  • 11. Data: 2018-03-13 10:14:28
    Temat: Re: Ułożenie kostki na samej ziemi
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Mar 2018 09:10:02 +0100, Marek napisał(a):

    > Muszę ułożyć kostkę w niewyjściowym miejscu, ma być ekstremalnie
    > tanio. Co się stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko
    > ziemia, oczywiście odpowiednio splantowana i wyrównana?

    Powykrzywia się i pozapada. Od 7 lat mam "tymczasową" ścieżkę z płyt
    chodnikowych położonych bezpośrednio na gruncie. Przez ten czas zapadły się
    o kilka cm i pokrzywiły.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2018-03-13 11:51:59
    Od: Bolko <s...@g...com>

    zamiast kostki weź płytki chodnikowe.
    nie zapadną się tak szybko

  • 13. Data: 2018-03-13 12:33:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-12 09:10, Marek pisze:
    > Muszę ułożyć kostkę w niewyjściowym miejscu, ma być ekstremalnie tanio. Co się
    > stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko ziemia, oczywiście odpowiednio
    > splantowana i wyrównana?

    Zamiast kostki połóż ażurowe płyty betonowe 60x40x8, po 7 zł
    za nówkę sztukę nieśmiganą w Castoramie. Ażur uzupełnij ziemią,
    posiej trawę. Będzie tanio, twardo i zielono.

  • 14. Data: 2018-03-13 14:47:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 12:33:34 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Zamiast kostki połóż ażurowe płyty betonowe 60x40x8, po 7 zł
    > za nówkę sztukę nieśmiganą w Castoramie. Ażur uzupełnij ziemią,
    > posiej trawę. Będzie tanio, twardo i zielono.

    trawa to tam niespecjalnie chce rosnąć, ale w sumie całość daje rade

    b.

  • 15. Data: 2018-03-13 18:02:00
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...com> napisał

    trawa to tam niespecjalnie chce rosnąć, ale w sumie całość daje rade

    Na czarnoziemie, trawa nie chce rosnąć?

  • 16. Data: 2018-03-14 08:15:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Mar 2018 12:33:30 +0100, collie <c...@v...pl> wrote:
    > Zamiast kostki połóż ażurowe płyty betonowe 60x40x8, po 7 zł

    Rozwazalem ten ażur ale za metr wychodzi 32 zł, (4szt) a kostkę
    dostałem za 12zl za metr, więc już kupiłem tą kostkę...

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-03-14 09:12:04
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Rozwazalem ten ażur ale za metr wychodzi 32 zł, (4szt) a kostkę dostałem
    > za 12zl za metr, więc już kupiłem tą kostkę...

    To teraz zainwestuj 10 zł/m2 w piasek ;) inaczej mogą wystąpić wszystkie
    w/w przypadki razem osobno lub mieszane!

    Robak

  • 18. Data: 2018-03-14 09:59:19
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > trawa to tam niespecjalnie chce rosnąć, ale w sumie całość daje rade
    >
    > Na czarnoziemie, trawa nie chce rosnąć?

    może nie zasiał ;)

  • 19. Data: 2018-03-14 13:41:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Mar 2018 09:12:04 +0100, Sir_Robak
    <s...@o...pl> wrote:
    > To teraz zainwestuj 10 zł/m2 w piasek ;) inaczej mogą wystąpić
    > wszystkie
    > w/w przypadki razem osobno lub mieszane!

    Taa... a musi być piasek? Nie lepiej kruszywo takie o frakcji 0-30?
    Widziałem gdzieś fotki jak kostka pracując rozepchnela piasek i
    powstały fale.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2018-03-14 15:19:23
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-14 13:41, Marek pisze:

    > Taa... a musi być piasek? Nie lepiej kruszywo takie o frakcji 0-30?

    Uczyć się trzeba od fachowców tłukących kamienie na drodze
    ("Abyś tłukł kamienie na szosie" - staropolskie życzenie).
    Przechodzę na skróty koło kościoła. W ubiegły roku wymieniano
    tam przed wejściem wylewkę betonową na granitową kostkę. Jako
    podkładu pod kostkę użyto suchego betonu. Po tegorocznej zimie
    kostka nadal jest gładka jak stół.