  • 21. Data: 2024-02-20 17:18:31
    Temat: Re: Wiatraki w mieście
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 20.02.2024 o 12:11, Mateusz Bogusz napisał:

    > Nie zauważyłeś że obiekt filmowany jest wyższy niż szerszy? Lepiej
    > jakbyś go bokiem oglądał czy jakby był mniejszy, bo w 2/3 kadru było
    > by niebo i fragmenty bloków nad chodnikami?

    Z pragmatycznego punktu widzenia masz rację, ale być może zachodzi tu
    jakiś fenomen psychologiczny. Człowiek naturalnie przyzwyczajony jest
    oglądać świat przez okienko szersze niż wyższe, i jak zmuszony jest
    patrzeć na taki wysoko-wąski wycinek rzeczywistości to może mieć
    nieprzyjemne wrażenie, że ktoś mu założył klapki na oczy. A
    przynajmniej ja tak mam. :-) Trudno mi to inaczej wytłumaczyć, ale
    podobnie do kolegów z wątku też mam alergię na to młodzieżowe
    nagrywanie w pionie.

    A wiatraczek swoją drogą ciekawy. Dziwi mnie trochę, że się to opłaca.
    Do tego jeszcze ten fikuśny panelik... Ile takie ustrojstwo panel +
    wiatrak + aku może kosztować? I jakie potrzeby energetyczne zapewnia?

    Mateusz

  • 22. Data: 2024-02-20 19:29:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 20 lutego 2024 o 17:18:34 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):
    > dn

    > wiatrak + aku może kosztować? I

    Też jestem ciekaw.
    Mam ok 100 m drogi do oświetlenia i że 4 takie ustrojstwa bym zainstalował.
    Pod warunkiem że wyjdzie taniej jak kopanie kabla i normalne lampy

  • 23. Data: 2024-02-20 19:45:44
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, February 20, 2024 at 5:24:52 a.m. UTC-6, io wrote:

    > No i właśnie serial został zastąpiony przez universal serial bus. Już
    > można jednym gniazdem podpiąć wiele urządzeń.

    Probowales oprogramowywac te urzadzenia? Wiesz jak kiepskie w obejsciu jest usb od
    strony programistycznej?
    Nie mam pod reka ale jest na jutubie wideo gdzie gostek tlumaczy co trzeba naklikac
    aby oprogramowac usb jako tako poprawnie.

    O znalazlem:
    https://www.youtube.com/watch?v=9-IWMbJXoLM
    Wideo o czym innym ale nieco o tym problemie jest na pozcatku.

    > Bo do tego są.

    Tak, i tylko od tego. I w rezultacie wychodzi kupa. Bo nagrywa w pionie wiec na
    komputerze wyglada zle, nagrane w fullhd i nawet na ekranie telefonu nie widac
    roznicy miedzy vga a zajmuje pare razy wiecej miejsca.
    I tak dalej.

    Ja wiem ze sie da. Wiem ze dziala i cos tam widac. Ale to jakbys mowil ze w nowym
    aucie tez sie jedzie a ze jest glosno i woda na gebe kapie z szyberdachu to zawsze
    tak bylo i tak ma byc...

    > Bo obiekt jest w pionie. Jak zrobisz mu zdjęcie w poziomie to z boków
    > będziesz miał zbędną zawartość a w pionie mniejszą rozdzielczość niż
    > robiąc w pionie.

    Wyswietlajac na kompie rozdzielczosc jest _jeszcze_ mniejsza. To jest sedno. Bo 1920
    jest wyswietlane na max 1080 - w praktyce odejmujac wszelkie ramki i tabki jak ktos
    nie kliknie fullscreen to masz blizej 720,
    czyli 1/3 tego co nagrane.

    > Kiedyś twierdzono, że tv powinien mieć 21cali.

    Nie zauwazylem. Nawet rubin mial 32. Ale mowiono zeby siedziec minimum 5 przekatnych
    ekraniu przed nim.

    > Może powinni sobie obrócić.

    I 20 osob ma obracac zamiast jeden?
    I to ci ktorym nie zalezy na przekazie?
    Notgonahapen.

    > No przecież właśnie wybrał najlepszą jakość dla swojego zdjęcia.

    smiem twierdzic ze nie.

    Nawet powiem wiecej. Robiac zdjecie normalnie i wystawiajac na jakiegos imgura czy
    innego gugiel galery odbior bylby lepszy.

  • 24. Data: 2024-02-20 19:46:52
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, February 20, 2024 at 12:29:49 p.m. UTC-6, Kris wrote:

    > Też jestem ciekaw.
    > Mam ok 100 m drogi do oświetlenia i że 4 takie ustrojstwa bym zainstalował.
    > Pod warunkiem że wyjdzie taniej jak kopanie kabla i normalne lampy

    na pazegro jest tego sporo.
    oidp ceny sa od 1500 do 4500 w zaleznosci od rozmiaru i mocy pradnicy deklarowanej. I
    tego ile zdziera sprzedawca.

  • 25. Data: 2024-02-20 20:14:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Trudno mi to inaczej wytłumaczyć, ale podobnie do kolegów z wątku też
    > mam alergię na to młodzieżowe nagrywanie w pionie.

    Mnie może też niełatwo, ale staram się. Młodzież czasem sobie jakoś
    radzi, choć niecała. Ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka.
    Takie filmowanie to domena starych dziadów, co to podczas rozmowy
    trzymają telefon pionowo, więc nie wyobrażają sobie, że można inaczej,
    na przykład przy filmowaniu.

