  • 11. Data: 2012-08-20 16:01:54
    Temat: Re: zbrojenie w kotłowni ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 15:30:03 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    > Dla zobrazowania:
    >

    > - po�� na akruszu styropianu co� ci�kiego, np. du�e imad�o ;) - na 5
    minut

    > - na drugim arkuszu styropianu po�� takie samo imad�o, ale zdejmij po 5
    dniach.

    > Por�wnaj odkszta�cenia :)
    Wez teraz na ten styropian nałóż 7cm wylewki betonowej i np jeszcze terakotę czy inny
    klinkier. I wtedy imadło;) Bedą odkształcenia? Jesienia będe zwijał 7 tonowy basen,
    stoi na byle jakiej(ręcznie robionej) wylewce betonowej grubości pewnie z 7cm. Stoi
    od czerwca. W ubiegłych latach odkształceń nie było teraz równiez sie nie spodziewam.
    Albo inaczej:
    Połóz to swoje imadło na styropianie(kocioł)
    Weż zrzuc to swoje imadło tak z wysokości poł metra na styropian(teściowa siadająca z
    impetem na krzesło)
    Wieksze obciążenia moim zdaniem teściowa wywoła;)
    > Cho� dla jasno�ci - r�wniez uwa�am, �e piec czy kominek to nie jest
    >jakaďż waga, dla ktďż˝rej naleďż˝aďż˝oby rezygnowaďż˝ ze styropianu pod >posadzkďż˝.
    Ale dla bezpiecze�stwa, da�bym tam jaki� mocniejszy >styropian ;).

    Taki podłogowy czy jak on tam sie nazywa juz jest własnie ten mocniejszy;)

  • 12. Data: 2012-08-20 16:32:42
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Kris,

    Jasne że pod basenem u Ciebie będzie ok. Zgoda.
    Bo masz równomierne obciążenie. I bardzo dobrze.
    Jak siądzie, to siada równomiernie - i o to chodzi.

    Problem jednak _może_ się pojawić, jeśli na większej płaszczyźnie
    będzie długotrwały nacisk "punktowy".

    Czyli jeszcze raz dla zobrazowania u Ciebie.

    Robisz wylewkę pod basen, no np koło o średnicy 4m.

    Ale teraz nie obciążasz tego równomiernie, tylko np na środku,
    stawiasz słup o średnicy powiedzmy 1m i wadze 7 ton.

    Wychodzi niecały 1kg/cm2 - żadne obciążenie - jednak nie sądzę
    aby wylewka to wytrzymała lub chociaż minimalnie się nie ugięła
    pod tym "punktowym" ciężarem, unosząc się zarazem lekko na obwodzie.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

    ps.
    aha... nie odniosłeś się do kominów na styropianie - jak masz u siebie ?

  • 13. Data: 2012-08-20 19:14:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 16:32:42 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:
    > ps.
    >
    > aha... nie odnios�e� si� do komin�w na styropianie - jak masz u siebie ?

    jeden komin mam "w ścianie dzieląca kotłownie od garażu-a ponieważ to ściana nośna to
    jest na fundamencie od tej ściany.
    Drugi komin mam w ścianie dzielącej salon od tarasu(jest to komin do kominka i drugi
    kanał do "kominko-grilo-wędzarni" na tarasie. Stoi wiec na fundamencie.

  • 14. Data: 2012-08-20 21:47:04
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-17 22:19, Darek pisze:
    > ze względu na to że naprawa może być dość kosztowna/pracochłonna
    > a z drugiej strony ewentualne niepotrzebne zbrojenie wywaleniem
    > pieniędzy w błoto,
    > radzę pogadać z kierownikiem/architektem, który adaptował projekt.

    U mnie dosyć dużą wiedzą w tym temacie wykazał się szef firmy od
    posadzek z miksokreta. Lata praktyki robią swoje.

  • 15. Data: 2012-08-20 21:49:18
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-18 13:01, Albercik pisze:
    > 600kg choćby stało na powierzchni 50x50cm to jest 2500cm^2 wychodzi że
    > na każdy cm^2 przypada 4,16kg.

    Pod warunkiem, że nie stoi na nóżkach które dają nacisk punktowy.

  • 16. Data: 2012-08-20 22:16:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2012 15:30, Aleksander pisze:

    > Swoją drogą - budowanie komina również zalecisz na styropianie ? W
    > przeliczeniu
    > na cm2 raczej też nie wyjdzie większe obciążenie niż gruba teściowa na
    > krześle o cienkich nóżkach ;)

    Pomijasz obciążenia dynamiczne.

  • 17. Data: 2012-08-24 08:13:34
    Od: ".:Artur:." <p...@o...pl>

    Tak doloze swoje 3 grosze. Ekipa ktra mi montuje miec i kominek powiedziala
    ze pod piecem i kominkiem nie chca zadego styropianu tylko sam cement o
    zbrojeniu nic wspominali.Czyli w miejscu gdzie bedzie piec nie bedzie
    ocieplenia od podłogi.
    --
    .:Artur:.

  • 18. Data: 2012-08-24 08:43:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2012 08:13:34 UTC+2 użytkownik .:Artur:. napisał:
> [...]
    >
    > ze pod piecem i kominkiem nie chca zadego styropianu tylko sam cement o
    >
    > zbrojeniu nic wspominali.Czyli w miejscu gdzie bedzie piec nie bedzie

    Nie zgadzaj sie na coś takiego. Będziesz miał wyraźnie zimniejszą posadzke w okolicy
    kominka
    Daj styropian podłogowy i normalnie posadzke. Zbrojenie nie zaszkodzi ale bez niego
    też sie obejdzie.

  • 19. Data: 2012-08-24 12:51:53
    Od: r...@g...com

> [...]
    >
    > ze pod piecem i kominkiem nie chca zadego styropianu tylko sam cement o
    >
    > zbrojeniu nic wspominali.Czyli w miejscu gdzie bedzie piec nie bedzie

    sam cement?
    w workach czy luzem? ;P

  • 20. Data: 2012-08-25 22:17:02
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > sam cement? w workach czy luzem? ;P

    Spotkałem się z takim regionalizmem cement = beton.

    A co do wylewki i kominka to najlepszym technicznie rozwiązaniem jest
    przecięcie wylewki wzdłuż obrysu kominka. Ani nie pozbawiamy się izolacji
    ani nie ryzykujemy złamania posadzki w niezaplanowanym miejscu.