  • 1. Data: 2012-08-26 15:51:24
    Temat: Słupki do ogrodzenia
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    Witam..
    Mam parę pytań odnośnie ogrodzenia (grunt 40cm ziemia, potem piasek):

    - Czy zostawienie samych słupków pod ogrodzenie w gruncie na zimę
    Ogrodzenie będzie 160 cm (siatka lub panelowe), słupki 4x6cm wys. 210cm
    (lub 220) może spowodować ich pokrzywienie się pod wpływem mrozu? Bo
    siatka czy poprzeczki pomiędzy nimi wprowadzają jakąś stabilność i je
    trzymają, chciałbym przed zimą wstawić słupki lub część tylko właśnie
    nie jestem pewien czy to dobry pomysł..

    - we wszystkich marketach słupki pod ogrodzenie panelowe o wysokości
    156cm mają wysokość 200cm,.. czy to trochę nie za mało?

    - Czy świder 22cm (względnie 25cm) do takiego ogrodzenia będzie ok -
    dołek tak około 70-80 cm z czego nad ziemię wystawać będzie te 160cm słupka?

    - jaki beton robić (jaki cement, proporcje)? - planuję do betonu żwir
    8-16 dodawać i jakieś kamienie z działki..

    - jeden ze znajomych radzi żeby najpierw wsypać żwir, potem wstawić
    słupek tak żeby końcówka słupka nie była zalepiona betonem bo woda nie
    będzie się gromadzić, z kolei dawno temu pamiętam że jak z ojcem robiłem
    słupki to słupek z rury był w beton wkładany? jaka metoda będzie lepsza?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-08-26 21:25:07
    Temat: Re: Słupki do ogrodzenia
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.08.2012 15:51, arturs pisze:

> [...]
    > będzie się gromadzić, z kolei dawno temu pamiętam że jak z ojcem robiłem
    > słupki to słupek z rury był w beton wkładany? jaka metoda będzie lepsza?

    Zdecydowanie zostaw odpływ z dołu. Czyli najpierw wbij słupek potem
    zalej betonem.