  • 1. Data: 2017-08-25 11:11:08
    Temat: Szlifowanie podłogi sz. mimośrodową
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Ktoś próbował szlifowania podłogi z desek szlifierką mimośrodową? Terminy w
    firmach są takie, że chyba muszę to zrobić sam. Z profesjonalną szlifierką
    talerzową mi nie idzie za dobrze - ucieka.
    Powierzchnia to tylko 20 m2...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-08-25 13:34:52
    Temat: Re: Szlifowanie podłogi sz. mimośrodową
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:10:59 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > firmach są takie, że chyba muszę to zrobić sam. Z profesjonalną szlifierką
    > talerzową mi nie idzie za dobrze - ucieka.

    Tylko i aż ;) Myślę, że nikt Ci tu nie udzieli odpowiedzi na to pytanie
    bo wszystko zależy od tego jaka i z czego ta podłoga oraz jaka, jakiej mocy,
    jak duża szlifierka. Najprościej spróbuj zrobić 0,5m2 - jak zajmie cały
    dzień albo padnie w trakcie to odpuść, jak pójdzie w godzine to można
    próbować robić resztę ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-08-25 13:36:57
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Ktoś próbował szlifowania podłogi z desek szlifierką mimośrodową? Terminy w
    > firmach są takie, że chyba muszę to zrobić sam. Z profesjonalną szlifierką
    > talerzową mi nie idzie za dobrze - ucieka.
    PrObować, to wielu chciało.Ale żeby zrobić taką powierzchnię dobrze- nie wiem, czy
    ktoś by się podjął.Talerzówka się sprawdzi, jeśli założysz miękką gumową tarczę.Są
    takie, ale ciężko trafić.No i nie każda- musi mieć regulację obrotów.Kątówka się nie
    sprawdzi.
    Już nie wcinam się: parkiet, czy deska.Bo troszkę praktyki trzeba.
    A mimośrodowa też da radę.Nie umiem teraz powiedzieć, jaka najlepsza- oprócz mocy
    liczy się drgania.Może ktoś podpowie.
    A taśmówką nie próbowałeś?Tyle, że lepiej poćwiczyć ma innej desce, podobnej
    twardości...
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2017-08-25 14:58:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2017 04:36:57 -0700 (PDT), abomito napisał(a):

    > A taśmówką nie próbowałeś?Tyle, że lepiej poćwiczyć ma innej desce, podobnej
    twardości...

    Taśmówką zrobiłbym doliny.

    >Talerzówka

    Masz na myśli polerkę?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2017-08-25 15:00:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2017 04:34:52 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Myślę, że nikt Ci tu nie udzieli odpowiedzi na to pytanie

    No ale ja nie pytałem, czy się da, tylko czy ktoś próbwał :)

    Drewno to sosna, a szlifierka ma 440 W i średnicę tarczy 125 mm.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2017-08-25 15:29:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znam kogos kto przystawka do celmy, szlifierka oscylacyja, szlifowal w pokoju
    parkiet. W pewnym momencie zauwazyl ze jak pusci szlifierka to ona sama jezdzi.
    Przewod podwiesil do zyrandola i za trzy dni sama zrobila. Cos dorobil bo sie
    przewracala.

  • 7. Data: 2017-08-25 16:24:36
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 14:58:15 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Taśmówką zrobiłbym doliny.

    Jak sie postarasz to nie zrobisz.

    Ale ja ci mocno odradzam taka dłubanine. Jak masz taka szlifierke talerzowa
    wolnoobrotowa do pracy na stojaco to sie nia naucz pracować i zrobisz szybko tanio i
    dobrze.

    Zaloz do niej drobny papier na probe i wyczuj jak trzeba nią operować aby nie
    uciekała. Jak wyczujesz to zakladaj gruby i jedz.
    Pamietaj jedziesz tak aby najpierw zbierać w poprzek włókien a potem drobniejszy
    papier i wzdłuż włókien...

  • 8. Data: 2017-08-25 16:49:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2017 06:29:11 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    >ze jak pusci szlifierka to ona sama jezdzi.
    >Przewod podwiesil do zyrandola i za trzy dni sama zrobila.

    Tekst roku :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2017-08-25 16:51:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2017 07:24:36 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > . Jak masz taka szlifierke talerzowa wolnoobrotowa do pracy na stojaco to sie nia
    naucz pracować i zrobisz szybko tanio i dobrze.

    Jest problem z tym "naucz". Nie umiem jej wyczuć i już. Swojej nie mam, ale
    wziąłem kiedyś z wypożyczalni i nic z tego. Godzinę próbowałem, ale mi
    uciekała w bok.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2017-08-25 18:15:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.08.2017 o 11:11, Maciek pisze:

> [...]
    > firmach są takie, że chyba muszę to zrobić sam. Z profesjonalną szlifierką
    > talerzową mi nie idzie za dobrze - ucieka.

    Zależy od stanu podłogi i od szlifierki.
    Ja próbowałem na schodach i dałem sobie spokój.
    Weź kawałek deski i spróbuj - sam ocenisz.
    Jacek