  • 21. Data: 2020-11-25 16:07:46
    Temat: Re: Śmieci i opłata
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.11.2020 21:43, Grzexs wrote:
    > A wiesz? Zapytam się, jak teraz. Najpierw sugerowano założenie
    > wodomierzy, ale nikt nie potrafił wskazać miejsca ani umocowania
    > prawnego. Następnie chyba dostali jakiś ryczałt zużycia wody, ale
    > okazało się to jakoś niezgodne z prawem, potem - zdaje się - była
    > propozycja oszacowania rzeczywistych kosztów wywozu śmieci, co znów
    > okazało się sprzeczne z uchwałą. Teraz nie wiem, ale się zapytam
    > znajomych dotkniętych tą niedogodnością.

    Mając studnię, mam wodomierz na wejściu do domu i normalnie rozliczam
    się za ścieki. Dlatego zapytałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2020-11-25 16:35:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.11.2020 o 22:35, Adam pisze:

    > Po co śmietniki zamykane na klucz?
    > Skoro opłata jest powszechna i wszyscy płacą, to wydaje mi się to bez
    > sensu.

    Słowo klucz - segregacja.

  • 23. Data: 2020-11-25 16:43:39
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 25.11.2020 o 00:03, Zenek Kapelinder napisał:

    > Też nie mam licznika do wody i teoretycznie mogę sobie zbudować elektrownie wodną
    na wodę z kranu. Ale jak by uzależnili śmieci od wody to za dwa dni mam licznik i
    zaczynam używać szarej wody do spłukiwania kibelka.

    Typowe podejście suwerena - a suwerena z Bałut* w szczególności, czyli
    moralność Kalego: jak inni płacą za zużywaną przez Kalego-suwerena wodę,
    to dobrze, a jak Kali-suweren płaci za wodę zużywaną przez innych, to
    źle.

    * Bałuty to stan umysłu

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).

  • 24. Data: 2020-11-25 16:49:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-25 o 16:35, nadir pisze:

    > Słowo klucz - segregacja.

    Ślepy nie jestem, wiem, gdzie wrzucam. Aczkolwiek widuję sporo
    śmietników przy blokach bez segregacji.
    Co ma jedno do drugiego?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2020-11-25 16:51:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 25 listopada 2020 o 16:44:17 UTC+1 collie napisał(a):

> [...]
    >
    > * Bałuty to stan umysłu
    >

    > --
    > Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).
    Znowu cie kundlu pan do budy na sprężynie przywiązał.

  • 26. Data: 2020-11-25 16:59:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 25 listopada 2020 o 16:49:32 UTC+1 Adam napisał(a):

    > Ślepy nie jestem, wiem, gdzie wrzucam. Aczkolwiek widuję sporo
    > śmietników przy blokach bez segregacji.
    > Co ma jedno do drugiego?

    Bez zamykania segregacja to martwy przepis ;) Nie da się ukarać (bo "ktoś"
    podrzucił), więc brakuje bata ;)
    No i jeszcze firmy zostają, musza płacić extra (zazwyczaj od ilosci śmieci), a do
    otwartych smietnikow latwiej podrzucić, choc moze to lepsze niz do lasu...

  • 27. Data: 2020-11-25 17:10:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.11.2020 o 16:49, Adam pisze:

    > Ślepy nie jestem, wiem, gdzie wrzucam. Aczkolwiek widuję sporo
    > śmietników przy blokach bez segregacji.

    Ale inni nie wrzucają tam gdzie trzeba, w związku z tym nie ma
    segregacji i Gmina podnosi opłatę za śmieci. A chcemy przecież płacić
    mniej a nie więcej.

    > Co ma jedno do drugiego?

    Już rozumiesz?

  • 28. Data: 2020-11-25 17:40:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-25 o 17:10, nadir pisze:

    > Ale inni nie wrzucają tam gdzie trzeba, w związku z tym nie ma
    > segregacji i Gmina podnosi opłatę za śmieci. A chcemy przecież płacić
    > mniej a nie więcej.

    > Już rozumiesz?

    Czyli brak kultury i wychowania :(

    Czyli chodzi o kasę - jak zwykle ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 29. Data: 2020-11-25 18:15:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 17:40, Adam pisze:

    > Czyli brak kultury i wychowania :(

    Walające się stare drzwi, okna, obsrane sedesy, stare kineskopowe
    telewizory, wypierdziane i obsikane materace.
    Postarał by się jeden z drugim choć pociąć tak, aby w kawałkach wsadzić
    w ten wielki kontener dla mixów, ale nie, łatwiej walnąć obok.
    I jeszcze rozrzucony chleb suchy dookoła aby latające szczury żarły i
    srały dookoła. Po świętach choinki z całego osiedla zasłoniły kubły do
    segregacji.

    > Czyli chodzi o kasę - jak zwykle ;)

    Gdyby nie bydło rzucające gdzie popadnie, nie było by problemu.
    Też jestem za tym, aby kubły były dostępne.
    Polaka jednak nie zmusisz inaczej, jak zabierając z portfela.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2020-11-25 18:29:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 25 listopada 2020 o 18:15:43 UTC+1 Irokez napisał(a):

> [...]
    > Postarał by się jeden z drugim choć pociąć tak, aby w kawałkach wsadzić
    > w ten wielki kontener dla mixów, ale nie, łatwiej walnąć obok.

    Troche ta ustawa do tego zacheca, np. u mnie w Krk odpady wielkogabarytowe zabieraja
    2x na miesiac.
    Prosba ( http://www.smpodwawelska.pl/wp-content/uploads/2020/
    07/20200706072805.pdf ) o wystawianie tuz przed terminem nie dziala, elektrosmieci i
    opony tez sie trafiaja...

    > Gdyby nie bydło rzucające gdzie popadnie, nie było by problemu.
    > Też jestem za tym, aby kubły były dostępne.
    > Polaka jednak nie zmusisz inaczej, jak zabierając z portfela.

    Przyzwyczajenie do wygody :(
    U mnie blok 10 pietre ze zsypami, jak wprowadzali segregacje to kilku sasiadow
    chcialo przeforsowac uchwale, ze wszystko sie bedzie do ssypu wrzucac (bo kto by po
    smietnikach lazil, za komuny tego nie bylo ;) )
    Chcieli zrobic rozpiske typu pon - szklo, wtorek - plastyk itp ;) i niech sobie
    dozorca podstawia odpowiedznie pojemniki...