  • 31. Data: 2012-01-11 09:46:52
    Temat: Re: Regips i suporex
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:jei6re$afo$1@inews.gazeta.pl...
    > Po wsiach (u mnie - Małopolska) to domy stawiają od 40 lat z pustaków. Bo
    > pustakami nazywają gazobeton.

    Eeee. W sporej części kraju (Małopolska także) to stawiają z pianoków.

    Marek.

  • 32. Data: 2012-01-11 09:55:03
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-01-10 20:32, Budy pisze:
    > tak nie dokonca cie rozumiem - powy?sze s? wg ok, ale regips od rigips ju?
    > nie? Jaka jest r?nica?
    Żyletka od Gillette i cała reszta z mojego przykładu (z wyjątkiem
    diesla) jest identyczna pod względem wymowy, a nasz nieszczęsny regips i
    suporeks są zniekształcone.
    Mam nadzieję, że widzisz różnicę między Budyń a Bedyń.
    Jacek
    PS
    tego regipsa jakoś bym jeszcze strawił, ale sUporex to ni w p.... ni w
    oko. Nie wiadomo, czy się komuś skojarzyło z super, czy z czym wogóle.
    Niejaki kapral Pryszczyk z książek Meissnera na przykład potrafił
    "ingerować" uwagi pod jego adresem ;-)

  • 33. Data: 2012-01-11 10:11:08
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Eeee. W sporej części kraju (Małopolska także) to stawiają z pianoków.

    Nie mam pojęcia dlaczego, ale na mojej budowie wszystko, co było większe
    od standardowej cegły nazywało się ' PUSTAKI'... nawet fundamentowe
    bloczki betonowe były pustakami.

    Małopolska.

    pozdrawiam
    Robert G

  • 34. Data: 2012-01-11 10:27:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam pojęcia dlaczego, ale na mojej budowie wszystko, co było większe
    > od standardowej cegły nazywało się ' PUSTAKI'... nawet fundamentowe
    > bloczki betonowe były pustakami.

    Bo stawiali je pustaki :)

    Właśnie dzwoniłem do gazowni i słysze w słuchawce "Prosze czekać bendzie
    rozmowa"
    Też w Małopolsce a dokładnie w Sączu.

  • 35. Data: 2012-01-11 11:03:05
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Żyletka od Gillette i cała reszta z mojego przykładu (z wyjątkiem diesla)
    > jest identyczna pod względem wymowy, a nasz nieszczęsny regips i suporeks
    > są zniekształcone.

    Jakie identyczne? Ty głuchy chyba jestes :-) No dobra, juz widze jaki z
    ciebie polonista :-) Te słowa są po prostu spolszczone, równiez regips i
    suporeks przyjeło sie wymawiac tak aby brzmiale po polsku. Proste, ale jak
    widac nie dla wszystkich..

    > oko. Nie wiadomo, czy się komuś skojarzyło z super, czy z czym wogóle.

    tobie sie kojarzy. W jezyku polskim nie występują słowa z twardym "si" na
    początku i tyle. Wyłącznie miekkie typu "siadać". A ty chciałbys jeden
    jedyny siporeks, daj spokój. cyba zeby go wymawiac "poreks

    b.

  • 36. Data: 2012-01-11 11:08:53
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]

    Jakie identyczne? Ty głuchy chyba jestes :-) No dobra, juz widze jaki z
    ciebie polonista :-) Te słowa są po prostu spolszczone, równiez regips i
    suporeks przyjeło sie wymawiac tak aby brzmialy po polsku. Proste, ale jak
    widac nie dla wszystkich..

> [...]

    początku i tyle. Wyłącznie miekkie typu "siadać". A ty chciałbys jeden
    jedyny siporeks, daj spokój. Chyba zeby go wymawiac miękko "śiporeks", ale
    to i tak w zaden sposób nie bedzie lepsze od "suporeks"

    notopa eot

    b.

  • 37. Data: 2012-01-11 11:11:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bo stawiali je pustaki :)
    >
    > Właśnie dzwoniłem do gazowni i słysze

    Oczywiście słyszę :)

    Marek

  • 38. Data: 2012-01-11 11:55:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > ...tobie sie kojarzy. W jezyku polskim nie występują słowa z twardym "si"
    > na

    singiel
    singeria
    singleton