  • 1. Data: 2010-01-15 16:38:12
    Temat: Rura gazowa w kuchni, przedłużenie
    Od: Monika Z <m...@g...com>

    Witam,
    niedawno rura gazowa w kuchni, którą uraczyła mnie spółdzielnia,
    została przesunięta i w górnej częsci zabudowana sufitem podwieszanym.
    W rogu sufitu jest otwór. Rzecz jednak w tym, że w m-cu gdzie kończy
    się zaworem trzeba ją przedłużyć o ok. 20-30 cm, aby ukryć ją w
    meblach. Proszę mi powiedzieć jak to wygląda, czy fachowiec, który to
    robił (dziwi mnie, że nie zapytał jak długa ma być) powinien to
    poprawić w ramach tamtej usługi czy policzy jak za nową.

    Pozdrawiam
    Monika Z

  • 2. Data: 2010-01-15 17:18:53
    Temat: Re: Rura gazowa w kuchni, przedłużenie
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Monika Z napisał(a):
> [...]
    > zabudowana sufitem podwieszanym. W rogu sufitu jest
    > otwór. Rzecz jednak w tym, że w m-cu gdzie kończy się
    Piszesz tak jak by ta rura sama sie przesunęła.
> [...]
    > fachowiec, który to robił (dziwi mnie, że nie zapytał jak
    > długa ma być) powinien to poprawić w ramach tamtej usługi
    A czy ten fachowiec otrzymał zapłatę za te usługę?
    Jeżeli tak, to znaczy ze została wykonana poprawnie.
    Teraz może zażądać opłaty w wysokości uzależnionej od
    stopnia zaawansowania przeróbki, miejsca przedłużenia i
    technologi w jakiej jest instalacja wykonana.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-15 18:23:00
    Od: Monika Z <m...@g...com>

    On 15 Sty, 18:18, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > stopnia zaawansowania przeróbki, miejsca przedłużenia i
    > technologi w jakiej jest instalacja wykonana.

    Tak, niestety otrzymał, kolejne pytanie: czy powinnam żądać faktury za
    taką usługę i jaki koszt wg Was jestem znowu zmuszona ponieść?

    Pozdrawiam
    Monika Z

  • 4. Data: 2010-01-15 22:24:23
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Monika Z napisał(a):
    > Tak, niestety otrzymał,
    To w takim wypadku, jest przerobienie instalacji za
    dodatkową opłatą.
    > kolejne pytanie: czy powinnam żądać faktury za
    > taką usługę
    A do czego Ci faktura?
    Bardziej powinnaś żądać protokołu odbioru instalacji
    gazowej, oraz próby jej szczelności.
    A świadczy to o tym że usługę może wykonać tylko instalator
    z odpowiednimi uprawnieniami.

    Uchroni Cię to w przyszłości przed problemami gdy biedą co
    roczne kontrole szczelności instalacji przeprowadzane przez
    firmę wynajętą przez SM.
    > i jaki koszt wg Was jestem znowu zmuszona ponieść?
    A jaki teraz poniosłaś?
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-16 09:11:37
    Od: Monika Z <m...@g...com>

    > A do czego Ci faktura?

    Choćby dla udokumentowania, że robiła to dana osoba.
    Osoba ma umowę z spółdzielnią i może wykonywać naprawy tego typu
    instalacji.

    > Bardziej powinnaś żądać protokołu odbioru instalacji
    > gazowej, oraz próby jej szczelności.
    > A świadczy to o tym że usługę może wykonać tylko instalator
    > z odpowiednimi uprawnieniami.

    Przy poprzedniej usłudze sprawdzono czy gaz się nie ulatnia.
    Da mi ten protokól ot tak, nawet jesli nie było żadnego projektu?

    150 zł za przesunięcie/ skrócenie rury.

    Pozdrawiam
    Monika Z

  • 6. Data: 2010-01-16 09:16:57
    Od: Monika Z <m...@g...com>

    On 15 Sty, 23:24, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > roczne kontrole szczelności instalacji przeprowadzane przez
    > firmę wynajętą przez SM.> i jaki koszt wg Was jestem znowu zmuszona ponieść?

    I jeszcze czy powinnam uzyskać pozwolenie na taką zmianę rury? Pytając
    w spółdzielni powiedziano mi: wie Pani, jak Pani sobie znajdzie kogoś,
    kto to zrobi z głową. Zadaję dużo pytań, ale wychodzę z założenia, że
    kto pyta nie błądzi.

    Pozdrawiam
    Monika Z

  • 7. Data: 2010-01-16 12:03:29
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Monika Z" <m...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]

    w spółdzielni powiedziano mi: wie Pani, jak Pani sobie znajdzie kogoś,
    kto to zrobi z głową. Zadaję dużo pytań, ale wychodzę z założenia, że

    Sam sobie robiłem przed wielu laty - najlepszy sprawdzian szczelności -
    pianka do golenia...

  • 8. Data: 2010-01-16 20:32:47
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Monika Z napisał(a):
    > Choćby dla udokumentowania, że robiła to dana osoba.
    > Osoba ma umowę z spółdzielnią i może wykonywać naprawy
    > tego typu instalacji.
    Prawidłowo. Przerobić instalacje może każdy, ale wystawić
    stosowny dokument może tylko osoba z uprawnieniami.
    > Przy poprzedniej usłudze sprawdzono czy gaz się nie
    > ulatnia.
    Sprawdzić to i Ty możesz. Masz mieć papier.
    > Da mi ten protokól ot tak, nawet jesli nie było żadnego
    > projektu?
    Łaski nie robi. Może wystawić PROTOKÓŁ ODBIORU INSTALACJI
    GAZOWEJ ORAZ PRÓBY JEJ SZCZELNOŚCI i podbić pieczątką firmy
    i pieczątką poświadczającą uprawnienia.
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-01-16 20:45:21
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Monika Z napisał(a):
> [...]
    > w spółdzielni powiedziano mi: wie Pani, jak Pani sobie znajdzie kogoś,
    > kto to zrobi z głową. Zadaję dużo pytań, ale wychodzę z założenia, że
    Zgody na przerobienie instalacji pomiędzy gazomierzem a np.
    kuchenka gaz. nie musisz mieć, ale przeróbka powinna być
    wykonana zgodnie z przepisami. To zagwarantować może osoba
    lub firma z uprawnieniami, i powinna wystawić stosowny
    dokument lub fakturę.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-01-16 20:49:19
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Prawusek napisał(a):
    > najlepszy sprawdzian szczelności -
    > pianka do golenia...
    Pianką do golenia to może sobie Prawusku mordkę wypaćkać.
    Lepiej weź sie za netykietę.
    --
    Krzysiek