  • 1. Data: 2012-12-02 14:40:25
    Temat: Sposób na rurę gazową w bloku - podłączenie płyty gazowej
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.

    Jest sobie w kuchni taka rura gazowa, która schodzi z sufitu:
    http://tinyurl.com/rura-gazowa

    Rura odstaje od ściany około 5cm (może trochę więcej), tzn. od sufitu
    schodzi po ścianie, ale na wysokości ok. 1,5 metra jest odgięta.

    Na końcu rura jest nagwintowana - wcześniej była do niej podłączona
    stara kuchenka gazowa sztywną rurą.

    Pytanie - jak w miarę estetycznie podłączyć do niej płytę gazową? Giętki
    wąż chyba odpada, bo może się przepalić od płomienia z palników.

    Dokręcić zwykłą rurę i zejść pod blat i tam dopiero dać giętki wąż?
    Tylko, czy to odgięcie nie będzie powodować, że rura będzie kolidować z
    płytą?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-12-02 16:15:39
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Jest sobie w kuchni taka rura gazowa, która schodzi z sufitu:
    > http://tinyurl.com/rura-gazowa

    Przypuszczam że ta rura nie wychodzi z sufitu (stropu) tylko masz pod
    sufitem poziomą rurę i kolanko z którego schodzi to co na zdjęciu.
    Jeśli tak jest, to przedłuż albo skróć ten poziomy odcinek aby zejśc w
    jakimś mniej widocznym miejscu poniżej poziomu blatów.(np. w jakimś
    rogu)
    Bo jak rozumiem te kafle maja wypaść między szafkami wiszącymi a
    stojącymi?
    Ja to bym nawet zszedł do poziomu podłogi i podciął dół mebli jesli
    trzeba i tam puścił rurę poziomo po czym do góry do kuchenki..
    Wtedy nie masz żadnych elestycznych węży a ten pion w innym miejscu
    łatwiej mozna zasłonić czymś.
    Bo tak jak masz teraz to jak w "alternatywy 4"
    I ten zawór to wymien bo ten to blisko 40 lat już chyba ma.
    Ważne żeby szczelnie było.(Ja bym to na konopie skręcał)
    Dobrze by było żeby ktoś po wszystkim sprawdził z gazowni czy nic nie
    ucieka itd.
    Co do formalnej strony operacji to się nie wypowiadam.
    Wydaje mi się że jakby ktoś co ma uprawnienia (gazową grupę) w
    zakresie kontrolno pomiarowym (czy jakoś tak) sprawdził to by było jak
    trzeba.

    K.S.

  • 3. Data: 2012-12-02 17:20:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS wrote:
> [...]
    > Wydaje mi się że jakby ktoś co ma uprawnienia (gazową grupę) w
    > zakresie kontrolno pomiarowym (czy jakoś tak) sprawdził to by było jak

    co do formalności to w celu przeprowadzenia wymienionych robót należy
    zatrudnić projektanta który zrobi projekt potem wystąpić o pozwolenie na
    budowę potem wyjkonac prace i zakończyć proces budowlany.

    Realnie to większość robi takie rzeczy na lewo gorzej tylko jak ktoś ze
    spółdzielni czy wspólnoty postanowi sprawdzać dlaczego gaz w mieszkaniu
    idzie inaczej niż wszędzie...

    co do sprawdzania szczelności to wystarczy osoba z uprawnieniami gazowymi
    pomiarowymi i odpowiednim przyrządem pomiarowym.

  • 4. Data: 2012-12-02 17:21:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2012-12-02 17:25:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > schodzi po ścianie, ale na wysokości ok. 1,5 metra jest odgięta.
    >
    > Na końcu rura jest nagwintowana - wcześniej była do niej podłączona

    jak chcesz mieć w miarę ładnie to wykręcić to wszystko i wkręcić mufkę, w
    mufkę sztuca poniżej szafek tam daj trójnik do próby i zawór kulowy oraz
    podłączenie elastyczne do kuchenki.

    warto aby to zrobił jakiś monter z uprawnieniami gazowymi który by wystawił
    papier że w ramach doszczelnienie !!! instalacji wymieniono zawór kulowy i
    trójnik oraz dokonano kontroli szczelności instalacji, podpis i pieczątka :)

  • 6. Data: 2012-12-02 18:42:17
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    miałem podobnie, skrociłem rure w rogu kuchni i tym rogiem puściłem ją na
    dół, dalej za lodówką, zlewem, zmywarką dochodzi do kuchenki

    --
    ---
    uciu

  • 7. Data: 2012-12-02 18:45:27
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    aha - przy piecu mam założony zawór kulowy i od niego idzie już elastyczny
    wąż do płyty - robił to gościu ze spółdzielni - kuchenka wymagała
    /gwarancja/ podłączenia przez taką osobę - musiała być pieczątka i podpis
    montera.

    uciu

  • 8. Data: 2012-12-03 19:11:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek Dyjor wrote:

    > co do formalności to w celu przeprowadzenia wymienionych robót należy
    > zatrudnić projektanta który zrobi projekt potem wystąpić o pozwolenie na
    > budowę potem wyjkonac prace i zakończyć proces budowlany.

    A od kiedy te formalności zaczynają być wymagane? Sam przy okazji
    remontu kuchni zamierzam pozbyć się fragmentu instalacji złożonego
    z trzech kolanek i dwóch łączących je rurek po ~15 cm każda, które
    obecnie do niczego nie służą, a kiedyś maskowały podłączenie
    sztywne do kuchenki i prawdopodobnie robiły za dylatację. Mam
    zlecić wykonanie "projektu odkręcenia kolanka kluczem do rur"? :-)

    > Realnie to większość robi takie rzeczy na lewo gorzej tylko jak ktoś ze
    > spółdzielni czy wspólnoty postanowi sprawdzać dlaczego gaz w mieszkaniu
    > idzie inaczej niż wszędzie...

    Przed tygodniem gazownik w porozumieniu i na koszt zarządcy
    wymienił mi zawór na kulowy i niczego nie projektował, usuwając
    przy okazji inny niepotrzebny fragment...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2012-12-03 20:32:23
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > czy to odgięcie nie będzie powodować, że rura będzie kolidować z płytą?

    Jeżeli u góry masz poziomy odcinek i ten pionowy jest przykręcony do
    trójnika lub kolana, to odkręć go całkiem i daj sobie rurę miedzianą. Musi
    to być rura do gazu (tzw twarda) łączona przez lutowanie twarde lub za
    pomocą kształtek zaprasowywanych. Z formalnego punktu widzenia należałoby
    dopełnić wszystkich wymagaych prawem formalności ale Ty zrobisz jak
    zechcesz.

    Rurą gietką metalową lub plastikową też oczywiście możesz to zrobić ale
    będzie wyglądało to conajmniej nieestetycznie

  • 10. Data: 2012-12-03 22:46:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > sztywne do kuchenki i prawdopodobnie robiły za dylatację. Mam
    > zlecić wykonanie "projektu odkręcenia kolanka kluczem do rur"? :-)

    mamy durne prawo...

    ktoś kiedyś wymyślił że gaz jest tak straszliwie niebezpieczny że prace
    związane ze zmianami instalacji trzeba ekstraordynaryjnie kontrolować i mamy
    tego debilne skutki.