  • 1. Data: 2022-10-19 01:56:38
    Temat: Świadectwo charakterystyki energetycznej
    Od: Marek <f...@f...com>

    O co chodzi z tymi świadectwami? Od kogo będą wymagane? W mediach
    piszą:

    "Kilka dni temu Sejm przegłosował projekt ustawy o zmianie ustawy o
    charakterystyce energetycznej budynków oraz ustawy Prawo budowlane,
    który wprowadza obowiązek posiadania świadectw charakterystyki
    energetycznej. Obowiązek ten dotyczy zarówno budynków wielorodzinnych
    jak i jednorodzinnych. Obecnie świadectwa wymagane są tylko dla
    budynków wybudowanych po roku 2009, gdy ustawa wejdzie w życie będzie
    on dotyczyć wszystkich budynków, także tych starszych."

    Jakie obecne świadectwa mają na myśli? Miałem odbiór w tym roku na
    wiosnę i żadnego świadectwa nie wymagali i nie posiadam.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-10-19 10:13:30
    Temat: Re: Świadectwo charakterystyki energetycznej
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 19.10.2022 o 01:56, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Jakie obecne świadectwa mają na myśli? Miałem odbiór w tym roku na
    > wiosnę i żadnego świadectwa nie wymagali i nie posiadam.

    Powinni takie świadectwo Ci dostarczyć sprzedający/deweloper. Obecnie
    przy zakupie-sprzedaży mieszkania/nieruchomości, takie zaświadczenie
    powinno się uwzględnić w akcie not.

    --
    Ewa

  • 3. Data: 2022-10-19 10:39:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Oct 2022 01:56:38 +0200, Marek

    > O co chodzi z tymi świadectwami? Od kogo będą wymagane?

    Od wszystkich. Jak się dla budynku robi OZC to do tego jest też świadectwo.
    Jak robiłem OZC w 2017 to już wtedy dostałem z obliczeniami świadectwo.
    Przydało się do dotacji z CP na pompę ciepła i reku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2022-10-19 15:58:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-10-2022 o 10:39, Myjk pisze:
    > Wed, 19 Oct 2022 01:56:38 +0200, Marek

    > Od wszystkich.

    Raczej nie.
    Jak nie sprzedajesz, to nie musisz robić.

  • 5. Data: 2022-10-19 19:53:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 19 października 2022 o 15:58:57 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    ?

    > Raczej nie.
    > Jak nie sprzedajesz, to nie musisz robić.
    Wlasnie to zmieniają.
    Wszyscy będą musieli mieć

  • 6. Data: 2022-10-19 20:34:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 October 2022 at 19:53:22 UTC+2, Kris wrote:
    > środa, 19 października 2022 o 15:58:57 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > ?

    > Wlasnie to zmieniają.
    > Wszyscy będą musieli mieć
    te świedectwa to jest fake i wyrywanie kasy na badziewa.

    Co innego wartość teoretyczna w fazie projektowania, a co innego w realu.

    Wystarczy, że ktos postawi dom na wzgórzu i wiatr hula i ma zimno.

    Inny posadzi przed domem 10 drzew i ma osłone przed wiatrem i od razu dom jest
    cieplejszy.

    Zatem to jest brokselska biurokracja, aby wyrwac kasę.

    Charakterystytka energetyczna to jedynie pomiar live, caloroczny,
    czyli temperatura na dworze, sila wiatru, wilgotnośc
    i pomiar temperatury w każdym pomieszczeniu, pomiar wilgotności
    i codzienny pomiar zużycia energii, gazu, prądu czy innego opału jak pelet, wungiel,
    groszek
    i wykresy dzienn e, tygodniowe, miesięczne, roczne

    A to co jest to jest biurokracja a nie żadne certyfikaty.

    Znajomy ma kamienicę 5 pięter i nie ma żadnego certyfikatu , bo mówi, że mury grube z
    cegły i kamienica ciepla
    i żadnej dotacji na steropianowe ocieplanie nie chce, a solarów na dachu nie montuje,
    bo dach sie uszkodzi i będzie ciekl.

    Drugi znajomy ma kamienice 4 pietrowa i zmienił ogrzewanie na prąd i w tym roku zban
    krutuje

    Znajoma ma 2 kamienice i paliła wunglem, nie podlaczyła się do sieci ciepłowniczej i
    pewnie się będzie dogrzewała elektrykiem, a palila wun glem

    A w Mimcach maja wlasne domy i zimą siedzą w jednym pokoju a reszty nie ogrzewają, bo
    są oszczędni.

  • 7. Data: 2022-10-19 22:00:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.10.2022 19:53, Kris wrote:
    > Wlasnie to zmieniają.
    > Wszyscy będą musieli mieć

    Ale wszyscy czy sprzedają czy nie, czy nadal chodzi o samych
    sprzedających ale dojdą Ci przed 2009?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2022-10-20 06:42:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-10-2022 o 19:53, Kris pisze:
    > środa, 19 października 2022 o 15:58:57 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > ?

    > Wlasnie to zmieniają.
    > Wszyscy będą musieli mieć

    Przeczytałeś tytuł, czy zawartość artykułu również?

  • 9. Data: 2022-10-20 07:16:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 19 Oct 2022 10:39:06 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Od wszystkich. Jak się dla budynku robi OZC to do tego jest też
    > świadectwo.

    Ale moment, tekst newsa sugeruje, że już obecnie wymagają taki
    dokument od budynków wybudowanych po 2009. Nikt nic ode mnie nie
    wymagał. O co chodzi?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2022-10-20 07:18:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 20 Oct 2022 06:42:15 +0200, Cavallino
    <C...@k...pl> wrote:
    > Przeczytałeś tytuł, czy zawartość artykułu również?

    To nadal nie rozwiązuje wątpliwości.

    --
    Marek