  • 1. Data: 2016-03-05 18:54:23
    Temat: Siatka leśna - wysokość, naciąganie
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    Działkę muszę zabezpieczyć przed licznymi ponoć zającami, dzikami i
    sarnami. Bo nie ma sensu sadzić cokolwiek. Jakiej wysokości powinienem
    zrobić ogrodzenie? Większość porad w necie mówi, że 160 wystarczy. Do
    tego wyłożenie ok. 20 cm na ziemi, czyli razem 180?
    A naciąganie takiej siatki na słupki? Tak jak siatkę ogrodzeniową? Czyli
    3 druty, naciąganie samochodem, albo z użyciem jakiegoś urządzenia i
    dopiero potem mocowanie do tego siatki? Czy tylko przymocować skoblami do
    słupków (bo słupki będą drewniane, to wiem) podnosząc ją z kolegami
    naciągając skrajne druty? A słupki? Opalać? Zasypywać piaskiem/kruszywem?
    Dzięki za każdą odpowiedź już teraz.
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2016-03-05 22:12:15
    Temat: Re: Siatka leśna - wysokość, naciąganie
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    Jeśli slupki drewniane,to niczym nie musisz malować.Po ok 4-5 latach każde polecą na
    styku grunt-powietrze,Reszta będzie zdrowa.Dlużej wytrzyma tylko modrzew.Lepiej
    byloby rzadziej a betonowe.
    Wcześniej trzeba wyorać solidna skibę,żeby za 20 cm przysypać ziemią, bo
    zające(króliki) wykopią.
    U mnie sarny przeskakiwaly przez siatkę 150 cm.Nie widzialy jej.Obowiązkowo
    powinieneś wpleść w nią kilka szerokich taśm - zarówno dla dobra siatki j jak i
    zwierzyny.
    A dziki - wtedy uciekaj!.Przypuszczam, że więcej dadzą tu taśmy,niż siatka...
    A jeszcze jedno;NIGDY NICZEGO NIE NACIĄGAJ SAMOCHODEM, LUB CIĄGNIKIEM!!!Tego typu
    urządzen możma używać TYLKO jako punkty zaczepiania liny,a to tylko na hamulcu.
    Pozdro. abomito

  • 3. Data: 2016-03-05 22:53:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 5 marca 2016 22:12:15 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
    > Witam!
    > Jeśli slupki drewniane,to niczym nie musisz malować.Po ok 4-5 latach każde polecą
    na styku grunt-powietrze,
    "nie dotyczy modrzewia"
    >Reszta będzie zdrowa.Dlużej wytrzyma tylko modrzew.
    Ano;)

  • 4. Data: 2016-03-05 23:59:52
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

> [...]
    urządzen możma używać TYLKO jako punkty zaczepiania liny,a to tylko na hamulcu.

    dlaczego?

  • 5. Data: 2016-03-06 08:55:10
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-05 o 23:59, Krzysztof Garus pisze:
    urządzen możma używać TYLKO jako punkty zaczepiania liny,a to tylko na hamulcu.

    > dlaczego?

    Prawdopodobnie aby nie rozciągnąć siatki.
    Jak stawiałem płot, około 20m, poprosiłem dzieci w wielu 4,6,10 i 12 lat
    o pomoc w naciągnięciu siatki. Dobrze że w porę zobaczyłem co się
    dzieje, bo siatka po chwili miała z 22m a dzieciaczki chcieli zasuwać
    dalej.

  • 6. Data: 2016-03-06 23:32:46
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Panowie!
    Przeciągnięcie siatki to najlagodniejszy problem.Ale jeśli cięgnik szarpnie, mogę byś
    problemy.Te ustrojstwa dzialają zbyt szybko.Dawno temu naciągalem siatkę żukiem,
    bardzo delikatnie..Bliznę na ręku mam do dziś.I-mialem farta!
    pozdro. abomito