  • 61. Data: 2013-10-31 12:31:06
    Temat: Re: _zuzycie energii przez moja PC (chwale sie bo jestem zadowolony!)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2013 10:38:25 +0100, Ergie

    > Są dwa podstawowe problemy:

    Ale chwileczkę. Niech Ciebie zacytuję:

    "Prawdziwym problemem dla _mnie_ jest brak możliwości
    szybkiej zmiany temperatury w ciągu dnia."

    Odnosiłem się tylko do tego stwierdzenia i nie sugerowałem ogrzewania ani
    odgrzewania murowańca samym nawiewem. To jest rozwiązanie konkretnego
    problemu. Podłogówka jako główne ogrzewanie ma sporą pojemność cieplną,
    toteż przekazanie pracy PC na nadmuch niewiele jej zadzkodzi. Natomiast
    pozwoli osiągnąć stosunkowo szybko (w porównaniu z podłogówką) to co
    chciałeś -- zmianę temperatury powietrza, a więc temperatury odczuwalnej.
    Po osiągnięciu progu będzie czas na przegrzanie podłogi itd. Zamierzony
    efekt osiągniesz na jednym i tym samym systemie z małą tylko modyfikacją
    instalacji (z większą modyfikacją sterownika ;-P).

    Pomijając naturalnie sens takiego zabiegu (tj. szybkiej zmiany temperatur w
    dzień).

    --
    Pozdor Myjk

  • 62. Data: 2013-10-31 12:32:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2013 04:01:05 -0700 (PDT), Marcin W.

    > To sugerujesz że niby co szkodzi? Jakieś niewidzialne promieniowanie radioaktywne z
    tej "złej" podłogówki tak wpływa na mieszkańców?

    Ba, tyle się mówi o ciekach wodnych pod łóżkiem. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 63. Data: 2013-10-31 13:38:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > efekt osiągniesz na jednym i tym samym systemie z małą tylko modyfikacją
    > instalacji (z większą modyfikacją sterownika ;-P).

    Przy zwiększeniu temperatury nie przepchnę potrzebnej ilości ciepła wąskim
    kanałem, więc to wymaga zupełnie innej instalacji wentylacji.
    Przy zmniejszeniu temperatury pozostaje tylko otworzyć na długo okna, albo
    puścić zimną wodę w obieg.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 64. Data: 2013-10-31 13:43:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Smerf" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Największą marketingową bzdurą, jest to, że jak grzeje podłogówka to
    > unoszą się jakieś stwory, która atakują nasze gardła i nosy i szybciej
    > poumieramy na raka.
    > Nie wiem jaki syf musiałby ktoś mieć w domu, żeby ogrzewane powietrze
    > poruszało roztocza na grzanej podłodze.
    > Ten argument przyznasz często się pojawia.

    Nie wiem nie kojarzę takiej argumentacji, ja pamiętam co chwilę powracający
    argument że podłogówka jakoby powoduje puchnięcie stóp, ale to
    kilka/kilkanaście lat temu.

    > Teraz nawet do mojego węglowego pieca jest sterownik, który możesz
    > regulowac przez net. Jeżeli koniecznie chcesz obnizyć temperaturę w
    > trakcie urlopu, to zjeżdżając ze stoku możesz tę temperaturę sobie
    > zmienić.

    Już pisałem to był żart.

    Mnie chodzi o normalną codzienną zmianę - dzieci się uczą 21, dzieci biegają
    18, dzieci idą spać 19. Siedzimy do późna ma być 21 w salonie. Goście chcą
    spać w salonie ma być 19 itd. W łazience chcę ciepło rano a zimno w ciągu
    dnia.

    Mam ochotę na grę w dart'a zmniejszam temperaturę w tym pokoju, mam ochotę
    oglądać film zwiększam. Tak po prostu - nie musze niczego planować kilka
    godzin wcześniej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2013-10-31 13:47:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 13:43:45 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > ogl�da� film zwi�kszam. Tak po prostu - nie musze niczego planowa� kilka
    > godzin wcze�niej.

    Musisz miec jakies extreme zawory termostatyczne na tych grzejnikach ze
    wytrzymuja takie ciagle krecenie :D

    Jak dla mnie szukasz argumentow mocno na sile. A sprawe chwilowego zwiekszenia
    ruchu (zabawa, dart etc) powinna zalatwic wentylacja chodzaca na wyzszych
    obrotach, a nie zabawa z temperatura :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2013-10-31 13:48:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-31 13:43, Ergie pisze:

> [...]
    >
    > Mam ochotę na grę w dart'a zmniejszam temperaturę w tym pokoju, mam
    > ochotę oglądać film zwiększam. Tak po prostu - nie musze niczego

    Ja tam bym sie z Toba nie ozenil. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2013-10-31 13:50:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-31 13:43, Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Mam ochotę na grę w dart'a zmniejszam temperaturę w tym pokoju, mam
    > ochotę oglądać film zwiększam. Tak po prostu - nie musze niczego

    Czytam i przyznam, że mnie zatkało.
    Ludzie mają różne upodobania ale Twoje jest dosyć osobliwe ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 68. Data: 2013-10-31 13:51:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 31 Oct 2013 13:43:45 +0100, Ergie

    > Mnie chodzi o normalną codzienną zmianę

    Khm... Przepraszam, ale nie ma nic normalnego w kręceniu co chwię
    potencjometrami. ;P Myślałem wcześneij, że chcesz spać w 18-19 a w dzień po
    wstaniu z łóżka sobie szybko zmienić na 22. Ale takiej gimnastyki to się
    nie spodziewałem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 69. Data: 2013-10-31 13:52:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-31 13:47, Adam wrote:
> [...]
    > ruchu (zabawa, dart etc) powinna zalatwic wentylacja chodzaca na wyzszych

    Aż się zacząłem zastanawiać, czy aby nie wykonuję pewnych czynności w
    nieodpowiedniej temperaturze ;-))

  • 70. Data: 2013-10-31 13:52:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-31 13:52, quent pisze:

    > Aż się zacząłem zastanawiać, czy aby nie wykonuję pewnych czynności w
    > nieodpowiedniej temperaturze ;-))

    Zawsze mozesz sie przeniesc do pomieszczenia gdzie jest inna. :-)
    Majac podlogowke trzebaby czekac z dzien. Ale z drugiej strony
    oczekiwanie wzmaga apetyt. :-)) To juz sam nie wiem co lepsze.

    Pozdro.. TK