  • 1. Data: 2018-03-12 09:10:02
    Temat: Ułożenie kostki na samej ziemi
    Od: Marek <f...@f...com>

    Muszę ułożyć kostkę w niewyjściowym miejscu, ma być ekstremalnie
    tanio. Co się stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko
    ziemia, oczywiście odpowiednio splantowana i wyrównana?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-03-12 09:16:38
    Temat: Re: Ułożenie kostki na samej ziemi
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.03.2018 o 09:10, Marek pisze:
    > Muszę ułożyć kostkę w niewyjściowym miejscu, ma być ekstremalnie tanio.
    > Co się stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko ziemia,
    > oczywiście odpowiednio splantowana i wyrównana?

    Ja układałem kostki wprost na bagnie, na 50m? zużyłem parę kalfasów
    piachu do zasypania dziur i wszystko działa. nie zapadło się, zima nie
    zabiła kostek stojących w wodzie....

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-03-12 11:41:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 09:10:13 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Muszę ułożyć kostkę w niewyjściowym miejscu, ma być ekstremalnie
    > tanio. Co się stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko
    > ziemia, oczywiście odpowiednio splantowana i wyrównana?

    Po paru latach (im bardziej gliniasto tym szybciej) ziemia wciągnie
    kostkę. Sprawdź przynajmniej czy nie masz poniżej piasku - jak masz to
    taki chodniczek może wytrzymać wiele lat bez problemu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2018-03-12 18:04:56
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 09:16, ToMasz pisze:
    > nie zapadło się, zima nie zabiła kostek stojących w wodzie....
    Nie zapadło się bo pewnie tylko po tym chodzisz ;)
    W zimie podczas mrozów zwróć uwagę jak masz możliwość o ile się podnoszą?
    A sam mróz i woda im nie straszne powinny tak spokojnie 20 lat wytrzymać
    ;) (chyba że to kostka samoróbka to 3-4 sezony czasem więcej)

    Robak

  • 5. Data: 2018-03-12 19:04:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Co się stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko ziemia,
    > oczywiście odpowiednio splantowana i wyrównana?

    A jaki masz grunt? Piaszczysty, gliniasty?
    Jacek

  • 6. Data: 2018-03-12 21:07:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Mar 2018 19:04:11 +0100, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > A jaki masz grunt? Piaszczysty, gliniasty?

    Czarnoziem, ani glina ani piaski.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-03-12 21:15:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 09:10 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Muszę ułożyć kostkę w niewyjściowym miejscu, ma być ekstremalnie tanio.
    > Co się stanie gdy zamiast podbudowy ze żwiru będzie tylko ziemia,
    > oczywiście odpowiednio splantowana i wyrównana?

    Nawet jak nie będziesz tam chodził - po paru zimach powierzchnia będzie
    nierówna. Pofaluje się od mrozu i deszczu. U siebie na działce obserwuję
    zjawisko "wciągania" wszelkiego dobra przez ziemię. Wszystko co leży
    bezpośrednio na gruncie - zapada się. Po paru latach lezące na ziemi
    betonowe bloczki zagłębiły się (same, nikt ich nie wciskał) na parę cm. Z
    kostką może być podobnie.

    TG

  • 8. Data: 2018-03-12 21:27:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 21:08:28 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > On Mon, 12 Mar 2018 19:04:11 +0100, Jacek
    >
    > Czarnoziem, ani glina ani piaski.

    Czarnoziem to tylko wierzchnia warstwa. Kopnij na dwa sztychy to zobaczysz
    co masz poniżej. Jak będzie piasek to warto całość wykopać (a czarnoziem
    wykorzystać gdzieś indziej - to bardzo wartościowa ziemia:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2018-03-12 22:23:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > bezpośrednio na gruncie -  zapada się. Po paru latach lezące na ziemi
    > betonowe bloczki zagłębiły się (same, nikt ich nie wciskał) na parę cm.

    Co ziemia wciągnie, to i wypluje ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-03-13 10:05:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Mar 2018 13:27:42 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Czarnoziem to tylko wierzchnia warstwa. Kopnij na dwa sztychy to
    > zobaczysz
    > co masz poniżej. Jak będzie piasek to warto całość
    > wykopać

    No tak, ale wtedy bym musiał uzupełnić to wybrane zwirem do
    oczekiwanego poziomu, chce uniknąć dodatkowych kosztów bo teren nie
    jest mój.

    --
    Marek