  • 1. Data: 2010-06-08 08:36:52
    Temat: Wiercenie
    Od: "salonowiec" <d...@p...onet.pl>

    Jak można łatwo przewiercić otwór na głębokość około 3m; ma dojść poniżej
    fundamentu a z drugiej strony tego fundamentu, przez wkop, chcę wprowadzić
    przewód z wodą, średnica około 1-1,5 cala?

  • 2. Data: 2010-06-08 10:01:30
    Temat: Re: Wiercenie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 8 Cze, 10:36, "salonowiec" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak mo na atwo przewierci otw r na g boko oko o 3m; ma doj poni ej
    > fundamentu a z drugiej strony tego fundamentu, przez wkop, chc wprowadzi
    > przew d z wod , rednica oko o 1-1,5 cala?

    Przewiercić przez co?
    Domyślam się, że przez podłogę, ale te trzy metry trochę mi brużdżą,
    bo jakoś nie chce mi się wierzyć w taką głębokość fundamentowania bez
    żadnej piwnicy po drodze.
    Tak czy tak, to chyba nie są trzy metry betonu? Co się da przewierć
    młotowiertarką, a potem metodami starych budowlańców: kup solidną
    stalową rurę stosownej średnicy i długości, koniec natnij szlifierką w
    koronkę (krótkie, max kilkumilimetrowe zęby) i potem trzymasz w jednej
    dłoni rurę wetkniętą w otwór, w drugiej dużego młotka (1kg jest
    optymalny) i wykonujesz cykl:
    - pier...nąć młotkiem
    - obrócić rurę o ćwierć obrotu
    - pier...nąć
    - obrócić
    - pier...nąć
    - obrócić.

    Co kilkanaście-dziesiąt cykli wyjmij rurę, wysyp z niej urobek, oceń
    stan zębów, jeśli będą się wginać do wewnątrz, zeszlifuj i zrób nowe.
    Całość brzmi jak syzyfowa katorga, ale jeśli tylko nie przekuwasz się
    w ten sposób przez jakiś superżelbeton, wbrew pozorom idzie całkiem
    szybko, lata temu tą metodą wykonałem przebicie przez 30cm strop lany,
    dało się.

    J.

  • 3. Data: 2010-06-08 17:47:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "salonowiec" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak można łatwo przewiercić otwór na głębokość około 3m; ma dojść poniżej
    > fundamentu a z drugiej strony tego fundamentu, przez wkop, chcę wprowadzić
    > przewód z wodą, średnica około 1-1,5 cala?

    Jak masz znajomego górnika ze sprzętem to ci to przewierci :-)

  • 4. Data: 2010-06-08 19:57:04
    Od: mal <m...@g...com>

> [...]
    > fundamentu a z drugiej strony tego fundamentu, przez wkop, chcę wprowadzić
    > przewód z wodą, średnica około 1-1,5 cala?

    Poproś jakiegoś uczynnego geologa, by pożyczył Ci świder ręczny
    penetracyjny z żerdziami o dł.ok.4 m. Ma średnicę przeważnie około 2".
    Tym zrobisz ukośny podwiert najłatwiej.
    Nie wiem co masz od wewnątrz. Jeśli beton - najpierw trzeba go skuć.

    mal

  • 5. Data: 2010-06-09 18:41:25
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > fundamentu a z drugiej strony tego fundamentu, przez wkop, chcę wprowadzić
    > przewód z wodą, średnica około 1-1,5 cala?

    Juz wiem ! - Pewnie chodzi Ci o wiercenie tzw. szybow poziomych w celu
    pozyskania gazu lupkowego.

    Niestety, te technologie znaja tylko w Texasie.