  • 1. Data: 2013-08-05 14:38:36
    Temat: nowy dom a zasilanie 12V (pod LED)
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    tak ostatnio myslalem sobie nad LEDami do oswietlenia i doszedlem do
    wniosku, ze moze ludzie budyjacy nowe domy mogliby sobie zrobic
    instalacje (dodatkowa) na 12V (obok gniazda 230V gniazdo na 12V lub
    nawet 5V pod USB sprzet (widzialem takie cos u jednego z producentow)

    - panel fotowoltaiczny i jakis maly wiatrak z ladowaniem akumutarow
    12V
    - mozemy wykorzystywac energie bezposrednio - np. zasilanie poprzez
    zasilacze np. bazy telefonow, ladowarki, oswietlenie na LED'ach

    - i ew. akumulowanie energii w akumulatorach do wykorzystania
    wieczorem jak nie ma slonca

    - wykorzystanie energii ze slonca i przerabianie na 230V a potem znowu
    na 12V do LEDow (oddawanie do sieci lub na wlasne potrzeby) nie jest
    100% sprawne, wiec duzo energii sie marnuje...

    Co wy na to?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-08-05 16:16:38
    Temat: Re: nowy dom a zasilanie 12V (pod LED)
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Co do tych komercyjnych gniazdek USB, to podejrzewam że mają wbudowane zasilacze.

    Kiedyś interesowałem się tematem 12V, kondensat wiedzy zawarłem tutaj:
    http://domkopedia.pl/index.php/12V

    Poczytaj linki, praktycy piszą że to nie jest taka prosta sprawa.Osobiście u siebie
    ograniczyłem się jedynie do oświetlenia awaryjnego na LEDach.

    bajcik

  • 3. Data: 2013-08-05 16:51:32
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > wniosku, ze moze ludzie budyjacy nowe domy mogliby sobie zrobic
    > instalacje (dodatkowa) na 12V (obok gniazda 230V gniazdo na 12V lub

    Spadki napiecia za duze na kablach, zaklócenia radioelektryczne od PWM-ów
    sciemniaczy.

  • 4. Data: 2013-08-05 22:49:04
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 14:38:36 UTC+2 użytkownik a...@p...pl
    napisał:
> [...]
    >
    > na 12V do LEDow (oddawanie do sieci lub na wlasne potrzeby) nie jest
    >
    > 100% sprawne, wiec duzo energii sie marnuje...

    Zrób sobie i wtedy się ustosunkuję.