  • 1. Data: 2011-12-31 13:23:07
    Temat: Rozliczenia z zakładem gazowniczym / e-faktury
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    Dotychczas rozliczam się z ZG na podstawie przewidywanego zużycia i
    korekty, odczyt chyba 4 x w roku. Gazu używam do CO, CWU i gotowania,
    zużycie roczne ok. 1000 m^3. Teraz ZG proponuje mi na przykład 6
    odczytów w roku umownym + comiesięczna faktura na podstawie moich
    odczytów przekazywanych telefonicznie lub przez internet ( 12 x w roku
    ). Wydaje mi się że finansowo obydwie metody wychodzą podobnie, a poza
    tym obawiam się że czasem mogę nie dać rady przekazać odczytu, bo na
    przykład będę dłuższy czas za domem. Co o tym sądzicie ?

    Druga sprawa: właściwie nie korzystam już z papierowych faktur, wszystko
    przychodzi na e-maila na *darmowym* serwerze. Dotychczas nie było
    problemów, żeby coś przepadło lub nie dotarło, ale zastanawiam się czy
    do tych celów nie wypadało by używać jakiegoś konta komercyjnego/premium
    ? Jak na razie *wszystkie* e-faktury są dostępne jakimś alternatywnym
    kanałem prócz e-maila, np. SMS lub przez www.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-12-31 16:34:39
    Temat: Re: Rozliczenia z zakładem gazowniczym / e-faktury
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >na razie *wszystkie* e-faktury są dostępne jakimś alternatywnym kanałem

    Ja również już z otrzymywania papierowych faktur zrezygnowałem, i w sumie
    nie czytam nawet tych które przychodza na meila. Po prostu loguje się raz na
    jakiś czas na stronie dostawcy i sprawdzam saldo. Mam ustawione stałe
    zlecenia na kwoty jakie mniej więcej zużywam(tam gdzie kwoty są różne np
    Energa, woda) i co miesiąc wysyłam do Energii 170 zł do wodociągów 100 zł do
    TPSA 30 zł itp., tam gdzie kwoty są stałe(Internet, tv) wysyłam tyle ile
    się należy.
    Raz na jakiś czas sprawdzam na stronie Energi i wodociągów czy mam
    niedopłatę czy nadpłatę i tyle. Faktury na maila mi do niczego niepotrzebne
    zawsze mogę w razie potrzeby wygenerować ze strony operatora.

  • 3. Data: 2011-12-31 17:31:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-31 13:23:07 +0000, PeJot <P...@m...pl> said:

    > a poza tym obawiam się że czasem mogę nie dać rady przekazać odczytu,
    > bo na przykład będę dłuższy czas za domem.

    I podczas odsiaski ani telefonu, by zadzwonić, ani internetu, by przesłać?
    Bo wychodząc z domu i wiedząc, że nie będzie cię miesiąc, możesz
    zerknąć na licznik lub do ostaniego odczytu dodać średnie zużycie...

    > Co o tym sądzicie ?

    Im więcej odczytów, tym rzetelniej ci naliczają.
    Zazwyczaj im rzetelniej naliczają, tym więcej dopłat usiłują wstawić.
    Po prostu policz...

    > Dotychczas nie było problemów, żeby coś przepadło lub nie dotarło, ale
    > zastanawiam się czy do tych celów nie wypadało by używać jakiegoś konta
    > komercyjnego/premium ?

    Płacenie za usługę pozwala reklamować.

    > Jak na razie *wszystkie* e-faktury są dostępne jakimś alternatywnym
    > kanałem prócz e-maila, np. SMS lub przez www.

    Dostęp przez WWW jest całkiem niezłą kopią.
    O ile działa...

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-12-31 18:13:22
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2011-12-31 18:31, Bydlę pisze:

    > Im więcej odczytów, tym rzetelniej ci naliczają.
    > Zazwyczaj im rzetelniej naliczają, tym więcej dopłat usiłują wstawić.
    > Po prostu policz...

