  • 11. Data: 2015-04-20 13:55:59
    Temat: Re: Sezon uważam za otwarty :)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2015 20:30:04 +0200, wolim napisał(a):

    > Dziś odkurzyłem mój traktorek, naostrzyłem noże, wymieniłem olej i
    > pierwszy raz skosiłem trawę.

    A ja kontynuuje nierowna walke z kretami. Od wrzesnia z kilkunastu arow
    usunalem okolo 100 kopcow. Nic nie dziala - trucie, ploszenie, pulapki.

    Nie przerwaly aktywnosci nawet na zime. Pierwszy raz widzialem kretowisko
    wylaniajace sie nagle spod sniegu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2015-04-20 14:40:42
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    bo to krety mutanty - z europy...

  • 13. Data: 2015-04-20 22:05:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2015 13:55:11 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > A ja kontynuuje nierowna walke z kretami. Od wrzesnia z kilkunastu arow
    > usunalem okolo 100 kopcow. Nic nie dziala - trucie, ploszenie, pulapki.

    Moj kret dziala tylko od konca jesieni, cala zime i poczatek wiosny.
    Na wiosne (~miesiac temu) rozgarniam ~50 kopcow, wysiewam trawe w ich miejscu
    i na poczatek lata juz nie ma zadnego sladu po kopcach. Rycie zaczyna znowu
    dopiero na jesien :-) I tak juz trzeci rok chyba. Dziwna sprawa. Moze dlatego,
    ze od wiosny moj pies siedzi prawie caly czas na dworze, a w zimie w domu.
    A krety nie lubia odglosow biegajacego po trawniku psa podobno i na ten
    czas ucieka gdzie indziej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-04-20 22:55:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2015 13:05:57 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    > i na poczatek lata juz nie ma zadnego sladu po kopcach. Rycie zaczyna znowu

    Moj (imie jego legion) niestety ryje caly czas, choc najintensywniej
    jesienia, jak trzeba sie podtuczyc przed zima i napelnic spizarnie.
    Wczoraj zalewalem nory - ten sposob w zeszlym roku na chwile skutkowal,
    zobaczymy jak bedzie w tym.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2015-04-21 09:08:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-20 o 22:55, Maciek pisze:

> [...]
    > jesienia, jak trzeba sie podtuczyc przed zima i napelnic spizarnie.
    > Wczoraj zalewalem nory - ten sposob w zeszlym roku na chwile skutkowal,

    Dlaczego nie używacie siatek pod trawniki?
    Ciągle czytam o kłopotach z kretami i o nieskutecznych metodach walki. A
    jakoś nikt się nie chwali skutecznymi siatkami.

    --
    MN

  • 16. Data: 2015-04-21 09:22:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 09:08:57 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Dlaczego nie używacie siatek pod trawniki?
    > Ciągle czytam o kłopotach z kretami i o nieskutecznych metodach walki. A
    > jakoś nikt się nie chwali skutecznymi siatkami.

    Ja juz pisalem - siatke trudno "logistycznie" zaplanowac :-)
    Chociaz - przez ostatnie 3 dni rozgarnialem mala kopareczka ostatni kawalek
    terenu gdzie bede zakladal trawnik (jakies kolejne 500m2 ;) i tu rzeczywiscie
    moglbym uzyc siatki - najpierw sciagnalem z calosci stara darn i mialem
    elegancko "lysy" teren, na ktorym moznaby polozyc siatke, choc szczerze mowiac
    nie wiem jak wygladaloby to w praktyce - gumowe gasienice koparki
    prawdopodobnie by ta siatke giely, przy skrecaniu (kiedy jedna gasienica sie
    wbija w glebe) prawdopodobnie by ja nawet zrywaly. Na koniec moglbym miec
    krajobraz gdzie z cienko nasypanej na gorze ziemi (max 5cm) co kawalek
    wystaje plastikowy kawalek siatki ;)

    Robota mala koparka polega na tym ze jedziesz po golym i ciagniesz przed soba
    gore ziemi. Duza koparko-ladowarka zrobilaby jeszcze wiekszy burdel
    rozgarniajac tak cienko ziemie duza lyzka - jedno zahaczenie i cala siatka
    wyrwana z ziemi, a zahaczyc bardzo latwo :-)

    Takze - siatka OK, pod warunkiem ze potem ziemie rozgarniesz recznie. Ja
    dziekuje za taka robote - koparka zajelo mi to poltorej dnia (dwie wywroty
    ziemi :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-04-21 09:42:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 09:22, Adam Sz. pisze:

    > Takze - siatka OK, pod warunkiem ze potem ziemie rozgarniesz recznie. Ja
    > dziekuje za taka robote - koparka zajelo mi to poltorej dnia (dwie wywroty
    > ziemi :-)

    Co to jest kilka dni ręcznego rozgarniania, skoro potem już NIGDY nie
    będziesz walczył z kretami...
    ;)

    Myślę, że warto rozważyć.

    --