  • 1. Data: 2018-12-17 12:16:52
    Temat: Uważajcie na oszustwa przy fakturach za media
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Uwaga na rozliczanie mediów, sprawdzajcie rzetelność dostawców!
    Właśnie przyłapałem PGNiG na oszustwie przy rozliczaniu energii
    elektrycznej.
    Mechanizm oszustwa jest bardzo prosty: przy prognozowaniu kolejnego
    okresu, jako początkowy wpisują stan licznika o kilkaset kilowatogodzin
    niższy, niż był w zakończonym okresie rozliczeniowym. W ten sposób
    zwiększa się, niczego nie świadomym użytkownikom, zużycie nawet o 30%.
    Sprawdziłem u siebie faktury za dwa półroczne okresy rozliczeniowe i na
    obu jest oszustwo tą samą metodą. Być może nie zwróciłbym na to uwagi,
    gdyby nie było to aż tak pazerne.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-12-18 11:30:37
    Temat: Re: Uważajcie na oszustwa przy fakturach za media
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-12-17 o 12:16, Akarm pisze:
> [...]
    > Sprawdziłem u siebie faktury za dwa półroczne okresy rozliczeniowe i na
    > obu jest oszustwo tą samą metodą. Być może nie zwróciłbym na to uwagi,

    To jestem bezpieczny, mnie PGNiG sprzedaje tylko gaz ;)