa plus kleje styropiany, kołki, czas, ludzi,
    itd.
    Podsumujcie sobie taki 1m2 muru. Liczyłem, wieeeeele razy, Jeśli
    pojawia się różnica to jest absolutnie pomijalna.
    13. Oczwyiście stawianie z ytonga to budowanie prawie całkowicie sytemowo
    więc klejenie na cienką spoinę, docieplenie wieńca, nadproża gotowe lub w
    U-kształtkach itd.
    14. Tak na marginesie, nie lubicie ytonga bo nie macie przekonania? Spoko
    kazdy ma prawo wyboru własnych uczuć i własnie ja nie lubię styropianu, nie
    lubię termosów.
    15. Czsem czytając niektóre odpowiedzi zaczynałem się zastanawiać dlaczego
    jesteśmy takim narodem. Ja nie wypowiadam się w temacie którego nie znam,
    a już na pewno w tym zakresie nie doradzam. Natomiast pomijam
    niejedrokrotne pierdoły, czy wiedzę czerpaną chyba z plotek, które czasem
    czytałem.
    16. Nawiązując do poprzedniego pktu, Wypowiedzi Ariusza (dzięki) są bardziej
    miarodajne tym bardziej że wypowiadane chłodno ze spokojem, konstruktywne,
    bez
    zbędnego uniesienia.
    17, Trafiłem na post o Silce 18, w porządku też brałem pod uwagę ale liczyć
    trzeba wszystkie koszty żeby mieć cenę m2 muru - powtarzam wszystkie.
    Ponadto robercik-us --- tak ytong 36,5 w wersji 400 ma współczynnik
    0,29

    Takie podsumowanie.

    Kacper

  • 32. Data: 2011-03-08 09:44:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podsumujcie sobie taki 1m2 muru. Liczyłem, wieeeeele razy, Jeśli
    > pojawia się różnica to jest absolutnie pomijalna.

    a mozesz te wyliczenia przytoczyć? Bo, jak wspominałem, z moich szacunków wynikakało
    ze ytong 36cm kosztuje 109zł/m2 , a silka 18cm+styro18cm jakies 55zł/m2. Co do
    jakosci budowania z ytonga nie mam zastrzeżeń, tylko cena jest wieksza. Na mojej
    budowie zaoszczedzilbym 8tys -wiec jest o co walczyć. Ale moze niedoszacowałem jakies
    koszty i rzeczywiscie różnice są jak piszesz pomijalne. Daj te wyliczenia.

    > 14. Tak na marginesie, nie lubicie ytonga bo nie macie przekonania?

    zastrzezenia sa tylko do ceny

    > kazdy ma prawo wyboru własnych uczuć i własnie ja nie lubię styropianu, nie
    > lubię termosów.

    tego pojęcia nie rozumiem. Czym sie różni dom ze styropianem od ytonga. Oba będa
    "temosami" jesli sie je dobrze wybuduje. Termos -czyli szczelny, tak?

    b.

  • 33. Data: 2011-03-08 09:47:35
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 09:10, robercik-us pisze:
    [ciach]> Ja spodziewam się, że przez najbliższe 30 lat - tyle mnie mniej
    więcej

    > Owszem - w latach 70, czy 80 ub. stulecia nie myślało się o ocieplaniu
    > budynków, jak nie robiono tego zresztą wcześniej, ale skok dokonał się w
    > latach 90 i na przełomie stulecia, kiedy to uświadomiono sobie rozmiar
    > kosztów ogrzewania wraz ze wzrostem cen nośników energii.

    I tu się mylisz- pomińmy okres powojenny bo niestety zamordowali nam
    inteligencję, a część fachowców zginęło na frontach.

    Ale zobacz jak były budowane stare kamienice - z jakich materiałów jak
    grubość ścian i jakie mieli ludzie problemy.
    1. mury kamienic miały często po 1 m grubości i to z cegły, jednego z
    lepszych materiałów budowlanych do dziś
    2. Chałupy z bala a w szczeliny upychano mech bądź słomę - materiały
    które dobrze izolowały. Na powałę słoma i glina, bądź inne materiały
    3. Wentylacja - najlepsza jak mogła być - nieszczelne okna. pełno dziur...
    4. Koszty ogrzewania - niskie opał rósł za domem - więc nie przesadzano
    z termoizolacją.

    Ale te domy z XVIII w. były lepiej ocieplone niż te z lat 60. czy 70. XXw.

    Przełom owszem mamy - miejmy tylko nadzieję, że nie będzie wielu
    spektakularnych odpadnięć izolacji ze styropianu, że nie okaże się iż
    styropian jak eternit trzeba będzie utylizować bo szkodliwy...

    [ciach]
    > Fakt, że wewnątrz budynku jest sucho świadczy tylko o tym, że woda się z
    > muru nie wydostaje - na zewnątrz za bardzo nie może, bo powłoki
    > tynkarskie są z reguły szczelne i wody nie przepuszczają, a do wewnątrz
    > też nie, bo... masz sucho :-).

    Poczytaj jakie tynki są zalecane dla Ytonga a jakie dla styro. Dla
    pierwszego oddychające, dla drugiego wręcz odwrotnie.

    Dlatego u siebie zrobiłem tynki cementowo-wapienne.

    Ariusz

  • 34. Data: 2011-03-08 09:53:30
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    będa "temosami" jesli sie je dobrze wybuduje. Termos -czyli szczelny, tak?

    Wyliczeń tu nie mam, poza tym robiłem je już jakiś czas temu. Tak jak
    powiedziałem różnice są - nie wychodzi idealnie to samo - ale dla mnie
    pomijalne.
    Jak znajdę albo podliczę jeszcze raz to napiszę.

    Natomiast jesli chodzi o termos to nie do końca. Ściana ma nie być szczelna,
    ma być ciepła, a to duża różnica

    Kacper

  • 35. Data: 2011-03-08 10:01:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Natomiast jesli chodzi o termos to nie do końca. Ściana ma nie być szczelna,
    > ma być ciepła, a to duża różnica

    Aaaa, znow wykład o wilgoci w przegrodach budowlanych by sie przydał. Musze to kiedys
    spisac w całosc i bede wklejał :-)

    b.

  • 36. Data: 2011-03-08 10:18:36
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]

    Ale moze niedoszacowałem jakies koszty i rzeczywiscie różnice są jak piszesz

    ----------------------

    No więc już podaję wstępne szacunki ceny liczone juz na m2:

    silka 18cm - 38 zł.
    styro 18cm - 23 zł.
    siatka - 2 zł.
    klej do styro plus do zatopienia siatki (średnio 4kg/m2 klejenie i 3,5kg/m2
    zatopienie siatki)- 5,60 zł.

    razem 68,60 zł. tylko ceny matraiałów
    do tego robocizna i czas (niekiedy bezcenny)
    pomijam rycie wewnątrz na instalacje.

    Jak pisałem sam brałem pod uwagę silkę bo tez mi odpowiada, ale jednak
    wygrał ytong.
    Po wybudowaniu w sytuacji krytycznej wchodzę i mieszkam potem otynkuję rok
    dwa nie robi mu różnicy.
    W samej silce .... nietety.
    Moznaby jeszcze powymieniać za i przeciw, ale różnica nie jest tak wileka i
    tak oczywista jakby mozna było zakładać.
    Chyba że się gdzieś walnąłem albo czegoś jeszcze nie wiem to prostujcie.

    Kacper

  • 37. Data: 2011-03-08 11:02:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na koniec dodam, że mieszkam w domu z Ytonga 36,5
    >silka 18+ styro18 kosztuje 55zł/m2 i ma współczynnik przenikania ciepła
    >0,21 W/m2K
    >a ytong energo 36,5 kosztuje 109zł/m2 a wspłóczynnik gorszy o 20% (0,25
    >W/m2K)

    Koszt metra kw elewacji (styro siatka tynk itp) możesz śmiało przyjąć 100zł.

  • 38. Data: 2011-03-08 12:40:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Nie wiesz jakie kolega ma warunki skoro zdecydował się na wieniec -
    > napisał tylko o podparciu ytongów, a czy miał na myśli jeszcze coś,
    > tego nie wiesz.

    z kontekstu wytnika raczej że chodzi mu o podparcie Ytongów, żeby sie nie
    wywracały :)

  • 39. Data: 2011-03-08 12:50:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > chodzi mu o podparcie Ytongów, żeby sie nie wywracały :)

    Jednak, jak później wyjaśnił, chce też usztywnić konstrukcję fundamentu
    i podnieść go trochę. :-).

  • 40. Data: 2011-03-08 13:10:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Jednak, jak później wyjaśnił, chce też usztywnić konstrukcję
    > fundamentu i podnieść go trochę. :-).

    tylko powstaje pytanie czy ta potrzeba wynika z jego przekonania czy z
    potrzeby...