  • 1. Data: 2013-08-05 09:03:20
    Temat: VZM - jaki dokument potwierdajacy wlasnosc
    Od: majer <a...@n...ma>

    Mam maly problem - nie wiem jakie dokumenty odnosnie wlasnosci budynku
    dolaczyc do wniosku VZM. Dom wybudowany i oddany do uzytku 4 lata temu.
    Teraz robilem remont poddasza. Mam tylko akt notarialny na dzialke
    poniewaz dom budowalem a nie kupowalem. Czy dolaczyc do wniosku akt
    notarialny z dzialki i pozwolenie na uzytkowanie budynku ewentualnie
    potwierdzenie nadania numeru domu?

    Piotr

  • 2. Data: 2013-08-05 09:14:26
    Temat: Re: VZM - jaki dokument potwierdajacy wlasnosc
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    majer wrote:
> [...]
    > wniosku akt notarialny z dzialki i pozwolenie na uzytkowanie budynku
    > ewentualnie potwierdzenie nadania numeru domu?

    najprościej to by było zapytać w US...

    ale to jest za proste...

  • 3. Data: 2013-08-05 09:19:14
    Od: m...@g...com

    On Monday, August 5, 2013 9:03:20 AM UTC+2, majer wrote:

> [...]
    > poniewaz dom budowalem a nie kupowalem. Czy dolaczyc do wniosku akt
    > notarialny z dzialki i pozwolenie na uzytkowanie budynku ewentualnie

    U mnie wystarczył chyba akt notarialny albo odpis z KW - mowa tu o budowie domu. No
    ale pewnie co US to inaczej :)

  • 4. Data: 2013-08-05 09:34:54
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

> [...]
    > poniewaz dom budowalem a nie kupowalem. Czy dolaczyc do wniosku akt
    > notarialny z dzialki i pozwolenie na uzytkowanie budynku ewentualnie

    Nie masz obowiązku dołączać jakichkolwiek dokumentów do VZM, ponieważ
    składasz w formie oświadczenia.
    Jedynie w razie kontroli na wezwanie US masz je okazać. Akt notarialny i
    pozwolenie na użytkowanie są wystarczającymi dokumentami, ale myślę, że
    urząd nie będzie tego sprawdzał. Możesz także przedstawić wypis z KW
    jeżeli jesteś wpisany jako właściciel/współwłaściciel. Z resztą urząd
    sam może sobie sprawdzić kto jest właścicielem, gdyż obecnie KW są
    dostępne w bazie internetowej za darmo. Wystarczy, że podasz do urzędu
    nr KW.
    Poza tym odliczać także można nie będąc właścicielem, a będąc tylko
    najemcą. Wtedy będziesz musiał mieć umowę najmu.
    Ale tak jak pisałem wcześniej US bardzo rzadko żąda dokumentów własności
    czy najmu.

    Poza tym, jeżeli czegoś nie jesteś pewien czy się odlicza czy nie to
    pisz to w VZM
    Za to nie ma żadnych sankcji karnych.
    Najwyżej urząd odrzuci te pozycje, a następnie Cię wezwie, abyś podpisał
    zmiany.