  • 1. Data: 2010-12-22 07:01:06
    Temat: Lód na framudze
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Miejsce akcji: ocieplony z zewnatrz dom w trakcie wykanczania, w nocy
    grzany do ogolnobudowlaej temperatury 5-7 stopni. Bohater: drzwi zewnetrzne
    chinskie.

    Ku mojemu zaskoczeniu okazalo sie, ze futryna drzwi przemarza tak bardzo,
    ze przy wiekszym mrozie tworzy sie na niej (wewnatrz domu oczywiscie)
    warstwa lodu :(
    Ostukalem ja i nie wiem, czy nie jest pusta. I teraz pytanie - jak to
    docieplic, wiercic otwory i wstrzykiwac pianke? Czy od razu wywalic drzwi i
    kupic inne?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-12-22 07:13:01
    Temat: Re: Lód na framudze
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.12.2010 08:01, Maciek pisze:

    > Miejsce akcji: ocieplony z zewnatrz dom w trakcie wykanczania, w nocy
    > grzany do ogolnobudowlaej temperatury 5-7 stopni. Bohater: drzwi zewnetrzne
    > chinskie.

    Na pewno zewnętrzne? A nie np. wewnątrzklatkowe?

> [...]
    > warstwa lodu :(
    > Ostukalem ja i nie wiem, czy nie jest pusta. I teraz pytanie - jak to

    A jak ją montowałeś? Bo metalowe z reguły nie mają żadnych wypełnień
    przed montażem - dopiero podczas montażu się piankuje.

  • 3. Data: 2010-12-22 07:42:07
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-12-22 08:01, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Ku mojemu zaskoczeniu okazalo sie, ze futryna drzwi przemarza tak bardzo,
    > ze przy wiekszym mrozie tworzy sie na niej (wewnatrz domu oczywiscie)

    A czy powodem nie jest brak lub wadliwa uszczelka?

  • 4. Data: 2010-12-22 08:01:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:13:01 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

    > Na pewno zewnętrzne? A nie np. wewnątrzklatkowe?

    Na pewno. Przynajmniej z nazwy.

    > A jak ją montowałeś? Bo metalowe z reguły nie mają żadnych wypełnień
    > przed montażem - dopiero podczas montażu się piankuje.

    Nie ja montowalem, niestety, wiec nie mialem nad tym kontroli. Od wykonawcy
    sie nie dowiem, przecwiczone.

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2010-12-22 08:03:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:42:07 +0100, Robson napisał(a):

    > A czy powodem nie jest brak lub wadliwa uszczelka?

    Uszczelka jakas jest, na oko nie ma zadnych uszkodzen.

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2010-12-22 08:03:16
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.12.2010 09:01, Maciek pisze:

    > Na pewno. Przynajmniej z nazwy.

    To popatrz, czy są uszczelki.

    > Nie ja montowalem, niestety, wiec nie mialem nad tym kontroli. Od wykonawcy
    > sie nie dowiem, przecwiczone.

    No to zostaje nawiercić i sprawić.

    Co do pianki ja jest już zamurowane (i jest zimno) to te
    jednoskładnikowe nie będą się najlepiej pienić.

  • 7. Data: 2010-12-22 08:39:55
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    Witam..

    > okazalo sie, ze futryna drzwi przemarza tak bardzo,
    > ze przy wiekszym mrozie tworzy sie na niej (wewnatrz domu oczywiscie)
    > warstwa lodu :(

    Jesli przemarza futryna drzwi zewnetrznych na etapie budowy to nie jest tak
    zle ;-))))
    Trzeba znalezc przyczyne, na 99% beda to nieszczelnosci, trzeba znalezc
    gdzie sie znajduja, jesli drzwi sa tylko wstawione to takie rzeczy sie
    zdarzaja
    i zdarzac beda.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2010-12-22 09:04:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-12-2010 o 08:01:06 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > warstwa lodu :(
    > Ostukalem ja i nie wiem, czy nie jest pusta.
    Pusta nie bedzie, ale zalali ci ją betonem tak jak się montuje metalowe
    futryny antywłamaniowe :) ale te chińskie to nwet koło takich nie leżały :)
    także taki sposób montażu jest bez sensu.
    Ja też takie mam do pom gosp ale przymocowałem je kotwami i zapiankowałem,
    i nie mam z nimi problemów, inna sprawa że mam tam zimno bo pom i garaż
    są odizolowane od reszty domu.

    I teraz pytanie - jak to
    > docieplic, wiercic otwory i wstrzykiwac pianke? Czy od razu wywalic
    > drzwi i
    > kupic inne?
    Teraz nic nie zrobisz jak mróz ale idzie ocieplenie to zrobisz :) masz 2
    wyjscia,
    1. kupić inne, polecam plastikowe z wełny szkalnej, udaja drewniane ale są
    ciepłe i nie ma z nimi problemów, ale są delikatne trzeba uważać aby nie
    porysować,
    futrynę maja dębową. np euronord.

    2. zostawić stare, odkuć futrynę w koło, wybrać gruz, porządnie zakotwić i
    opiankować.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-12-22 19:09:48
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    mialem podobnie...

    przy mrozach futyna była cała mokra lub tworzył się na niej lód od środka-
    jak u Ciebie (była cała zapiankowana w środku)

    a po 2 latach folia na drzwiach tak zmatowiała że drzwi wyglądały
    masakrycznie - kolor zrobił się jakiś różowy czy podobny

    NAUCZKA nie kupować drzwi zewnętrzych z castoramy na 500zł.....

    Przy okazji zobacz sobie jak się takie drzwi otwiera otwieraczem do
    puszek:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=WrAleJRdPO4

    Wymieniłem drzwi na drewniane i spokój!!!!

    ----
    uciu