    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: zx54 projekt do "zmniejszenia"
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 15 Oct 2015 12:35:44 +0200

    Thu, 15 Oct 2015 02:56:50 -0700 (PDT), uciu

    > By zmniejszyć powierzchnie wymyśliłem: - usunąć gabinet na dole (-13m2)
    > - zmniejszyć garaż: ma teraz 6 x 6

    Jeśli już, to zmniejsz garaż do jednego stanowiska. Na drugie auto
    (zakładam, że jest to auto "zapasowe") zrób wiatę i zamontuj jakieś
    ogrzewanie w samym samochodzie. Jakieś Webasto czy inną grzałkę elektryczną
    typu DEFA. Ja tak mam obecnie, żona parkuje w garażu, ja pod chmurką i
    grzeję sobie auto za pomocą webasto.

    > - jakby go zmniejszyć o pół metra byłoby (5,5 x 6)...
    > zawsze powierzchnia by się zmniejszyła..ale czy to
    > bedzie wygodne

    Na długość możesz zmniejszyć, na szerokości nie oszczędzaj, bo będzie
    wieczna męczarnia i w końcu przestaniesz chować jedno auto (siłą rzeczy
    patrz wyżej). ;) Ja mam zaplanowane 6,25m x 5,75 i uważam tę szerokość za
    absolutne minimum.

    > - zmniejszyć długość domu o 0,5m (zmniejsza się
    > salon/kuchnia/pokoje u góry - zawsze to z 8m2

    Można tak (bez kasowania stanowiska w garażu,
    przy założeniu czystego źródła grzania i WM):
    - usunąć "kotłownię"
    - usunąć łazienkę
    - w miejsce ww. wsunąć garaż
    - od lewej dać wiatrołap (zamiast "gabinetu")
    - potem łazienka (obok kl. schodowej) i można
    ją nawet nieco powiększyć...

    Reszty bym nie tykał.
    Ew. właśnie jedno stanowisko w garażu i obok wiatę.

    --
    Pozdor
    Myjk