  • 1. Data: 2010-12-22 07:52:20
    Temat: Rura w kominie
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mama zamiar włożyć do istniejącego już komina rurę żaroodporną i podłączyć
    ją do wyjścia wkładu kominkowego (już podłączonego do komina). Jednak
    zastanawiam się jak później uszczelnić i jednocześnie docieplić przestrzeń
    między rurą a kominem. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wełna mineralna,
    jednak wepchanie jej do istniejącego komina tak by uszczelniła przestrzeń
    na całej długości rury jest raczej niewykonalne, dlatego zastanawiam się czy
    dobrym pomysłem byłoby zasypanie tej przestrzeni od góry suchym piaskiem.
    Czy są jakieś przeciwwskazania? A może są lepsze rozwiązania?

  • 2. Data: 2010-12-22 08:04:41
    Temat: Re: Rura w kominie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.12.2010 08:52, Tomek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mama zamiar

    [ciach]

    Poproś tę mamę, żeby nauczyła ciebie kodowanie oznaczać. Nie chce mi się
    tych robaczków dekodować...

  • 3. Data: 2010-12-22 08:28:28
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastanawiam się czy dobrym pomysłem byłoby zasypanie tej przestrzeni od
    > góry suchym piaskiem. Czy są jakieś przeciwwskazania? A może są lepsze

    jesli juz coś sypac, to perlit albo keramzyt ... imho oczywiscie

    @

  • 4. Data: 2010-12-22 08:52:49
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Tomek" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zastanawiam się czy dobrym pomysłem byłoby zasypanie tej przestrzeni od
    > góry suchym piaskiem. Czy są jakieś przeciwwskazania? A może są lepsze

    Po co chcesz to uszczelniać? niech sobie ta rura będzie w środku luźna. W
    razie uszkodzenia, będziesz ją mógł wymienić. Po drugie, piaskiem się nie
    ociepla. Zasypując to takim materiałem spowodujesz spowodujesz coś wręcz
    odwrotnego - dopóki piasek się nie nagrzeje, będzie odbierał ciepło od
    spalin i je wychładzał. To z kolei spowoduje spadek ciągu. Kominy z
    podłączonym kominkiem na ogół nie wymagają docieplenia w ogóle. Chyba, że
    masz na rurze stalowej nad kominkiem jakieś radiatory pozakładane, a sam
    wkład jest bardzo szczelny... Wtedy możesz kupić rurę stalową ocieploną.
    Przede wszystkim zwróć uwagę na średnicę tej rury, ociepleniem bym się nie
    martwił.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-12-22 10:25:24
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-22 08:52, Tomek pisze:
> [...]
    > dobrym pomysłem byłoby zasypanie tej przestrzeni od góry suchym piaskiem.
    > Czy są jakieś przeciwwskazania? A może są lepsze rozwiązania?

    Możesz kupić rurę ocieploną tak jak robią kominy na zewnątrz. Rura w
    rurze, a pomiędzy nimi wełna.

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-12-22 21:58:50
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > dobrym pomysłem byłoby zasypanie tej przestrzeni od góry suchym piaskiem.
    > Czy są jakieś przeciwwskazania? A może są lepsze rozwiązania?

    Rura żaroodporna sama się uszczelnia pod własnym ciężarem. Jeżeli koniecznie
    musisz to "klej" łączenia silikonem kominkowym 1250 st C - ale to stracony
    czas i pieniądze.
    Celu ocieplenia tego komina nie umiem odkryć, tym bardziej że to co chcesz
    zrobić może przynieść tylko szkody w postaci korozji komina
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-12-23 08:02:22
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    > zastanawiam się czy dobrym pomysłem byłoby zasypanie tej przestrzeni od
    > góry suchym piaskiem. Czy są jakieś przeciwwskazania? A może są lepsze

    A nie lepiej kupic welne w rolce taka do ocieplania rur wentylacyjnych?
    Wowczas moglbys rure ocieplic przed wlozeniem do komina

    pozdr.