  • 11. Data: 2009-12-20 22:05:47
    Temat: Re: Skraplająca się para woda w okolicach okna
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Witam,

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Sprawdziłem wentylację i wychodzi na to że goście mi wstrzelili
    piankę izolacyjną do kanału wentylacyjnego w łazience. Więc cała para
    wodna idzie na mieszkanie. Po co zablokowali przewód wentylacyjny - nie
    mam pojęcia.
    Wiem że jak wszedłem sprawdzałem postęp prac w łazience to się
    okazało że w ogóle zamurowali "kratkę"... kazałem odkuć, ale drożności
    nie sprawdziłem, teraz jak zajrzałem do środka z latarką to jest tam
    pianka montażowa.

    Zjawisko jest nasilone bo mieszkanie jest docieplone (styropian 10
    cm) od wewnątrz (tak była zrobiona adaptacja) - jak będzie docieplony
    budynek to przy najbliższym remoncie usunę u siebie.

    Co do pieca - to jest piec kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania
    podpięty do osobnego sztychu kominowego.

    Trochę mnie martwi fakt że mam trzy "kratki" wentylacyjne - kuchnia,
    pokój i łazienka. Dwie pozostałe wydają się drożne (czuć ciąg)... a taki
    problem z brakiem tej jednej.

    G. S.

  • 12. Data: 2009-12-20 22:36:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jim wrote:
> [...]
    >
    > Trochę mnie martwi fakt że mam trzy "kratki" wentylacyjne - kuchnia,
    > pokój i łazienka. Dwie pozostałe wydają się drożne (czuć ciąg)... a

    na ten grzyb!!! nad oknem to już żadna wentylacja nie pomoże. Tam jest
    jakiś upiorny mostek cieplny.

    np nie było pianki i została dziura albo dzira zsotała zabetonowana tynkiem
    podczas oprawiania otworu okiennego.

    Wniosek skuć wydłubac odtworzyć izolację.

  • 13. Data: 2009-12-21 12:47:05
    Od: Michal <o...@o...pl>

    Jim pisze:
> [...]
    >
    > Woda skrapla się ścieka na drewniany parapet i... zamarza.
    >
    > Górny róg okna:
    > http://www.skierka.net/okna/okno_1.jpg
    >
    > Dolna krawędź okna i parapet:
    > http://www.skierka.net/okna/okno_2.jpg
    >
    > Ktoś może z Państwa ma jakiś pomysł co zrobić?
    >
    > 1.) próbowałem zmienić sposób ogrzewania aby utrzymać i w dzień i w nocy
    > 20-21 stopni w domu. Nic nie pomogło
    > 2.) Teraz podnoszę temperaturę do 24C w dzień i w nocy i patrzę co się
    > będzie działo (nikogo w domu nie będzie bo jedziemy na święta)
    >
    > To kwestia wentylacji? Czy goście podczas remontu zrobili jakieś mostki

    Ja mialem podobnnie podczas remontu. Duza wilgotnosc. Potem przeszlo.

  • 14. Data: 2009-12-21 13:24:17
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Ja mialem podobnnie podczas remontu. Duza wilgotnosc. Potem przeszlo.

    To sa inne sprawy, wysychajce tynki, posadzki, nawilgocone mury itp. To
    rzeczywiscie wczesniej czy pozniej, ale w sezonie grzewczym przechodzi.
    To co na tych zdjeciach pokazal to nie z powodu dosychania materialow, tam
    byla zapewne wilgotnosc ponad 100 procent spowodowana doplywem goracej pary i
    brakiem wentylacji. Te produkty spalania gazu szly na salony i to by nigdy nie
    wyschlo.
    A i podtruc sie mozna bylo gdyz gaz, ktory teoretycznie w czasie spalania
    daje tylko pare wodna, oprocz niej wydziela jednak pewne ilosci CO2, sadzy a
    nawet czadu, bardzo groznego tlenku wegla. Przyczyna byl nie tylko brak "cugu"
    jak ja to przewidywalem, lecz wrecz chyba calkowite zatkanie ciagu
    wentylacyjnego pianka montazowa, ktora ktos zapewne nieswiadomie tam
    wstrzyknal... Moglo byc tak, ze kanal wentylacyjny byl pekniety, na scianie
    widac bylo slady sadzy, no to sru, najprosciej zapiankowac... Tak to z opisu
    zrozumialem i komentuje.
    Pzdr.
    Tornad