  • 11. Data: 2014-07-23 16:07:12
    Temat: Re: Styk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-23 15:53, HANA pisze:

    > To przelicz hipotetycznie kiedy nastapi wysadzenie
    > nawet zakladajac ze dom stoi na samej wodzie ;-)
    > objetosc wody przy zerze jest identyczna jak przy 8 stopniach
    > jakies wysadzanie zacznie sie teoretycznie juz przy zerze ale...
    > powstannie lod, ktory jest dobrym izolatorem cieplnym
    > powiedzmy sprawdz przy jakiej temperaturze na zewnatrz bedziesz mial -8 pod
    > plyta
    > nawet z brzegu plyty
    > az sam jestem ciekaw...

    Nie przeceniasz mnie aby?
    Mogę policzyć rozkłady temperatur przy konkretnym układzie fundamentów,
    ale nie jestem w stanie liczyć zmiennych skomplikowanych układów z
    udziałem lodu. To zadanie dla pracy doktorskiej.

    Już same moje założenia do obliczeń są błędne, bo przyjąłem, że na
    głębokości 2m jest +7 st, a tak naprawdę +7 jest dopiero na 4m.
    Oczywiście wszystko mogę korygować i dopracowywać, ale ... nie chce mi się.

    --
    MN

  • 12. Data: 2014-07-23 16:10:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-23 16:02, Kris pisze:
    > A nie prościej wymienić grunt na niewysadzinowy?
    > Domy jednorodzinne na niektórych typach gruntu można budować nawet bez zagłębiania
    ław poniżej poziomu przemarzania.

    A co wychodzi taniej?

    W moim przypadku potrzebowałbym ok 115 m3 żwiru. To prawie 6 tys zł.
    (300 zł za wywrotkę 6 m3)

    --
    MN

  • 13. Data: 2014-07-23 18:06:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 23 lipca 2014 16:10:32 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > W moim przypadku potrzebowa�bym ok 115 m3 �wiru. To prawie 6 tys z�.
    > (300 zďż˝ za wywrotkďż˝ 6 m3)

    no i generalnie tu jest pies pogrzebany. Uparłes sie na ta płytę - płyta czasem jest
    korzysna, czasem nie.
    Porównywałes cene zwykłego fundamentu z twoja płytą?
    Aha, i jak masz projekt tej płyty to pokaz jakis przekrój.

    b.

  • 14. Data: 2014-07-23 18:54:50
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co wychodzi taniej?
    >
    > W moim przypadku potrzebowałbym ok 115 m3 żwiru. To prawie 6 tys zł. (300
> [...]

    Marcin sprawdz ceny bo...
    co prawda dawno nie bralem ale za m3 placilem cos kolo 300pln jak dobrze
    pamietam
    300 pln za wywrotke to placilem za psopolke do zasypania fundamentu
    to akurat moglem sprawdzic bo f-ra z tego roku...
    chyba ze na wybrzezu az tak tanio zwir jest....

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 15. Data: 2014-07-23 18:59:55
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Porównywałes cene zwykłego fundamentu z twoja płytą?
    Aha, i jak masz projekt tej płyty to pokaz jakis przekrój.

    Wkleje tu bo juz z grubsza liczylem kilka watkow wczesniej:
    masz tak mniej wiecej razem z garazem 135 m2
    praktycznie tylko jedna sciana wewnetrzna
    grubo liczac 150 pln/m2 daje nam 20250 pln
    ocieplony, zaizolowany, z rozprowadzona kanalizacja.
    liczac dokladniej:
    masz 59 mb scian
    lawa 0,30x0,40x59=7,08 m3 betonu, jak raz jedna popmpogruszka = 2000pln
    stal max 1000 pln
    bloczki 1500 szt po? no nawet 5 pln = 7500 pln
    zasypka 4 kursy po 500 = 2000 pln
    chudziak liczac nawet 15 m3 = 3000 pln
    ocieplenie izolacje i kanaliza max 2000 pln
    Mamy razem 17500
    robocizna jakies 2500 roboty dla 2 ludkow na tydzien max.
    masz 20 tys za tradycyjny fundament na gotowo.

    Ciekawe ile plyta?

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

    ---

  • 16. Data: 2014-07-23 19:05:49
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

> [...]
    > głębokości 2m jest +7 st, a tak naprawdę +7 jest dopiero na 4m.
    > Oczywiście wszystko mogę korygować i dopracowywać, ale ... nie chce mi

    to ja Ci napisze bez liczenia
    im bardziej nasiakniety grunt woda tym mniejsza glebokosc przemarzania
    suchy grunt u Ciebie przemarznie do metra max
    wilgotny mniej
    wniosek:
    wysadzic to chca Ci portfel a nie fundament czy plyte.
    ;-)

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl