  • 11. Data: 2020-11-23 23:34:29
    Temat: Re: Śmieci i opłata
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.11.2020 o 22:03, Pete pisze:

    > Jak? Gdzie? Jaka cena śmieci za m3 wody?

    Tam gdzie radni sobie uchwalą. Ustawa dopuszcza rozliczanie śmieci na
    podstawie zużycia wody, ilości zamieszkałych osób i chyba powierzchni
    domu/mieszkania o ile pamiętam.
    Kołobrzeg o ile wiem ma opłatę za śmieci uzależnioną od zużycia wody.

  • 12. Data: 2020-11-24 16:15:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.11.2020 21:56, Grzexs wrote:
    > Ciekawie wygląda tu to u ludzi, którzy mają własne ujęcia wody.

    A jak wygląda konkretnie, skoro już wiem że ciekawie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2020-11-24 16:47:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-23 o 21:46, WS pisze:
> [...]
    czasowym) gdzie płacę za śmieci.

    > To raczej dotyczy domow, w blokowiskach (np. u mnie w Krk) zajmuje sie tym
    spoldzielnia mieszkaniowa, do spoldzielni sklada sie deklaracje ile osob mieszka i na
    tej podstawie sa wyliczane oplaty. U mnie od ilosci osob placi sie wlasnie za wywoz
    smieci, winde i wode (ryczalt, bo brak licznikow, chyba, ze ktos sie uparl i sobie
    zamontowal).

    Nie tylko. Mieszkam w blokowisku i deklarację sam pisałem. Tyle że to
    nie spółdzielnia mieszkaniowa a moje mieszkanie, jest wspólnota
    mieszkaniowa i wybrany zarządca.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2020-11-24 17:00:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 24 listopada 2020 o 16:47:09 UTC+1 Irokez napisał(a):

    > Nie tylko. Mieszkam w blokowisku i deklarację sam pisałem. Tyle że to
    > nie spółdzielnia mieszkaniowa a moje mieszkanie, jest wspólnota
    > mieszkaniowa i wybrany zarządca.

    Jak w takiej sytuacji wygląda deklarowanie się na segregowane odpady lub nie?
    Domyślam się, że śmietnik jest wspólny...

    BTW Wspólnota kolegi dostała w Krk mandat za brak segregacji... jeden, ale raczej nic
    się nie zmieniło...

  • 15. Data: 2020-11-24 20:01:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-24 o 17:00, WS pisze:

    > Jak w takiej sytuacji wygląda deklarowanie się na segregowane odpady lub nie?
    Domyślam się, że śmietnik jest wspólny...

    Tak wspólny. Deklarują się wszyscy że segregują i tyle.

    > BTW Wspólnota kolegi dostała w Krk mandat za brak segregacji... jeden, ale raczej
    nic się nie zmieniło...

    Jest to możliwe, u nas podobnie straszyli, tyle że postawili wielki
    kontener do którego oprócz nas ma dostęp osiedle spółdzielni
    mieszkaniowej znajdujące się obok i wszelakie graty tu lądują. Nie ma
    jak udowodnić że to my.
    Jesteśmy na etapie projektu zabudowy kontenera boxem zamykanym na klucz.
    Wymaga to ugadania się z ZGK odnośnie pojemników które muszą zostać
    zmienione na inne, aby można było je wyciągać z zabudowanego boxa
    (aktualnie kontener wiadomo wślizguje na naczepę, szkło i plastik od
    góry łapie za gruchę i wysypuje na pakę - to nie przejdzie po zabudowie)
    oraz dostępu (klucz) dla ekipy ZGK. Koszt budowy boxu oczywiście wspólnoty.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2020-11-24 21:43:13
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > A jak wygląda konkretnie, skoro już wiem że ciekawie?

    A wiesz? Zapytam się, jak teraz. Najpierw sugerowano założenie
    wodomierzy, ale nikt nie potrafił wskazać miejsca ani umocowania
    prawnego. Następnie chyba dostali jakiś ryczałt zużycia wody, ale
    okazało się to jakoś niezgodne z prawem, potem - zdaje się - była
    propozycja oszacowania rzeczywistych kosztów wywozu śmieci, co znów
    okazało się sprzeczne z uchwałą. Teraz nie wiem, ale się zapytam
    znajomych dotkniętych tą niedogodnością.

    --
    Grzexs

  • 17. Data: 2020-11-24 22:35:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-24 o 20:01, Irokez pisze:
    > (...)
    > Jesteśmy na etapie projektu zabudowy kontenera boxem zamykanym na klucz.
    > (...)

    Po co śmietniki zamykane na klucz?
    Skoro opłata jest powszechna i wszyscy płacą, to wydaje mi się to bez sensu.
    Idę sobie gdzieś na piechotę, z auta wziąłem już przeczytaną gazetę i
    chcę ją wrzucić do niebieskiego śmietnika. I co - nie mogę, bo jakiś
    pajac założył zamek. Opłata za śmieci jest jakoś-tam zryczałtowana.
    Śmieciarka nie załamie się od kilku gazet więcej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2020-11-25 00:03:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 21:46:04 UTC+1 WS napisał(a):
> [...]
    smieci, winde i wode (ryczalt, bo brak licznikow, chyba, ze ktos sie uparl i sobie
    Też nie mam licznika do wody i teoretycznie mogę sobie zbudować elektrownie wodną na
    wodę z kranu. Ale jak by uzależnili śmieci od wody to za dwa dni mam licznik i
    zaczynam używać szarej wody do spłukiwania kibelka. W tej chwili w zimę odzyskuje
    ciepło z wody po kąpieli. Żeby dodatkowo wykorzystywać ją do spłukiwania kibelka
    potrzebuje inna pompkę niż teraz mam i czujnik poziomu wody w spłuczce sterujący ta
    pompka.

  • 19. Data: 2020-11-25 09:05:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli nie opłaca się mieć młynka w zlewie :-((

    -----

  • 20. Data: 2020-11-25 12:13:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 22:03:40 UTC+1 Pete napisał(a):

    > Jak? Gdzie? Jaka cena śmieci za m3 wody?

    Sporo miast tak ma
    Łeba np:
    "Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami w przypadku nieruchomości zamieszkałych i
    mieszanych naliczana od ilości zużytej wody:
    8,20 zł/m3 zużytej wody w poprzednim roku kalendarzowym - za odpady segregowane.
    24,60 zł/m3 zużytej wody w poprzednim roku kalendarzowym - za odpady niesegregowane."