  • 11. Data: 2011-02-05 20:19:54
    Temat: Re: U wszystkich tak wieje od wczoraj?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4d4d8ed7$0$2486$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś taki delikatny jesteś. Otóż ja nie lubię mieć stałej temperatury. Do
    > pracy siedzącej podkręcam sobie na 22-23, a do spania wolę mniej. Jeżeli
    > się ruszam, to wolę temperaturę poniżej 20 stopni.

    Bardzo mnie ciekawi w jaki sposob do pracy podkrecasz klimatyzatorem w
    godzinach pierwszej taryfy do 22-23 stopni a do spania wolisz chlodniej i
    uzyskujesz to grzejac 8 godzin z nastawa 21-23 bo tania taryfa? Spisz w
    spiworze na balkonie?

    > Hehe. Nie jest tak źle. Po prostu eksperymentuję i okazuje się że sama
    > klima w taniej taryfie + duża bezwładność ceglanego domu wystarcza kiedy
    > na zewnątrz jest +10.

    I przyjemny chlodek w nocy? Rewelacja, nie ma jak grzanie w taniej taryfie.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-02-05 20:25:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.02.2011 18:50, kiki pisze:

    > "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message

    > W takim wietrze wiatraki nie dzialają :-) By je pourywało :-)

    Zależy jak zbudujesz ;)

  • 13. Data: 2011-02-05 20:26:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.02.2011 18:43, wolim pisze:

> [...]
    > temperatura w ciągu dnia się waha o kilka stopni. Ciepło - zimno -
    > ciepło - zimno... To już bym wolał mieć cały czas 20 stopni i się

    To musisz straszne męki przechodzić, jak musisz z tego domu wyjść ;->

    Po to człowiek ma własną termoregulację, żeby kilkustopniowe zmiany nie
    robiły mu problemów.

    > Nie wspomnę już nawet o tym, że to pewnie niezdrowe, a i domownicy z

    IMHO niezdrowe to jest przyzwyczajenie do idealnie stabilnych (i pewnie
    też idealne sterylnych) warunków.

  • 14. Data: 2011-02-05 21:53:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl>

> [...]
    > temperatura w ciągu dnia się waha o kilka stopni. Ciepło - zimno -
    > ciepło - zimno... To już bym wolał mieć cały czas 20 stopni i się

    No .... od wczorajszego wieczoru do dzisiejszczego południa spadło do 18 by
    do teraz wzrosnąć do 27. Ma ktoś jeszcze takie wahania ???

  • 15. Data: 2011-02-05 21:58:16
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > No akurat bardziej niezdrowe jest ciągłe przebywanie w stałej - za
    > wysokiej - temperaturze... :-)

    Czyli jakiej ? Latem temperatura bywa wysoka a w ciepłych krajach w ogóle
    ekstremalnie wysoka jest.

    > Przy kilkustopniowych wahaniach temperatur odporność na infekcje się
    > zwiększa.
    >
    > Nie ma nic gorszego jak ciągłe przebywanie w cieplarnianych warunkach.

    No ale to chyba dla potencjalnej możliwości zmiany tych warunków na inne.

  • 16. Data: 2011-02-06 06:25:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl>

    > Czyli jakiej ? Latem temperatura bywa wysoka a w ciepłych krajach w
    > ogóle ekstremalnie wysoka jest.

    Tak, tylko że jak w naszych warunkach klimatycznych wychodzisz z
    przegrzanego domu - jakieś 23-25 stC - na zewnątrz, a tam minus dziesięć
    i wiatr, albo choćby tylko jesienno wiosenna plucha, to o przeziębienie
    nie trudno.

    W ciepłych krajach nie wychodzisz na 'zimno' i problemu nie ma.

    Jak człowiek przebywa cały czas w temp 'cieplarnianej', to nie ma okazji
    się uodpornić, a jak ta temp się waha - raz jest np 22, a potem spada do
    18 stC, to nic złego się nie dzieje.
    Po prostu organizm potem lepiej reaguje na wychodzenie na zewnątrz.

    W ogóle najlepszy pod tym względem jest tzw 'zimny wychów', ale to nie
    mieści się w dzisiejszych standardach :-DD.

    pozdr
    Robert G

  • 17. Data: 2011-02-06 08:10:03
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    niusy.pl napisał(a):

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl>

    > No .... od wczorajszego wieczoru do dzisiejszczego południa spadło do 18
    > by do teraz wzrosnąć do 27. Ma ktoś jeszcze takie wahania ???

    Ja. :)
    W niedziele po powrocie z dobowej nieobecnosci, w chalupie bylo 13 stC.
    Wieczorem, po napaleniu w kozie doszlo do 22. Rano bylo 16 i podnioslo
    sie do 23 wieczorem, by znow spasc - tym razem do 18 rano. To wszystko
    przy temperaturach ujemnych (-10 w nocy i okolo -5 w dzien) na dworze.
    Za to od wczorajszego wieczora i 23stC, przez noc spadlo tylko do 20stC.
    Na razie temperaturka sie trzyma, to napale jak wroce z obiadku u
    rodzicow. :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 18. Data: 2011-02-06 09:14:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2011 17:51:57 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Jak by tak wiało codziennie, to bym postawił elektrownię wiatrową. :)

    Ktorej koszt, przy obecnych cenach i trwalosci urzadzen, raczej nie ma
    prawa sie zwrocic, o zysku nie wspominajac.

    --
    Maciek

  • 19. Data: 2011-02-06 11:12:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

    . Jak ktoś czuje wyraźny spadek temperatury to znaczy, że
    > ma źle wykonaną izolację.
    > Na parterze nie ma tego efektu.

    Ja czuję wyraźny spadek temperatury a mieszkam w bloku pode mna sa
    mieszkania i nade mna a wiec sam srodek.Problem skosow, sciany
    kolankowej itp. raczej mnie nie dotyczy. Jaki z tego wniosek?

    KADAR

  • 20. Data: 2011-02-06 11:38:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kadar napisał:

    . Jaki z tego wniosek?

    Wniosek z tego taki, że o ile w spokojny dzień przy temp na zewnątrz
    średniodobowej na poziomie - 10 - -12 stC spalałem ok 28 kg węgla przy
    ogrzewanej powierzchni 180 m2, to przy takiej samej temp, ale w skrajnie
    wietrzny dzień - miałem takich dni kilka w grudniu i styczniu - to
    zużycie węgla wzrastało do 35 - 40 kg...

    Wietrzna pogoda bardzo wpływa na zużycie energii w domu.

    pozdr
    Robert G