    Jakby to było proste, dawno bym policzył. Faktury na przewidywane
    zużycie funkcjonują u mnie jakieś 3 lata i przez ten czas uzbierał się
    spory stos papieru. Muszę skontaktować się z BOK i zapytać o te
    dodatkowe opłaty za zagęszczenie odczytów, bo jakoś nie chce mi się
    wierzyć żeby ZG nagle zrobił się dobrym wujkiem.

    > Dostęp przez WWW jest całkiem niezłą kopią.
    > O ile działa...

    Na razie działa, ale chciałbym wiedzieć czy w przypadku e-faktur 2
    kanały dostępu są *standardowym* rozwiązaniem. Nie chciałbym żeby ktoś
    za jakiś czas wpadł na pomysł i w ramach obniżki kosztów skasował dostęp
    przez www.

    Zawsze pozostanie jeszcze wycieczka do BOKu :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-01-18 23:47:05
    Od: Karol Piotrowski <k...@g...com>

    On Dec 31 2011, 2:23 pm, PeJot <P...@m...pl> wrote:
> [...]
    > tym obawiam się że czasem mogę nie dać rady przekazać odczytu, bo na
    > przykład będę dłuższy czas za domem. Co o tym sądzicie ?
    Jak nie bedzie Cie poza domem, to pewnie policza wg ichniej prognozy,
    potem najwyzej przy sprawdzeniu licznika wyjdzie nadplata. Uwazam, ze
    im czesciej koryguje sie zgodnie ze stanem faktycznym, tym lepiej -
    prognozy za energie elektryczna (spis licznika raz na pol roku) mam
    zawsze zawyzone, a pozniej niedoplaty, a nie lubie byc dawca
    nieoprocentowanego kredytu...

> [...]
    > do tych celów nie wypadało by używać jakiegoś konta komercyjnego/premium
    > ? Jak na razie *wszystkie* e-faktury są dostępne jakimś alternatywnym
    Jak cos zginie w drodze do darmowego konta w stylu gmail, to zginie
    tez w drodze na komercyjna skrzynke (bazy antyspamowe, z ktorych
    korzysta taki gmail i taki komercyjny dostawca sa z grubsza wspolne).
    Szkoda zachodu i pieniedzy na komercyjna skrzynke tylko w tym celu, i
    tak w razie czego nie pociagniesz do odpowiedzialnosci providera, bo
    wedlug ich logow nic nie przyszlo i tyle.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Jan Piotrowski

  • 6. Data: 2012-01-19 06:01:05
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 00:47, Karol Piotrowski pisze:
    > Uwazam, ze
    > im czesciej koryguje sie zgodnie ze stanem faktycznym, tym lepiej -

    Niestety, mój ZG może i zgodziłby się na częstsze odczyty, ale jest przy
    tym pazerny i każe sobie za to płacić i to MZ trochę za dużo. Więc
    zostaje tak jak jest. Prognozy są robione na podstawie zużycia gazu z 3
    lat, więc nie powinno być dużych różnic.

    > Szkoda zachodu i pieniedzy na komercyjna skrzynke tylko w tym celu, i
    > tak w razie czego nie pociagniesz do odpowiedzialnosci providera, bo
    > wedlug ich logow nic nie przyszlo i tyle.

    OK, tym bardziej że zawsze jeszcze pozostaje POK.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-01-19 18:57:01
    Od: FilipJ <f...@g...pl>

    W dniu 2011-12-31 17:34, Kris pisze:
> [...]
    > niedopłatę czy nadpłatę i tyle. Faktury na maila mi do niczego
    > niepotrzebne zawsze mogę w razie potrzeby wygenerować ze strony operatora.

    A nie lepiej z polecenia zapłaty w takim przypadku skorzystać?
    Pozdrawiam
    FJ

  • 8. Data: 2012-01-20 06:19:20
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 19:57, FilipJ pisze:

    > A nie lepiej z polecenia zapłaty w takim przypadku skorzystać?

    Pewnie że lepiej, ale i drożej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem