  • 1. Data: 2016-05-05 18:45:11
    Temat: Sąsiedztwo - kwiaty i warzywa.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Poszukuję zestawienia dotyczącego wzajemnych pozytywnych i negatywnych
    oddziaływań (allelopatii) roślin kwiatowych i warzywnych, z naciskiem na
    obie te grupy łącznie. O aksamitkach i nagietkach w warzywniku wiem, ale
    chciałabym więcej innych kwiatków między warzywa wtłoczyć.
    Czysto "warzywne" zestawienia znajduję, sama też mam o tym jakieś pojęcie,
    jednak chciałabym w tym roku mieć ogródek kwiatowo-warzywny, taki w stylu
    romantycznym, wiejskim - jeden taki bardzo urokliwy widziałam swego czasu i
    zapadł mi on bardzo w pamięć. Na realizację może i trochę późno, ale mam w
    szklarence wysiane spore już rozsady różnych kwiatów, to jeszcze zdążę je
    powtykać tu i ówdzie między wschodzące warzywka :-)
    Ktoś pomoże w poszukiwaniach?

  • 2. Data: 2016-05-16 15:01:07
    Temat: Re: Sąsiedztwo - kwiaty i warzywa.
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-05 o 18:45, Ikselka pisze:
> [...]
    > szklarence wysiane spore już rozsady różnych kwiatów, to jeszcze zdążę je
    > powtykać tu i ówdzie między wschodzące warzywka :-)

    Chyba to jakieś gusła. Próbowałam już z paroma wariantami - np marchewka
    w sąsiedztwie szczypioru/cebuli czy czosnku ma podobno zapobiegać
    robaczywieniu jednych i drugich, niestety - (przynajmniej) u mnie to nie
    działa..