  • 11. Data: 2015-07-06 14:51:27
    Temat: Re: Upał
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Zauważyłem, że posługujesz się dziwną logiką. To tak jakby
    > na basenie 50-metrowym pływacy nie mogli pływać na 100, 200, 800
    > a nawet 1500 metrów.
    > Pozdrawiam logistycznie Ja...cki

    Ja natomiast nie zauważyłem, by sprinterzy biegający na stówę musieli
    przy płocie robić zwrot o 180 stopni. Ale ja rzadko zawody sportowe
    oglądam, może ostatnio coś się zmieniło, może nawet teraz ścigają się
    z workami ogórków na plecach.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2015-07-06 15:32:18
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

> [...]
    > przy płocie robić zwrot o 180 stopni. Ale ja rzadko zawody sportowe
    > oglądam, może ostatnio coś się zmieniło, może nawet teraz ścigają się

    A ja zauważyłem, że o ile po kilku próbach przestałeś "kopać się"
    z Wszystkowiedzącą nie dając jej w ten sposób sprowadzić się do
    jej poziomu i pokonać doświadczeniem to z uporem godnym
    lepszej sprawy próbujesz już długo (od początku?) sprowadzić
    Dirko do swojego poziomu.

    Piotr
    p.s. warto z chłopem (Dirko) rozmawiać zwyczajnie, bo zwykle
    nie wdaje się (przynajmniej nigdy tego nie zauważyłem)
    w pyskówki i przepychanki słowne, wiedzę ogrodniczą ma rozległą
    i jak przypuszczam popartą dużym doświadczeniem.
    Dzieli się nią chętnie. Można się z nim nie zgadzać ale nie
    ma potrzeby tak ciągle szczypać.
    Kiedy zechcesz traktować swój ogród nie tylko jako "rec"
    to może się wiedza takiego Dirko przydać.

  • 13. Data: 2015-07-06 17:58:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr napisał:

    > A ja zauważyłem, że o ile po kilku próbach przestałeś "kopać się"
    > z Wszystkowiedzącą nie dając jej w ten sposób sprowadzić się do
    > jej poziomu i pokonać doświadczeniem

    W ogóle nie próbowałem. Z wyżej wzmiankowaną po raz pierwszy zetknąłem
    się właśnie na tej grupie (później też na innych) -- zaraz jak tylko coś
    tu po napisałem. Łatwo odgadnąć (jeszcze łatwiej zajrzeć do archiwów),
    że przywitanie nowego miało formę tęgich kopniaków, od razu kilku.

    Niczego więc nie musiałem zmienać, od samego początku wszystko było
    jasne. Zwłaszcza, że ten typ psychiki jest mi dość dobrze znany, choć
    akurat w Usenecie spotykany rzadko. Ale akurat w Usenecie uciechy
    z takich jest sporo -- i ja też nie wzbraniam się przed odrobiną
    przyjemności, jaka może płynąć z obecności (rzecz jasna w bezpiecznej
    odległości) takich nieuczonych stworzeń. Taka rozrywka za dychę -- może
    prosta, ale czasem można sobie na to pozwolić.

    > to z uporem godnym lepszej sprawy próbujesz już długo (od początku?)
    > sprowadzić Dirko do swojego poziomu.

    To jest Całkiem Co Innego! W tej sprawie nigdy, ale to przenigdy, nie
    dało się odczuć potrzeby, by ktoś kogoś do czegoś musiał sprowadzać.
    Poziom wyrównany, choć spojrzenia mogą być całkiem odmienne. To potrafi
    być twórcze.

> [...]
    > i jak przypuszczam popartą dużym doświadczeniem.
    > Dzieli się nią chętnie. Można się z nim nie zgadzać ale nie

    I to się chłopu chwali! Co będzie pyskował jak jakaś baba na straganie.
    Gdy na drugiego takiego trafi, to tylko się cieszyć. Nawet może czasem
    szczypnąć -- mnie to nie boli.

    > Kiedy zechcesz traktować swój ogród nie tylko jako "rec" to może
    > się wiedza takiego Dirko przydać.

    To się nie zdarzy. W dającej się przewidzieć perspektywie nie widać
    powodów, bym miał zacząć traktować ogród "produkcyjnie". Nie widać
    też powodów do tego, bym miał stracić zainteresowania do czegoś,
    co mi bliskie od niepamiętnych czasów. Takie tam rozmaite tęsknoty,
    jeszcze ze szczenięcych lat. Między innymi do wszystkiego, co zielone.
    A to oznacza, że każda wiedza cenna, każdą chętnie przyjmuję, choćby
    miała nigdy się nie przydać.

