    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Sprawność kotła gazowego, jak zmierzyć?
    Date: Sun, 9 Dec 2018 19:13:30 +0100

    Jeżeli mam temperaturę palnika 800 stopni, a temperaturę spalin na
    wylocie z kotła 160 stopni to wychodzi mi, że kocioł ma sprawność 80%.
    Korzystam ze wzoru: sprawność = (temp grzejnika - temp chlodnicy) / temp
    grzejnika.
    Temperatury palnika nie mam jak zmierzyć, bo kocioł ma zamkniętą komorę.
    Zakładam, że jest to 800 stopni, bo tak się spala gaz ziemny w
    powietrzu. Temperaturę spalin mierzę łatwo, bo wkładam czujnik do rury
    (po odkręceniu zaślepki).
    Czy taki pomiar ma sens? Robię gdzieś błąd?
    Jacek