    > A wiatraczek swoją drogą ciekawy. Dziwi mnie trochę, że się to opłaca.
    > Do tego jeszcze ten fikuśny panelik... Ile takie ustrojstwo panel +
    > wiatrak + aku może kosztować? I jakie potrzeby energetyczne zapewnia?

    Zapewne sporo mniej, niż koszty przyłączy, projektów, inwentaryzacji
    powykonawczej, a potem stałych opłat za licznik przy takim odbiorniku.
    Z tego co wiem (a wiem od inwestorów), jest to główny powód stosowania
    takiego źródła energii. Parkometry na ogół mają zasilanie z akumularora,
    który tylko czsem ma wspomaganie słoneczne.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2024-02-20 20:57:54
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 20.02.2024 o 20:14, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Takie filmowanie to domena starych dziadów, co to podczas rozmowy
    > trzymają telefon pionowo, więc nie wyobrażają sobie, że można inaczej

    Podczas rozmowy to chyba tak bardziej na ukos jednak, w przeciwnym
    razie osobnik utraciłby full duplex.

    Trzymanie smartfona pionowo jest łatwiejsze z racji naszej ludzkiej
    morfologii, jak mniemam stąd ten zwyczaj filmowania pionowo... Ale dla
    odbiorców (przynajmniej niektórych) to katorga.

    > Zapewne sporo mniej, niż koszty przyłączy, projektów, inwentaryzacji
    > powykonawczej, a potem stałych opłat za licznik przy takim odbiorniku.

    Potrafię to zrozumieć, ale w każdym mieście są tysiące lamp ulicznych,
    więc ten problem ułatwionego przyłączenia i zryczałtowanych opłat
    został chyba już rozwiązany...?

    > Parkometry na ogół mają zasilanie z akumularora

    Parkometr to wredny, kapitalistyczny wytwór więc wiadomo, że
    inwestorowi należy robić pod górkę. Na omawianym filmiku co prawda nie
    wiem, co dokładnie jest zasilane, ale wygląda mi to na jakiś element
    użyteczności publicznej. Może kamerka wideomonitoringu miejskiego? Albo
    jakiś zautomatyzowany pomiar prędkości?

    Mateusz

  • 27. Data: 2024-02-20 22:37:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Podczas rozmowy to chyba tak bardziej na ukos jednak, w przeciwnym
    > razie osobnik utraciłby full duplex.

    Wystarczy pochylić głowę. W pewnym wieku może to być nawet pozucja
    domyślna.

    > Potrafię to zrozumieć, ale w każdym mieście są tysiące lamp ulicznych,
    > więc ten problem ułatwionego przyłączenia i zryczałtowanych opłat
    > został chyba już rozwiązany...?

    Nie został.

    > Parkometr to wredny, kapitalistyczny wytwór więc wiadomo, że
    > inwestorowi należy robić pod górkę.

    Kiedyś robili na sprężynkę. Też działały.

> [...]
    > ale wygląda mi to na jakiś element użyteczności publicznej. Może
    > kamerka wideomonitoringu miejskiego? Albo jakiś zautomatyzowany pomiar

    Nawet nie wiem jaki mógłbym mieć użytek publiczny z kamery. A to, co
    widuję, to jakieś pomiary pogodowe na ogół. Coś, co może działać, ale
    nie musi.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2024-02-21 07:05:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2024 o 20:57 Mateusz Viste <m...@...invalid> pisze:

    > Potrafię to zrozumieć, ale w każdym mieście są tysiące lamp ulicznych,
    > więc ten problem ułatwionego przyłączenia i zryczałtowanych opłat
    > został chyba już rozwiązany...?

    Nie zawsze i nie wszędzie. Typowa lampa nie jest ciągle zasilana, a tylko
    wtedy gdy świeci.
    Do takiego dodatkowego urządzenia, wymagającego stałego zasilania trzeba
    by ciągnąć osobny kabel, często kilkaset metrów.
    Na wsi to nie problem, kopiemy tylko rów w ziemi, w mieście to wyzwanie -
    chodniki, ulice, tory, infrastruktura podziemna, ruch drogowy i uliczny -
    wszystko to podraża znacząco koszt ułożenia takiego dodatkowego kabla i
    czyni inwestycję bardzo drogą.
    Dużo prościej i taniej dostawić taki zestaw za 7-20k PLN (PV, sterownik,
    akumulator, wiatrak) i mieć z głowy zasilanie na kilka lat.
    Dodatkowo gmina,miasto płaci stałą niewielką opłatę za utrzymanie tego
    zestawu zewnętrznej firmie i nie interesuje ją serwis/naprawa/konserwacja.

    TG

  • 29. Data: 2024-02-21 13:53:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie zauważyłeś że obiekt filmowany jest wyższy niż szerszy? Lepiej
    > jakbyś go bokiem oglądał czy jakby był mniejszy, bo w 2/3 kadru było by
    > niebo i fragmenty bloków nad chodnikami?

    Jest jeszcze jedna uwaga. Robiąc poziomy film, trzeba się oddalić od
    obiektu pionowego, żeby zmieścił się w kadrze co skutkuje tym, że
    tracimy szczegóły z powodu odległości i nawet 4K nie pomoże.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2024-02-22 20:39:52