  • 11. Data: 2009-11-03 16:11:46
    Temat: Re: Sterownik do rolet
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Centrala alarmowa z modułem wyjść. Wyjdzie dużo taniej.

    PC

  • 12. Data: 2009-11-03 19:03:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Centrala alarmowa z modułem wyjść. Wyjdzie dużo taniej.

    tak miało być na początku... tyle że centrale satela mają słaby czas reakcji
    (załączenie wejścia jest obsługiwane natychmiast, ale wyłączenie z
    opóźnieniem 4 sek.)
    Poza tym moduły we/wyjść na szynę TH35 satela kosztują ponad 400zł, a jeden
    moduł obsłuży 4 rolety... Taniej chyba nie wyjdzie.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2009-11-03 19:08:29
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

    > asknij na grupę pl.misc.elektronika
    > ja bym zainteresował się jakąś magistralą, żeby nie pchać wszystkich kabli
    > do "centralki"
    > transmisja tu bedzie potrzebna "żenująco" niska więc praktycznie każda
    > magistrala
    > spełni Twoje wymogi.
    >
    > widziałbym tu proste sterowniki na jakiejś pętli plus dedykowany kontroler
    > gadający (adresujący je)
    > z nimi przez pętlę a z Tobą na drugim końcu po ethernecie - wtedy łatwo
    > napisać na cokolwiek jakieś proste aplikacyjki sterujące całością

    Przewody są już położone. Osobny 4x1 do silnika, osobny 6x0,5 do przycisków
    przy oknach. Wszystko schodzi się w rozdzielni. Nie chcę kombinować, to ma
    być u szwagra, który elektronikiem nie jest. Gdy się zepsuje sterownik, kupi
    sobie nowy i wymieni.
    U mnie sterowniki z przekaźnikami będą w puszkach pod przyciskami rolet ;-)

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2009-11-03 19:08:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 20:40, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > Hejka,
    > obiecałem szwagrowi zrobienie sterowania rolet. Poszukuję jakiegoś
    > niedrogiego sterownika, który ma ok. 30 wyjść przekaźnikowych lub
    > tranzystorowych (do sterowania przekaźnikami). Cena max. 1500zł za
    > przekaźnikowy lub ok. 1200zł za tranzystorowy. Sterownik musi mieć również
    > ok. 30 wejść.
    > Podpowiecie coś?

    PLC Fateka -> FBs-60MA -> 338$ (36 wejsc, 24 wyjscia) + FBs-16EY ->
    132$ - 16 wyjsc.
    Czyli suma 338+132 = 470$ * 2,8 = 1316. Miesci sie w budzecie :)
    Mozliwosc sterowania dowolna :-) Oprogramowanie takich roletek to
    pryszcz, nawet jak nigdy nie miales PLC w rekach wczesniej! Proste
    rzeczy robi sie prosto :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-11-03 19:09:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 20:08, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Czyli suma 338+132 = 470$ * 2,8 = 1316. Miesci sie w budzecie :)

    Aaa sorki - to jest cena netto :( Czyli 1605,52 pln brutto z VAT.
    Rozwaz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-11-03 19:13:34
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > tak miało być na początku... tyle że centrale satela mają słaby czas
    > reakcji (załączenie wejścia jest obsługiwane natychmiast, ale wyłączenie z
    > opóźnieniem 4 sek.)

    Pierwsze słyszę. Sterujesz wyjściem przez wejście. Czas działania wyjścia od
    0,5s do ile chcesz i pełna logika.

    > Poza tym moduły we/wyjść na szynę TH35 satela kosztują ponad 400zł, a
    > jeden moduł obsłuży 4 rolety... Taniej chyba nie wyjdzie.

    Wystarczy moduł wyjść OC a do niego dowolne przekaźniki/styczniki czy co tam
    sobie chcesz.

    PC

    P.S.
    Mój pierwszy "inteligentny dom" zrobiłem na jednej z pierwszych CA-64 i
    działa do dziś bez uwag. Steruje wszystkim czym się wtedy dało.

  • 17. Data: 2009-11-04 19:58:28
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > tranzystorowych (do sterowania przekaźnikami). Cena max. 1500zł za
    > przekaźnikowy lub ok. 1200zł za tranzystorowy. Sterownik musi mieć również

    A ile masz tych rolet ?
    U mnie na 16 rolet mam 3 sterowniki ST6
    http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=46
    i jeszcze zostały dwa wolne wyjścia, jedno pewnie dam do bramy a
    ostatnie będzie w zapasie na inny pomysł.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-01-21 15:54:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Pierwsze słyszę. Sterujesz wyjściem przez wejście. Czas działania wyjścia
    > od 0,5s do ile chcesz i pełna logika.

    A możesz podać trochę konkretów?
    U mnie za cholerę to nie chce działać, a robię tak:
    Wejście 18: typ reakcji - bez alarmu, linia NO. Podłączony łącznik
    dzwonkowy.
    Wyjście 20: Naruszenie wejścia 18. czas działania: 2sek., podłączona
    żarówka.

    Wciskam klawisz i trzymam. Światło się zapala, manipulator pokazuje
    naruszone wejście 18. Po 2 sekdundach światło gaśnie. Wejście na centrali
    nadal naruszone.
    OK. zmieniam typ wyjścia 20 na Iloczyn wejść. Jako jedyne Wejście definiuję
    wejście nr 18. Tu nie ma możliwości ustalenia czasu działania.

    Wciskam klawisz i trzymam. Światło się zapala, manipulator pokazuje
    naruszone wejście 18. Puszczam klawisz. Światło nadal świeci, centrala nadal
    pokazuje naruszenie wejścia 18. Po 4 sekundach od puszczenia światło gaśnie,
    wskaźnik naruszenia wejścia na wyświetlaczu gaśnie.

    Płyta to integra 128.

    --
    Bartek