  • 1. Data: 2017-08-24 22:32:28
    Temat: gwintowanie reczne rur 1,5 - 2"
    Od: a...@g...com

    Czy czyms takim da sie nagwintowac rurę 1 1/2" ?
    http://allegro.pl/gwintownica-do-rur-2-el-1-1-2-i-2-
    mar-pol-profi-i6595404492.html

    czy trzeba miec naprawde bardzo dużo sily i znacznie dluższa dzwignie?

  • 2. Data: 2017-08-24 23:01:34
    Temat: Re: gwintowanie reczne rur 1,5 - 2"
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 22:32:30 UTC+2 użytkownik a...@g...com napisał:
    > Czy czyms takim da sie nagwintowac rurę 1 1/2" ?
    > http://allegro.pl/gwintownica-do-rur-2-el-1-1-2-i-2-
    mar-pol-profi-i6595404492.html

    > czy trzeba miec naprawde bardzo dużo sily i znacznie dluższa dzwignie?

    Da się. Swego czasu sporo takimi rzecznymi gwintownicami gwintowałem.

  • 3. Data: 2017-08-24 23:16:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@g...com pisze:

    > Czy czyms takim da sie nagwintowac rurę 1 1/2" ?
    > http://allegro.pl/gwintownica-do-rur-2-el-1-1-2-i-2-
    mar-pol-profi-i6595404492.html

    > czy trzeba miec naprawde bardzo dużo sily i znacznie dluższa dzwignie?

    Da się, ale po co? Kiedyś podobnym diwajsem zrobić dziesiątki gwintów.
    Ale dzisiaj są przyjemnejsze metody łączenia rur.

    Jarek

    --
    Z pytań do Radia Erewań:
    -- Czy można się zarazić syfem przez deskę klozetową?

  • 4. Data: 2017-08-24 23:21:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@g...com pisze:

    > Czy czyms takim da sie nagwintowac rurę 1 1/2" ?
    > http://allegro.pl/gwintownica-do-rur-2-el-1-1-2-i-2-
    mar-pol-profi-i6595404492.html

    > czy trzeba miec naprawde bardzo dużo sily i znacznie dluższa dzwignie?

    Da się, ale po co? Kiedyś podobnym diwajsem zrobiłem dziesiątki gwintów.

  • 5. Data: 2017-08-24 23:25:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@g...com pisze:

> [...]

    --
    Z pytań do Radia Erewań:
    -- Czy można się zarazić syfem przez deskę klozetową?
    -- Można, ale redakcja zna przyjemnejsze sposoby.

  • 6. Data: 2017-08-24 23:32:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Aug 2017 13:32:28 -0700 (PDT), a...@g...com napisał(a):

    > Czy czyms takim da sie nagwintowac rurę 1 1/2" ?
    > http://allegro.pl/gwintownica-do-rur-2-el-1-1-2-i-2-
    mar-pol-profi-i6595404492.html

    > czy trzeba miec naprawde bardzo dużo sily i znacznie dluższa dzwignie?

    Gwintowałem czymś podobnym wprawdzie tylko M16, ale pręt ze stali
    utwardzanej, nie zwykłą rurę. Nie było większego problemu, szło całkiem
    sprawnie. Ale też to była narzynka HSS w cenie całego takiego kuferka.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2017-08-25 07:08:10
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 23:16:29 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Da się, ale po co? Kiedyś podobnym diwajsem zrobić dziesiątki gwintów.
    > Ale dzisiaj są przyjemnejsze metody łączenia rur.
    Ale pytajnik pyta czy się da nagwintować rure a nie o metody laczenia laczenie rur.
    Dobry doradca - fachowiec powinien wspomnieć o koniecznosci mienia nie tylko
    narzynek ale i wypasionego imadla. To jest ciężkawy, taki dwojnog stojący na ziemi,
    którego trzecia noga stanowi te rura, która się gwintuje. To imadlo może być droższe
    od tej walizeczki. W latach 80 tych kosztowalo około 800 starych złotych.
    > Z pytań do Radia Erewań:
    > -- Czy można się zarazić syfem przez deskę klozetową?
    > -- Można, ale redakcja zna przyjemnejsze sposobt.

    Podoba mi się okraszenie komentarza jakims dowcipem. Ale nie podoba mi się gdy
    się te dowcipy zarzyna. Orygianly dowcip, które slyszalem ze 40 lat temu
    brzmiał
    Czy w ubikacji można zarazić się choroba weneryczna? Odp. Można, ale nie
    wygodnie.
    I nie trzeba do tego jerewania ani nawet innej redakcji bedacej wlasnoscia
    sasiadow.

    Pzdr
    Tornad

  • 8. Data: 2017-08-25 09:40:20
    Od: a...@g...com

    Imadlo nie za bardzo.
    Rury sa w ścianie, sa za długie i trzeba troche zmienic ich przebieg. Nie mozna ich
    rozkrecic bo wszystkie laczenia sa spawane a rury zaginane (harmonijka).
    Stara robota, ktora mnie przezyje ale male zmiany musze wprowadzic. Musze wiec
    ciachnac rure na scianie i na scianie ja nagwintowac a kupowanie na 6 gwinwtow
    gwinciarki elektrycznej jest dla mnie ciezkie do przejscia.

  • 9. Data: 2017-08-25 10:07:39
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2017-08-24 o 22:32, a...@g...com pisze:
    > Czy czyms takim da sie nagwintowac rurę 1 1/2" ?
    > http://allegro.pl/gwintownica-do-rur-2-el-1-1-2-i-2-
    mar-pol-profi-i6595404492.html

    > czy trzeba miec naprawde bardzo dużo sily i znacznie dluższa dzwignie?

    Teoretycznie się da, praktycznie nie za bardzo.

    Mam taką gwintownicę i ona robi gwint stożkowy a to powoduje duży nacisk
    na rurę, która się spłaszcza, idzie to coraz ciężej i na końcu rury
    zamiast koła mamy trójkąt.

    Może jakby zabić pręt do środka rury to by się udało, albo jakieś rury
    bardziej grubościenne żeby się nie odkształcały.

    Generalnie jest to porażka.

    3/8 rurki dobrze się gwintowały, grubsze jakoś nie za bardzo.

    Takie są moje doświadczenia.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2017-08-25 11:16:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 10:07:40 UTC+2 użytkownik Agent0700 napisał:

> [...]
    >
    > Generalnie jest to porażka.
    >
    > 3/8 rurki dobrze się gwintowały, grubsze jakoś nie za bardzo.

    Coś musiałes robić nie tak.
    Taką ręczną gwintownicą nawet dwucalowe rury 2 calowe gwintowałem i dało rade