  • 1. Data: 2022-10-18 22:18:15
    Temat: Rurociąg gazowy, ale nie ten
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest działka rolnicza przez którą przebiega rurociąg gazowy, taki
    poważny"międzymiastowy". 7 lat temu posadzono choinki nad tym
    rurociągiem, ktoś z gazowni ponoć wytyczył 2 m w obie strony od osi rury.
    Tego roku latem ktoś z gazowni zawitał i stwierdzili, że za blisko
    rosną, ponoć 3 m od osi powinno być. Przyszło pismo, że dają 7 kzł
    odszkodowania i na swój koszt wytną.

    No i teraz przyszło następne pismo, że nic się nie należy ale sami darmo
    wytną.

    Cóż im się odwidziało, że nie chcą zapłacić?
    Ktoś popełnił błąd ze strony "gazowni" i próbują odkręcić?

    Nie wiem jaka jest średnica tej rury, ale skoro ma być 3 m od osi, to
    powyżej 300 mm. Nie wiem czy zainteresowany ma taką wiedzę, są gdzieś
    mapy online z takimi informacjami?

    "W strefach kontrolowanych gazociągów o średnicy do DN (średnicy
    nominalnej) 300 włącznie drzewa nie mogą rosnąć w odległości mniejszej
    niż 2,0 m od gazociągów licząc od osi gazociągu do pni drzew. Dla
    gazociągów o średnicy większej niż DN 300 odległość ta wynosi 3m."

    Robert

  • 2. Data: 2022-10-18 23:40:55
    Temat: Re: Rurociąg gazowy, ale nie ten
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 18 October 2022 at 22:17:57 UTC+2, r...@g...com wrote:
> [...]
    > niż 2,0 m od gazociągów licząc od osi gazociągu do pni drzew. Dla
    > gazociągów o średnicy większej niż DN 300 odległość ta wynosi 3m."

    Jak działka prywatna a przebiega ruroc iąg, czyli slużebnośc
    to dzialka bezwartościowa i sprzedać gazownikom albo niech zaoferują zamianę.

    Zawsze będą problemy i ryzyko i używalnośc dzialki limitowane do lekkich maszyn

    A po odrolnieniu, zakaz budowy i 100 uzgodnień

    Mają prawo wszystko wyciąć, bo bezpieczenstwo najwazniejsze, a ukorzenienia choinek
    po 7 latach nikt nie zna.

    Pewnie odszkodowanie się jakieś nalezy ale niekonicznie, w koncu pozostanie drzewo
    opałowe, a to ma wartość.

    Mapy geodezyjne są , ale najwazn iejsze jest bezpieczenstwo i wizualna oceana
    zagrożenia rozszczelnieniem rurociągu przez system korzeniowy drzew choinkowych.

    Do tego stosuje się w Chinach Georadar i wszystko widac pod ziemią

    Niech wytną przed Bozym Narodzeniem to sprzedasz z zyskiem, bo inni bedą mieli zakaz
    wycinania.

  • 3. Data: 2022-10-21 21:33:39
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Nie wiem jaka jest średnica tej rury, ale skoro ma być 3 m od osi, to
    > powyżej 300 mm. Nie wiem czy zainteresowany ma taką wiedzę, są gdzieś

    wpisać w google serwis map webewid powiat xxxx
    włączyć wyświetlanie uzbrojenia terenu i odnaleźć zadany gazociąg (chyba
    że gazociąg wojskowy to nie będzie ;)

    --
    Pete

  • 4. Data: 2022-10-21 22:22:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 21 October 2022 at 21:33:43 UTC+2, Pete wrote:

    > wpisać w google serwis map webewid powiat xxxx
    > włączyć wyświetlanie uzbrojenia terenu i odnaleźć zadany gazociąg (chyba
> [...]
    WorkEWID
    Rodzaj licencji Cena netto Cena brutto
    licencja na pierwsze stanowisko 50 000 zł 61 500 zł
    licencja na następne stanowisko 20 000 zł 24 600 zł
    licencja serwerowa (na 1 serwer) 100 000 zł 123 000 zł