  • 11. Data: 2012-08-14 14:32:46
    Temat: Re: Trwale zarowki
    Od: <j...@g...pl>

    > Jeszcze 3 pytania:
    > 1. jaka jest sumaryczna moc tego oświetlenia?
    > 2. czy całe oświetlenie masz na jednym obwodzie, czy na kilku oddzielnych?
    > 3. czy oprócz oświetlenia w tym obwodzie/obwodach
    > jeszcze pracują jakieś odbiorniki? jakie?

    1. Okolo 1000W,
    2. Na dwoch obwodach, na kazdym z nich mniej wiecej 500W,
    3. Do jednego z tych obwodow podlaczony jest rowniez zasilacz od glosnikow
    (dodatkowe 150W). Jesli to utrudnienie lub jesli mialby nie dzialac, to moge
    z niego zrezygnowac. Moge rowniez narazic go na ryzyko uszkodzenia.

    Dziekuje.

    --
    Jan-xx

  • 12. Data: 2012-08-14 17:18:50
    Od: Jacek <b...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 14:32, j...@g...pl pisze:

> [...]
    > glosnikow (dodatkowe 150W). Jesli to utrudnienie lub jesli mialby nie
    > dzialac, to moge z niego zrezygnowac. Moge rowniez narazic go na ryzyko
    Ja bym zastosował autotransformator lub transformator adaptowany jako
    autotransformator. Proste, niezawodne i tanie.
    Jeszcze w PRL stosowałem takie rozwiązanie w drugą stronę, żeby
    podwyższyć 190-195 V, jakie było w sieci do 220, żeby żarówki zamiast
    grzać zaczęły świecić. Miałem transformator o mocy 200W, który jako
    autotransformator mógł dawać dobrze ponad 1000. Uzwojenie wtórne było
    połączone szeregowo z pierwotnym, a jego napięcie sumowało się na
    wyjściu z napięciem sieci. Pozostaje pytanie o zgodność tego rozwiązania
    z przepisami, ale wtedy mnie to mało obchodziło.

    Jacek