  • 11. Data: 2017-06-04 21:14:35
    Temat: Re: Użyczanie prądu sąsiadowi
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-04 o 18:14, adam pisze:

    > Tak na szybko, nie mogę nic teraz znaleźć, ale jak ja budowałem, to było
    > to nielegalne. Chyba dlatego, że energia budowlana jest sporo droższa
    > niż normalna. Najbardziej wiarygodne informacje uzyskasz w swoim
    > Zakładzie Energetycznym, i tam idź najpierw.

    Nie ma czegoś takiego w taryfach jak 'energia budowlana'.
    Jest taryfa dla gospodarstw i dla firm. O ile budowy nie prowadzi
    przedsiębiorstwo, ZE nie ma podstawy żądać taryfy firmowej od osoby
    fizycznej.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2017-06-04 21:14:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-04 o 17:21, Jarek P. pisze:

    > W tym roku nie ma szans na realizację.

    No to agregat.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2017-06-05 08:47:34
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 04.06.2017 o 21:14, Pete pisze:

> [...]
    > Jest taryfa dla gospodarstw i dla firm. O ile budowy nie prowadzi
    > przedsiębiorstwo, ZE nie ma podstawy żądać taryfy firmowej od osoby

    dokładnie, ja jestem na etapie boksowania z tauronem i wskazałem im, że
    zgodnie z ich regulaminem nie mogą narzucić osobie fizycznej taryfy dla
    przedsiębiorstw. Co najlepsze doskonale o tym wiedzą, w "tauronie"
    poradzili mi teraz złożenia warunków na altanę garaż w taryfie B a jak
    wybuduję to formalnie zmienię tylko lokalizację tablicy z garażu do budynku.
    Tyle teoria, warunki na altano/garaż złożyłem i czekam na zabudowę
    skrzynki w granicy. Ma to nastąpić fizycznie końcem sierpnia więc zobaczymy.

  • 14. Data: 2017-06-06 08:26:28

    W dniu 04-06-2017 o 12:10, Jarek P. pisze:
> [...]
    być załatwiona zgodnie z prawem, by Zakład Energetyczny powiadomiony np. donosem nie

    Podpisz z sąsiadem umowę na jakąś usługę (dozorowanie mienia) za 1 zł za
    okres budowy. A że potrzebna ci do tego twoja energia elektryczna to już
    inna sprawa. I w tedy to nie jest użyczenie a usługa do której
    wykorzystujesz własne materiały, a od sąsiada dostajesz zwrot za
    poniesione koszty.