    To "rec" w środku też już się nie zmieni. Z nim nigdy nie było kłopotu
    -- "produkcyjni" przeważnie widzą dobrze, że są tu gośćmi, nawet jeśli
    czasem na moment się zapomną. Zresztą są bardzo miłymi gośćmi.
    Gość z rozległą praktyką to sama radość w ogrodzie. A jaka radość, gdy
    wiedza ogrodnicza z bardziej ścisłą się zetknie. Albo odworotnie -- z
    doświadczeniem pospolitym. Wtedy jest REC przez duże R.

    Jarek

    --
    Za kobietę bez inteligencji przypisywał sobie dodatek dziesięciu
    grajcarów, ponieważ był przekonany, że takie nieuczone stworzenie

  • 14. Data: 2015-07-07 00:26:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Jul 2015 15:32:18 +0200, Piotr napisał(a):

    > (Dirko) rozmawiać zwyczajnie, bo zwykle
    > nie wdaje się (przynajmniej nigdy tego nie zauważyłem)
    > w pyskówki i przepychanki słowne, wiedzę ogrodniczą ma rozległą

    ...jak internet 3-]
    --
    XL
    http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont

  • 15. Data: 2015-07-07 09:57:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> Wrote in message:

> [...]
    > prosta, ale czasem można sobie na to pozwolić.
    >

    > (...)Gdy na drugiego takiego trafi, to tylko się cieszyć. Nawet może czasem

    Oj, tak, bardzoście do siebie podobni... Ty, Dirko i Piotr, chłopy
    na schwał, jak widać w tym "przeuroczym" wątku.

    A ze mną, panie "poeta", toś się spotkał nie tu, lecz na
    pl.hum.poezja, i wszystko byloby i tutaj OK, gdybym tam, jak całe
    to towarzystwo wzajemnej adoracji, przyklaskiwała wszelkim
    produkowanym tam gniotom, na czele z twoją ciężkawą tfurczością.
    A że dałam tam wyraz kilkoma uwagami błędom, wadom i ogólnemu
    przerostowi formy nad treścią owej, tak i wylazła z ciebie
    pospolita zwykła menda, jak widać w cytacie i twej sygnaturce.

> [...]
    > grajcarów, ponieważ był przekonany, że takie nieuczone stworzenie
    > ucieszy gościa daleko lepiej niż wykształcona dama.

    J.w.
    --
    XL
    "Przypatrz się gościu! jako on list mój zielony

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 16. Data: 2015-07-12 05:00:53
    Temat: Re: Upał i pszczoły
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 19:13, Dirko pisze:
    > Hejka. Trudno wytrzymać na działkach.
    > Pozdrawiam gorąco Ja...cki
    Co pszczoły robią w upał?
    Wiadomo - wentylują,
    Ale wdmuchują czy wyciągają powietrze z ula?
    https://youtu.be/3tThz-gQ6ag
    przynoszą wodę
    https://youtu.be/Rcj6VtAQhfM

    Ale robią coś jeszcze
    https://youtu.be/4oapnFFQvqA

    --
    sjs

    ---
    Avast.

  • 17. Data: 2015-08-05 18:53:52
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. Wygląda na to, że właśnie teraz mamy do czynienia z prawdziwymi
    upałami. Dochodzi 19-ta a u nas na termometrze + 34C.
    Pozdrawiam skwarnie Ja...cki

  • 18. Data: 2015-08-05 19:39:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. Wygląda na to, że właśnie teraz mamy do czynienia
    > z prawdziwymi upałami. Dochodzi 19-ta a u nas na termometrze + 34C.
    > Pozdrawiam skwarnie Ja...cki

    Na moim 26,2°C, a w pobliżu sikawki z wodą w cieniu drzew wręcz chłodek.
    W razie czego można próbować ochłody na sposób hiszpański:

    https://www.google.pl/search?q=tomatina&site=imghp&s
    ource=lnms&tbm=isch

    (ja niestety zmuszony jestem do korzystania tylko z zasobów wodnych)

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2015-08-05 23:10:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2015 18:53:52 +0200, Dirko napisał(a):

    > Hejka. Wygląda na to, że właśnie teraz mamy do czynienia z prawdziwymi
    > upałami. Dochodzi 19-ta a u nas na termometrze + 34C.

    Te termometry zaokienne przy rozprażonych południowych ścianach bloków
    robią ludziom z mózgu jajecznicę...
    --
    XL
    "Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda