  • 1. Data: 2010-12-22 09:26:33
    Temat: Komin w starym domu - spory problem
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    mam problem z kominem praktycznie na całej wysokości posiada na sobie plamy
    brązowo żółte, porysowane sa też ściany. co jakis czas wystepuja problemy z
    paleniem. Dom jest 30 letni a palone jest mialem i węglem. Dwa lata temu był
    zmieniany dach na blachodachówkęi kominy zostały obmurowane na koncach cegła
    klinkierowa niestety co sie dzieje poniżej nikt nie spojrzał. Miałem szczere
    checi odbudowania komina z ceramiki od nowa ale komin posiada załamanie
    pomiędzy piewnicą a poziomem mieszkalnym dodatkowo nie jest wybudowany
    całościowo tylko podpiera sie na stropie. obawiam sie co zostanie z
    blachodachówki jezeli teraz rozbiore wszystko a pozniej wpuszcze tam
    murarza.
    Nie wiem co robić czy moze rure kwasówkę wsadzić do komina i nie rozbierać
    go - tylko ze ocieplic taka rure bedzie cieżko a przekrój 14 cm nie
    koniecznie zapewni dobry ciąg ? Czy w kominach ceramicznych mozna jakos
    poradzić sobie z załamaniami w kominie ? Czy jest realne odciecie tego co
    zostało wymurowane z klinkieru delikatne podniesienie i opuszczenie na nowo
    wymurowany komin ? Jak zabezpieczyc dach przed uszkodzeniami ? Na jak dlugo
    wystarczy taka kwasówka ?

    Dzieki za pomoc i rade

    rt

  • 2. Data: 2010-12-26 20:57:58
    Temat: Re: Komin w starym domu - spory problem
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nowo
    > wymurowany komin ? Jak zabezpieczyc dach przed uszkodzeniami ? Na jak

    To co zrobiłeś to poważne błędy:
    Błąd, że nie postawiłeś nowego komina, kiedy był robiony remont dachu.
    Błędem jest, że palisz miałem w kominie z cegieł.
    Czy zostanie uszkodzona blachodachówka ?
    Z całą pewnością jeżeli wcześniej nie zabezpieczysz dachu przed skutkami
    działalności murarza.
    Ale czy murarzowi będzie się chciało i czy będzie miał odpowiedni sprzęt ?
    Żeby zabezpieczyć dach musiał byś kupić ze 2-3 rolki cienkiej (max. 5cm)
    wełny mineralnej, albo użyć stare koce. Rozłożyć je w poblizu tego komina, a
    na tę wełnę lub koce połozyć brezentową plandekę.
    Zasadniczo powinieneś mieć podesty dla kominiarza w pobliżu komina i one
    powinny wystarczyć, ale jezeli ich nie masz to trzeba by było się zastanowić
    nad ich zamontowaniem. W zupełności powinny wystarczyć murarzowi.
    Jezeli nie ma możliwości ich zamontowania to będą potrzebne drabiny
    kalenicowe. Do tych drabin dopiero mocuje się podest dla murarza, na którym
    będzie on stał w czasie murowania komina.
    Jako drabin kalenicowych można użyć pojedynczych, prostych drabin, najlepiej
    drewnianych, które na końcach skręca się dwiema śrubami tak, żeby tworzyły
    literę A (jak w drabinie malarskiej), ale bez poprzeczki i jakiegokolwiek
    ogranicznika rozwarcia. Drabiny te kładzie się na dachu tak, żeby jedna
    leżała po jednej stronie dachu, a druga po drugiej stronie stronie dachu
    względem kalenicy.
    Oczywiście potrzebne sa jeszcze rusztowania zabezpieczające obydwie strony
    domu przed spadnieciem na ziemię w razie zjechania po dachu, albo
    zabezpieczenia w postaci uprzęży i linek pod warunkiem, że masz w pobliżu
    komina wyłaz dachowy, a pod dachem dostępne belki, do których możesz
    przymocować linki.

    Jeżeli masz wyłaz dachowy przy samym kominie to czasami sam wyłaz wystarczy,
    aby rozebrać i poskładać komin. Ale czy go w ogóle masz i czy jest na tyle
    blisko komina ?
    Jeżeli chcesz palić miałem to buduj tylko i wyłącznie komin systemowy z
    ceramiki i najlepiej izolowany wełną: Schiedel, Leier itp.
    One nie boją się wilgoci ani niskich temperatur spalin, które powodują
    powstawanie kwasu siarkowego w kominie.
    Niestety samo wkładanie rur stalowych z nierdzewki czy żaroodpornych nie
    załatwia sprawy, ponieważ 14cm średnicy jest stanowczo za mało dla kotłów.

    Jeżeli chodzi o załamania to podzwoń po producentach kominów systemowych,
    być może mają coś w swojej ofercie tzn. odpowiednie kolana i rewizje.

  • 3. Data: 2011-01-01 12:52:07
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    niestety nie moge mysleć za wszystkich

    stanie chyba na frezowaniu komina i szlamowaniu SDK - bo nie mam odwagi odciąć
    nowego klinkierowego końca komina i pozniej położyc go na wymurowanym kominie
    systemowym

    ale kusi mnie zrobienie tego komina raz a porzadnie

    pozdrawiam
    rt

  • 4. Data: 2011-01-01 13:44:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kominie
    > systemowym
    >
    > ale kusi mnie zrobienie tego komina raz a porzadnie

    Szlamowanie to tylko półśrodek. Poczytaj sobie na temat tej masy SKD (a nie
    SDK). Ona nie nadaje się do spalin mokrych, czyli przy paleniu miałem czy
    gazem. Dlatego też przy Twoim sposobie palenia po 2-3 sezonach znów zacznie
    się to samo, a obawiam się, ze zapłacisz za kompletną usługę bez mała tyle
    samo jak za nowy komin.