  • 61. Data: 2016-08-06 08:17:45
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna i komin
    Od: uciu <a...@g...com>

    Wyjasnijcie mi jeszcze czy jak w garazu bedzie 5stopni a w czesci mieszkalnej 20 czy
    to nie bedzie oslabialo pracy rekuperatora.. nie bedzie problemem mieszanie sie
    zimnego i cieplego powietrza?
    Glownie o to sie boje.

    uciu

  • 62. Data: 2016-08-06 12:45:35
    Od: w...@g...com

    W dniu sobota, 6 sierpnia 2016 08:17:47 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    czy to nie bedzie oslabialo pracy rekuperatora.. nie bedzie problemem mieszanie sie

    Napisałem wcześniej właśnie, że będzie. Uśredni ci temperaturę, przykladowo przy
    założeniu 5 w garażu i 20 w domu, srednia będzie 12,5 więc odzysk będzie lipny.
    Oczywiście w rzeczywistości garaż mniej obniży, bo będzie to mały strumień powietrza
    w stosunku do pozostałej części mieszkalnej.
    Nie rozumiem, po co wentylować garaż 24/h, po co kotłownię 24/h: u mnie w garażu
    wogóle nie ma wentylacji, a w kotłowni kanał grawitacyjny.

    pzdr
    Bogdan

  • 63. Data: 2016-08-06 13:18:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 sierpnia 2016 12:45:40 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Nie rozumiem, po co wentylować garaż 24/h

    Garaz traktuje jak pomieszczenie wilgotne - szczegolnie zima jak wjezdza sie
    samochodem z tona przyklejonego sniegu :) Brak wentylacji = wszystko
    zawilgocone i smierdzace. Ja w garazu trzymam m.in. namiot, spiwory,
    ciuchy motocyklowe etc. Garaz to u mnie normalne pomieszczenie i musi byc
    suche :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2016-08-06 14:29:23
    Od: w...@g...com

> [...]
    > zawilgocone i smierdzace. Ja w garazu trzymam m.in. namiot, spiwory,
    > ciuchy motocyklowe etc. Garaz to u mnie normalne pomieszczenie i musi byc

    W moim przypadku w projekcie nie było wentylacji garażu (a projekt nie był byle
    jaki), i po 4 latach mieszkania i użytkowania śmiało mogę stwierdzić, że projektant
    się nie mylił. Garaż normalnie użytkowany, auto codziennie parkowane, nie ma w garażu
    zawilgocenia, etc.
    Moim zdaniem requperacja w garażu to fanaberia, ewidentne naciąganie na koszty.

    pzdr
    Bogdan

  • 65. Data: 2016-08-06 14:59:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 sierpnia 2016 14:29:24 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Moim zdaniem requperacja w garażu to fanaberia, ewidentne naciąganie na koszty.

    Jakie koszty - dwie cienkie rurki - chyba nawet fi 80 tam mam puszczone,
    moze 50 pln mnie to kosztowalo :-)

    Nie wiem jak ktos moze nie miec wilgoci w garazu - u mnie w zimie jak zona
    wjedzie samochodem to jest kaluza na pol garazu. Niby mam spadek i odplyw ale
    wiadomo, ze czesc tej wilgoci odparuje i bedzie "wisiec" w powietrzu. W
    wilgosci cierpia takze wszystkie narzedzia (elektro, reczne, kosiarka etc).
    Jak kto woli ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2016-08-08 15:02:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 16:03:57 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 15:50:11 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > No bo przyjalem 1000m3/h ze okap ma, myslalem ze tyle wywiewa :-) Reszta
    > sie zgadza.
    Przyjąłeś też maks wydajność przez godzine dziennie- raczej w domach okapy na
    maksymalnej wydajności godzinę dziennie nie pracują.
    No średnia temperatura dobowa u Ciebie a okapy chodzą w dzień gdy jest cieplej
    I jak się to wszystko uwzględni to może wyjść ze starty przez okap są pomijalne