  • 11. Data: 2021-12-08 13:34:27
    Temat: Re: Tesla ogłosiła nowe dachówki fotowoltaiczne. Mają jeszcze większą wydajność
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.12.2021 o 00:25, a a pisze:
    > A ja mu na to, że tam w kosmosie nie ma żadnego internetu i trzeba zbudowac siec
    stacji nadawczych na ziemi i nie 10 a kilkaset, aby to działało, z tym opóxnieniem
    pakietów 1-2 sekundy (czyli tandeta)

    > i im mówię, że oby mieli internet na wsiach to trzeba przeprowadzic triangulację i
    postawić stac je bazowe na ziemi, wieże i one mają zasięg do 100 km i łącze jest
    szybkie, bo stacje bazowe można podłączyć światłowodami do backbone, czyli do sieci
    szkieletowej i to będzie tanie, szybkie 4G ,
    > ale oni tego nie potrafią zrozumiec, że 15 lat temu cała Afryka uzyskała dostęp do
    internetu, komórkowej telefonii , budując stacje bazowe zasilane solarami + aku

    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/starlink-osiaga
    -560-mb-s-w-europie.html

    https://www.reddit.com/r/Starlink/comments/mpb0zf/sp
    eedtest_results_from_first_australian_starlink/

    --
    Mirek Ptak

  • 12. Data: 2021-12-08 14:32:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 13:34:29 UTC+1, Mirek Ptak wrote:
> [...]
    -560-mb-s-w-europie.html

    > https://www.reddit.com/r/Starlink/comments/mpb0zf/sp
    eedtest_results_from_first_australian_starlink/

    mnie nie interesuje spam reklamkowy tylko tandeta tej technologii w 21 wieku

    To że dla Australii to dobre rozwiązanie bo tam tylko wies i bezludzie, poza pasem
    wybrzeża, to ja nie neguję
    ale dla wiejskiej Hameryki to bardzo zle rozwiązanie.

    Chciali rolnicy z Rural America aby,m im zaprojektował, jak pokryć wsie siecią stacji
    bazowych i abym obliczył możliwy transfer, koszty i lagi,
    ale rolniki z Rural America nie mają nic do gadania, bo tam rządzi monopol i nigdy
    nie wyda im zgody na budowe stacji bazowych na wsiach, nawet gdy się samosfinansują w
    ciągu 1 roku.

    500$ satelitka, abonament 100$ miesięcznie

    Bierzemy 1000 klientów ze wsi w Hameryce

    1000 x 500$ = 0,5 mln $

    1000 x 100$ x 12 miesięcy = 1,2 mln $

    Czyli internet ich kosztuje 1,7 mln $ za 1 rok

    1 wieża bazowa kosztuje 100.000 $ i pokrywa zasięg w promieniu do 100 kilometrów

    Czyli za 1,7 mln $ możemy wybudowac ponad 10 stacji bazowych
    które pokryją obszar 300 km x 300 km
    na którym znajdziemy 10.000 klientow na wiejski internet

    każdy zapłaci oplate wstępną 100$ i 20$ miesięcznie
    co da 1 mln + 20 x 10.000 = 1 mln + 200.000 $ czyli 1,2 mln $

    koszty operacyjne to 50%
    cczyli mamy kolejne 500.000 $ na budowe kol;ejnych 5 stacji bazowych

    i tak własnie zbudowano naziemny internwet w całej Afryce

    Północna Hameryka to brak słonca i zasilanie solarami nie wystraczy
    Czyli należy się pdiołączyc do gridu, ale przecież kto tam mieszka na wsi, ma prąd,
    czyli jest grid, czyli zasilanie stacjio bazowych to nie problem

    Gdzie jest szkielet internetu to wynika z mapy dla Rural America
    i wiadomo, że stacje bazowe nal;eży podłącczyć światlowodami do szkieletu, aby nie
    było obciachu, że 20 lat temu było lącza mikrofalowe między stacjami bazowymi

    Dzisiaj światłowód tani jak barszcz i każdy farmer może położyc 10 kilometrów w ziemi
    w rurze

    ===

    ==$99 per month

    According to 4 sources

    Starlink internet costs $99 per month and SpaceX requires a $99 deposit to be paid
    when placing the initial service order. Generally speaking, this is higher than
    internet packages from many traditional providers. While some companies do charge up
    to and beyond $100 per month just for internet, those plans are usually for gigabit
    internet.
    How Much Starlink Costs: Setting Up & Monthly Pricin...
    screenrant.com
    Starlink's current pricing is $99 per month, with a $499 one-time equipment purchase.
    If you preorder, you'll need to put down a $99 deposit, which will apply to your
    service upon activation. Does Starlink allow me to self-install my satellite
    internet? Yes, in fact, Starlink expects you to self-install your satellite antenna
    dish terminal.
    Starlink Internet Plans & Pricing | Check Availability

  • 13. Data: 2021-12-08 15:18:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-08 o 13:34 +0100, Mirek Ptak napisał:
    > https://www.benchmark.pl/aktualnosci/starlink-osiaga
    -560-mb-s-w-europie.html

    U mnie aż tyle nie zauważyłem, ale często podchodzi pod 300 Mbps (z tym
    że nie siedzę też na speedtest dzień i noc).

    Na pl.comp.os.linux opisałem jakiś czas temu wrażenia dot. StarLinka.

    Co fajne - w przeciwieństwie do "zwyczajnych" satelitarnych łącz,
    StarLink ma relatywnie niskie RTD, porównywalne z ADSL.

    No i działa nawet podczas ulewy czy śniegu (fakt - ze skromniejszymi
    osiągami). Obecnie u mnie śnieżyca, ale StarLink dzielnie walczy:
    https://imgpile.com/i/UamYpR

    Wcześniej miałem internet satelitarny od BigBlu, w porównaniu ze
    StarLinkiem to straszne dziadostwo było. :)

    Mateusz

  • 14. Data: 2021-12-08 21:15:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 15:18:23 UTC+1, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > https://imgpile.com/i/UamYpR
    >
    > Wcześniej miałem internet satelitarny od BigBlu, w porównaniu ze
    > StarLinkiem to straszne dziadostwo było. :)

    Internet satelitarny to byl zawsze syf i prowincja
    i nikt tego już nie pamięta
    Lagi będą coraz większe, bo to wynika z wadliwej topologii
    a wolne musi być, gdy użytkowników na satelitkę będzie nie 10 a 100
    bo do 1000 nigdy nie dotrą

    Żadna satelitka nie przeciśnie 1Tb/s,
    bo się ze...

    a 1Tb/s / 1000 to daje 1Gb/s

    ale tyle tylko gdy wszyscy będa oglądali ten sam program telewizyjny.

    Zatem jest to żenada i wstyd, że w 21 wieku ktos ośmiela się to oferować
    zurbanizowanej Europie, która wsią już nie jest od 100 lat

    Co innego Australia interior, tam nawet wsi nie ma, bo jest pustynia i nie ma
    mieszkańcow

    ale to wstyd że Rural America żyje w tak wielkim zacofaniu, z dala od cywilizacji,
    gdy Chinczyk zbudował za 30 lat potęgę gospodarczą, a tam nadal Bonanza